Die Bewegung auf der Straße leben
FERRARI BEV

Ferrari: Πότε θα αποκαλυφθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο από το Μαρανέλλο

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari έχει πλέον επίσημη ημερομηνία παραουσίασης

FERRARI BEV

Η αναμονή φτάνει στο τέλος για το πότε θα αποκαλυφθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari, καθώς το Μαρανέλλο, διά στόματος του Διευθύνοντος Συμβούλου, Benedetto Vigna, έδωσε πλέον επίσημη ημερομηνία παρουσίασης, στις στις 9 Οκτωβρίου 2025.

Ειδικότερα, η Ferrari θα παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα στην ημέρα των κεφαλαιαγορών που έχει προγραμματιστεί για τις 9 Οκτωβρίου, αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 και η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει

Συγκεκριμένα, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της Ferrari για το σύνολο του έτους στους δημοσιογράφους στις 4 Φεβρουαρίου, ο Vigna αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το επερχόμενο μοντέλο, πέρα από το να πει ότι θα παρουσιαστεί με έναν μοναδικό και καινοτόμο τρόπο στη έδρα της εταιρείας στο Maranello της Ιταλίας και διευκρίνησε «Θα υπάρχουν πολλά ηλεκτρόνια γύρω από το Maranello εκείνη την ημέρα».

Τα σχέδια ηλεκτροκίνησής της δεν θα επηρεαστούν από τις πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ ή από τον κίνδυνο ενός εμπορικού πολέμου, καθώς ο CEO επανέλαβε επίσης μια έννοια αγαπητή έκφραση στο Maranello: «Δεν μιλήσαμε ποτέ για ηλεκτρική μετάβαση, αλλά για «προσθήκη». Δεν αφήνουμε κάτι για να το αντικαταστήσουμε με κάτι άλλο, αλλά προσθέτουμε στα θερμικά και στα υβριδικά ένα αυτοκίνητο με 100% ηλεκτρική κίνηση».

Τα πρώτα στοιχεία

Το EV θα είναι μέρος ενός συνόλου έξι νέων μοντέλων που η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει φέτος, δήλωσε ο Vigna. Η γνωστή για τους θορυβώδεις βενζινοκινητήρες της, η Ferrari άρχισε να προσφέρει στους ευκατάστατους πελάτες της υβριδικά μοντέλα το 2019. Το ηλεκτρικό supercar θα κοστίζει πάνω από 500.000 ευρώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα που η Ferrari δεν έχει επιβεβαιώσει. Η Ferrari έχει επενδύσει 200 εκατομμύρια ευρώ σε ένα νέο κτίριο ηλεκτρονικών συστημάτων στην πόλη της, το Μαρανέλλο, στη βόρεια Ιταλία, όπου θα κατασκευάζει το αυτοκίνητο.

Μια χρονιά γεμάτη παρουσιάσεις

Το πρώτο Bev του Cavallino Rampante δεν θα είναι η μόνη έκπληξη της χρονιάς. «Το 2025 θα εμπλουτίσουμε περαιτέρω την προϊοντική μας προσφορά με το λανσάρισμα έξι νέων μοντέλων, ένα από τα οποία θα είναι η πρώτη Ferrari με μπαταρία». Ο διευθύνων σύμβουλος δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το ποια αυτοκίνητα θα προστεθούν στη γκάμα, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες που αποκάλυψε το ιταλικό Quattroruote, τέσσερα από τα έξι μοντέλα θα μπορούσαν να είναι ανανεώσεις των Roma και SF90, μια ειδική έκδοση της 296 και, βέβαια, η ηλεκτρική. Σίγουρα, τα νέα προϊόντα θα βοηθήσουν να ανεβεί ο πήχης των οικονομικών ρεκόρ ακόμη πιο ψηλά: «Υπάρχει μια διαφορετική ταχύτητα, αλλά θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε το 2025», επανέλαβε ο Vigna, τονίζοντας μια ακόμη πτυχή, δηλαδή την προτεραιότητα που δίνεται στην ποιότητα των πωλήσεων και όχι στον όγκο. Αυτό εξηγεί και την απόφαση να διατηρηθούν οι παραδόσεις στην Κίνα κάτω από το όριο του 10%. Επιπλέον, στο Πεκίνο και τη γύρω περιοχή, «το 60% των νέων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά και αυτά είναι στοιχεία του 2023: μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία για εμάς, αλλά όταν πρόκειται για είδη πολυτελείας είναι σωστό να αναπτυχθούμε με τον σωστό τρόπο. Το ηλεκτρικό είναι μια ευκαιρία, αλλά ακόμη και η Purosangue πωλείται στην Κίνα».

Το ζήτημα των δασμών

Δεν έλειψαν οι ερωτήσεις σχετικά με τους δασμούς που υποσχέθηκε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά της Ευρώπης. Για τον Vigna, ο αντίκτυπος στους λογαριασμούς θα είναι σαφής «μόνο όταν θα έχουμε την ακριβή διάσταση των μέτρων»: σε κάθε περίπτωση, η Ferrari «έχει αντιμετωπίσει βαριές θάλασσες τα τελευταία χρόνια, θα αντιμετωπίσουμε και αυτή, σε συμμόρφωση με τις οδηγίες των διαφόρων κυβερνήσεων. Αυτή η αβεβαιότητα, αν τη συγκρίνω με την έλλειψη τσιπ, είναι της ίδιας τάξης μεγέθους. Θα δούμε τι θα συμβεί και σε κάθε περίπτωση θα το διαχειριστούμε».

Το μέγιστο μπόνους για τους εργαζόμενους

Εξάλλου, η Ferrari έχει πολύ σαφή ορατότητα για τα επόμενα χρόνια χάρη σε ένα βιβλίο παραγγελιών τόσο μεγάλο που καλύπτει τόσο το 2025 όσο και ολόκληρο το 2026. Και πολλά οφείλονται σε μια πελατειακή βάση που παραμένει πιστή όλα αυτά τα χρόνια: «Μέχρι το 2024 θα έχουμε πουλήσει περίπου το 81% των νέων αυτοκινήτων μας σε υφιστάμενους πελάτες και το 48% σε πελάτες που έχουν σήμερα περισσότερες από μια Ferrari». Αλλά το Maranello είναι επίσης συνώνυμο των αγώνων αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος εξέφρασε την αυτοπεποίθησή του για την επερχόμενη σεζόν της Formula 1: «Στους αγώνες στοχεύουμε να αγωνιστούμε στην κορυφή τόσο στο πρωτάθλημα Formula 1 όσο και στο πρωτάθλημα αντοχής, με μια ενισχυμένη ομάδα και έναν ξεκάθαρο στόχο: τη νίκη. Τέλος, οι εργαζόμενοι, στους οποίους το Maranello θα δώσει μπόνους ανταγωνιστικότητας για τα αποτελέσματα του 2024: οι 5.000 Ιταλοί εργαζόμενοι της Ferrari θα λάβουν μπόνους 14.400 ευρώ, σχεδόν χίλια περισσότερα από τα 13.500 που διανεμήθηκαν πέρυσι και περίπου διπλάσια από το ποσό που διανεμήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια.