Die Bewegung auf der Straße leben
Europäische Automobilindustrie
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία: Απαιτεί από την ΕΕ δράση για την αντιμετώπιση της κρίσης

Η ACEA και η CLEPA θέτουν τις προτεραιότητες που πρέπει να αναλάβουν δράση ενόψει του καθοριστικού στρατηγικού διαλόγου με την Κομισιόν

Europäische Automobilindustrie
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

Η ACEA και η CLEPA, εκπροσωπώντας την Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία και θέτουν τις προτεραιότητες που πρέπει να αναλάβουν δράση ενόψει του καθοριστικού στρατηγικού διαλόγου με την Κομισιόν, απαιτώντας από την ΕΕ δράση για την αντιμετώπιση της κρίσης στον τομέα.

Οι δύο μεγαλύτερες ενώσεις που εκπροσωπούν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Acea (κατασκευαστές) και η Clepa (προμηθευτές), ενώνουν τις δυνάμεις τους για να απαιτήσουν επείγουσα και άμεση δράση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αντιμετώπιση της κρίσης σε ολόκληρο τον κλάδο.

Ειδικότερα, οι δύο οργανώσεις αποφάσισαν να πάρουν στυλό και χαρτί λίγες μόλις ημέρες πριν από την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου που υποσχέθηκε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, με ρητό στόχο την επίτευξη συμβιβασμού μεταξύ των αιτημάτων της βιομηχανίας και των πολιτικών της ΕΕ.

Entscheidender Moment

«Δεν υπάρχει πλέον χρόνος για εκθέσεις και έρευνες, ο Στρατηγικός Διάλογος πρέπει τώρα να έχει πραγματικό αντίκτυπο με βάση τις συστάσεις του Ντράγκι. Πρέπει να περάσουμε από μια προσέγγιση που βασίζεται σε κυρώσεις για τη μετάβαση σε μια προσέγγιση που βασίζεται στην αγορά και τη ζήτηση», λέει η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Acea, αναφέροντας ως «άμεση προτεραιότητα» την ανάγκη να αντιμετωπιστούν τα πρόστιμα για την υπέρβαση των ορίων εκπομπών. «Ο στρατηγικός διάλογος πραγματοποιείται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς η ρυθμιστική πίεση, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός και η χαμηλή ζήτηση έχουν επιβαρύνει τον κλάδο, επιβραδύνοντας τις επιχειρήσεις, μειώνοντας την επενδυτική ικανότητα και επηρεάζοντας το εργατικό δυναμικό. Μόνο το 2024, οι προμηθευτές έχουν ανακοινώσει 54.000 περικοπές θέσεων εργασίας», προσθέτει ο Benjamin Krieger, Γενικός Γραμματέας της Clepa, σύμφωνα με τον οποίο «τώρα είναι η ώρα για τη βιομηχανία και τους φορείς χάραξης πολιτικής να ευθυγραμμιστούν» και «να αναλάβουν αποφασιστική δράση».

Τα αιτήματα

Υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος αιτημάτων από τις δύο ενώσεις, οι οποίες επαναλαμβάνουν την πλήρη υποστήριξή τους στους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά ζητούν ο στρατηγικός διάλογος να είναι συνεπής με τρεις βασικές αρχές: μια πολιτική με γνώμονα την αγορά και τη ζήτηση, συνεκτικά και συντονισμένα μέτρα και μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση που δεν περιορίζει την καινοτομία. Επιπλέον, πρέπει να επιλυθεί το ζήτημα των ορίων για το 2025 «ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν κυρώσεις»- η αναθεώρηση των κανονισμών για τις εκπομπές πρέπει να επιταχυνθεί «με βάση την αξιολόγηση των ευνοϊκών συνθηκών, της αγοράς και της πραγματικότητας της αλυσίδας αξίας»- και πρέπει να καθοριστούν οι προτεραιότητες για το βιομηχανικό σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία και να διασφαλιστεί η συνοχή με την καθαρή βιομηχανική συμφωνία, να συζητηθεί ένα πανευρωπαϊκό σύστημα κινήτρων για την αγορά αυτοκινήτων και συγκεκριμένα μέτρα για την τόνωση της ζήτησης για βαρέα οχήματα μηδενικών εκπομπών- να εκτιμηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις των εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ και την Κίνα και οι τρόποι αποφυγής τους- να δημιουργηθεί επειγόντως διαφάνεια όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των ευνοϊκών συνθηκών, ιδίως για τα βαρέα οχήματα, όπου οι πληροφορίες λείπουν σε μεγάλο βαθμό- και να καθιερωθεί ισχυρή τακτική (6μηνη) παρακολούθηση της κατάστασης ενός πλήρους συνόλου ευνοϊκών συνθηκών.

Η έκθεση Draghi

Υπάρχουν επίσης προτάσεις για μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης της ανάπτυξης της αλυσίδας αξίας των μπαταριών, της απλούστευσης του ρυθμιστικού πλαισίου, της επανεξέτασης διαφόρων κανονισμών, όπως η Afir, και της επίλυσης των προβλημάτων με τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Τέλος, η Acea και η Clepa απαριθμούν ορισμένα αιτήματα σχετικά με τη μορφή του στρατηγικού διαλόγου. Οι δύο ενώσεις ζητούν, για παράδειγμα, «επαρκή» παρουσία σε όλα τα συμβούλια όλων των τομέων των μεταφορών, έναν «σαφή κατάλογο» άμεσα εφαρμόσιμων μέτρων, τακτική παρακολούθηση της προόδου, «μόνιμη» παρουσία κορυφαίων μελών της Επιτροπής, σαφή δέσμευση για την ανταγωνιστικότητα του τομέα, ευελιξία στην αντιμετώπιση των «αναδυόμενων προκλήσεων, όπως οι ενδεχόμενοι αμερικανικοί δασμοί, και τριμηνιαίες συνεδριάσεις ολομέλειας για την αποτίμηση της κατάστασης. Τέλος, ένα τελευταίο αίτημα έχει ιδιαίτερη σημασία: οι συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι για τη βελτίωση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας θα πρέπει να αποτελέσουν «τον κεντρικό άξονα που θα καθοδηγήσει τα αποτελέσματα του διαλόγου».