NEWS

VIDEO: So funktioniert der Allradantrieb i-Activ von Mazda

Das Gefühl, dass ein Auto sicher auf der Straße liegt, leicht zu kontrollieren ist und auf die Befehle des Fahrers reagiert, ist ein wichtiger Faktor für ein angenehmes und sicheres Fahrerlebnis. Hier kommt das intelligente i-Activ Allradsystem (AWD) von Mazda ins Spiel: Mit seinen vorausschauenden Fähigkeiten und der Drehmomentsteuerung in Echtzeit sorgt es für eine komfortable, unterhaltsame und vor allem sichere Fahrt, unabhängig von Gelände und Fahrbedingungen. Im Mazda CX-5 & CX-30 entfaltet die AWD-Technologie in Kombination mit der G-Vectoring Control und einem speziellen Modus für das Fahren im Gelände ihr volles Potenzial.

Η βάση για μια ομαλή και αποτελεσματική οδήγηση με ένα σύστημα τετρακίνησης, είναι η ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών – αλλά αυτό ακριβώς που κάνει ιδανική αυτή την κατανομή είναι η δυνατότητά της να αλλάζει συνεχώς ανάλογα με τις  διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, καθώς και τις εντολές του οδηγού. Το σύστημα i-Activ AWD της Mazda προσαρμόζει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο, την κατανομή της ροπής, ώστε να ανταποκρίνεται τέλεια σε αυτές τις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Για το σκοπό αυτό, 27 αισθητήρες σημάτων συγκεντρώνουν 200 δεδομένα το δευτερόλεπτο, από  διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, σχετικά με τον δρόμο μπροστά, τις εντολές του οδηγού και άλλους παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, ένας αισθητήρας στον υαλοκαθαριστήρα ανιχνεύει πότε αρχίζει να βρέχει, υποδεικνύοντας ότι σύντομα το οδόστρωμα θα είναι βρεγμένο, ενώ η τεχνολογία ανίχνευσης ολίσθησης των μπροστινών τροχών υπολογίζει τόσο την ταχύτητα του αυτοκινήτου όσο και την ταχύτητα περιστροφής των μπροστινών τροχών – ακόμη και μία ελάχιστη ολίσθηση του τροχού μπορεί να είναι σημάδι επικείμενης εκτροπής. Όλες αυτές οι πληροφορίες προωθούνται στη μονάδα ελέγχου τετρακίνησης, όπου επεξεργάζονται και αναλύονται για τον έλεγχο της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη για την ενεργοποίηση της πίσω κίνησης. Η προληπτική λειτουργία του συστήματος σημαίνει ότι αυτό προσαρμόζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, πριν εμφανιστούν τέτοιας φύσεως προβλήματα.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την ιδανική κατανομή της ροπής είναι η αναγνώριση της πρόθεσης του οδηγού – πρόκειται να επιταχύνει, να φρενάρει ή να στρίψει; Παρακολουθώντας το πεντάλ γκαζιού, την πίεση του υγρού στο κύκλωμα των φρένων και τη θέση του τιμονιού, το σύστημα αντιλαμβάνεται αμέσως την πρόθεση του οδηγού, και μπορεί να αναδιανείμει τη ροπή ανάλογα με τις ανάγκες. Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης, σχεδόν όλη η ισχύς του οχήματος πηγαίνει στους εμπρός τροχούς για εξοικονόμηση ενέργειας. Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό ροπής που κατανέμεται στους πίσω τροχούς, βρίσκεται σε φάση “stand-by”, πράγμα που σημαίνει ότι εάν και όταν το σύστημα αλλάξει σε τετρακίνηση, η μετάβαση αυτή είναι πολύ ομαλή χωρίς να έχει καμία επίπτωση στην κατανάλωση.

Der ideale Betrieb des i-Activ AWD-Systems wird in Kombination mit der G-Vectoring Control (GVC) Technologie gewährleistet. Dieses dynamische Fahrwerkskontrollsystem sorgt für eine optimale Radlast in Kurven, indem es das Drehmoment am Kurveneingang und -ausgang auf die Vorderräder und im Kurvenverlauf auf die Hinterräder überträgt. Das Ergebnis ist ein maximales Ansprechverhalten und eine hervorragende Kontrollierbarkeit.

Letzteres ist auch beim Fahren auf losem Untergrund, wie z. B. Schotterpisten, sehr hilfreich. Für diese Fälle steht dem Fahrer des CX-5 SUV ein spezieller Off-Road-Modus zur Verfügung: Auf besonders unwegsamem Gelände wird die Traktionskontrolle deaktiviert und sorgt so für maximale Traktion auf losem Untergrund. Für die meisten Fahrszenarien ist jedoch der normale Modus des i-Activ AWD mehr als ausreichend - für Fahrten bei Schnee, Regen oder Schotter.

Weitere Informationen über die Funktionsweise des Systems erhalten Sie von den Experten: auf der Website Mazda talks i-Activ AllradantriebDort erklären sie die verschiedenen Funktionen der AWD-Technologie, wie sie mit der G-Vectoring Control zusammenspielt und was genau passiert, wenn der CX-5 ins Gelände geht.

TopSpeed.Gr Newsroom

Neueste Beiträge

Η Tesla παρουσιάζει την επιλογή βαφής Quicksilver για το Model 3

Η Tesla ανακοίνωσε την ενημέρωση του configurator για το Model 3 με την εισαγωγή μιας…

vor 16 Stunden

Fiat 500: Ο «αιώνιος έφηβος» γίνεται 67 ετών

Η σημαδιακή ημερομηνία 4 Ιουλίου δεν είναι μόνο σημαντική για τον εορτασμό της Ημέρας Ανεξαρτησίας…

vor 18 Stunden

Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24: Ο απόλυτος συνδυασμός πολυτέλειας και αγωνιστικής κληρονομιάς

Αποκλειστική Έκδοση DBX707 AMR24 Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24 Edition, μια μοναδική έκδοση…

vor 18 Stunden

Pagani Huayra Epitome: Ελληνικό όνομα στην πρώτη Pagani με χειροκίνητο κιβώτιο

Η Κορυφή της Εξατομίκευσης και των Επιδόσεων Η Pagani Automobili παρουσιάζει την Huayra Epitome, ένα…

vor 19 Stunden

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic 9G-TRONIC MHEV: Lektionen in Sachen Luxus

Η Mercedes - Benz γνωρίζει καλά το «παιχνίδι» των SUV και των Off - Road,…

vor 1 Tag

Kinsen-Saracakis Leasing: Bronze-Auszeichnung bei den Sales Excellence Awards

Η Kinsen ανακηρύχθηκε Νικήτρια στα Sales Excellence Awards 2024 κερδίζοντας το Bronze Award για το…

vor 1 Tag