Gebt dem Volk Benzin!

 Wir fahren den Ford Fiesta und Focus ST-Line

Αν το σκεφτείς, στις εποχές που ζούμε, το ιδανικό αυτοκίνητο είναι το εξής: Αυτό που θα μπορεί να σε μετακινεί με ασφάλεια, να είναι οικονομικό, να μπορεί να σου προσφέρει συγκινήσεις, να είναι όμορφο, άνετο και να μην… μπαίνει στο μάτι της εφορίας. Μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο;

Για εμάς δουλεύει η Ford. Η οποία έφτιαξε όχι ένα, αλλά δύο μοντέλα τα οποία μπορούν να σου καλύψουν τις παραπάνω απαιτήσεις και… παραπάνω. Μιλάμε για τα Fiesta και Focus ST-Line, τα οποία, όπως λέει και το όνομά τους, είναι εμπνευσμένα από τα -θρυλικά- μοντέλα της σειράς Ford Performance, όπως το Fiesta ST200 και το Focus RS, αλλά προσαρμοσμένα στις ανάγκες ενός σύγχρονου αυτοκινήτου πόλης.

Το Fiesta ST-Line και το Focus ST-Line της δοκιμής μας, φοράνει τον πολυβραβευμένο και πανίσχυρο Ecoboost που, από τα 1.000 κυβικά βγάζουν 125 ίππους. Σε ό,τι αφορά το “ST” του πράγματος, εκτός από τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τις σπορ ζάντες αλουμινίου, διαθέτουν σπορ ανάρτηση και στο εσωτερικό, σπορ καθίσματα, τιμόνι και αλουμινένια πεντάλ, καθώς και άλλες λεπτομέρειες που τα κάνουν διαφορετικά.

Εν ολίγοις, αυτά τα δύο μοντέλα που οδηγούμε, διαθέτουν τον σπορ, ενθουσιώδη χαρακτήρα ενός ST, αλλά και είναι συμβατά με την ελληνική πραγματικότητα. Για την ακρίβεια, η Ford έχει βρει τη χρυσή τομή στο τρίπτυχο απόδοση/οικονομία/φορολογία που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν είχαν τους… Έλληνες στο μυαλό τους τους Έλληνες όταν τα δημιουργούσαν.    

Αλλά, εκτός από το εμφανισιακό και τα άλλα που θα δούμε παρακάτω, το “ζουμί” είναι αυτό που φοράνε, τόσο το Fiesta ST-Line όσο και το Focus ST-Line, κάτω από το καπό τους. Μιλάμε για τον 1,0 EcoBoost των 125 ίππων, το “θαύμα” του downsizing που έφερε την επανάσταση. Με μια φράση, “δώστε γκάζια στον λαό” είπαν στη Ford και το έκαναν πράξη. Για την ακρίβεια, μιλάμε για 999 κ. εκ. με τρεις κυλίνδρους και, φυσικά, turbo. Αποδίδει 125 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 17,3 kgm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.400 ως τις 4.000 σ.α.λ. Μιλάμε λοιπόν για έναν κινητήρα που είναι ικανός να κινήσει γρήγορα ακόμα και το βαρύτερο αμάξωμα του Focus, χωρίς να “λαχανιάζει” και να “κρεμάει”, είτε στις χαμηλές, είτε στις ψηλές στροφές. Αριστούργημα, ιδιαίτερα αν το συνδυάσεις με την κατανάλωση, η οποία κινείται από τα 6 στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!

Πάντως, αν και αυτά τα δύο Ford που οδηγούμε φορούν τον ίδιο κινητήρα, είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους. Ας τα δούμε λοιπόν… κατ’ ιδίαν.

 

Der Fiesta ST-Line

Το κατακόκκινο, σίγουρα πιο νεανικό σε εμφάνιση, συμπεριφορά και… τιμή Fiesta ST-Line το δοκιμάζουμε στην πεντάθυρη έκδοσή του.Εξωτερικά, διαθέτει αυτές τις εντυπωσιακές ανθρακί ζάντες, σπόιλερ και μαρσπιέ που δίνουν μια πιο σπορ πινελιά και, φυσικά, μια μεγάλη φτερούγα πίσω, η οποία… εξηγεί τι σε πέρασε.

Στο εσωτερικό, υπάρχει η… αναμενόμενη υψηλή ποιότητα κατασκευής για Ford, με τις σπορ πινελιές όπως οι κόκκινες ραφές στα μπάκετ καθίσματα και το σπορ τριάκτινο τιμόνι, όλα σε μαύρο χρώμα. Το μενού συγκεντρώνεται σε μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο το χειρίζεσαι από έναν κυκλικό διακόπτη και είναι γενικά εύχρηστο. “Παραφωνία”, η πληθώρα κουμπιών γύρω του, που θα πρέπει να τα μάθεις και να τα συνηθίσεις.

Όμως, το σημαντικό είναι η οδική του συμπεριφορά. Το Fiesta είναι, ούτως ή άλλως σημείο αναφοράς σε αυτό τον τομέα και, το χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά και με τις 16άρες και τα χαμηλοπρόφιλα (45) ελαστικά ST-Line θέτει νέα στάνταρ. Ξέχνα ό,τι ήξερες: Το Fiesta ST-Line έχει τιμόνι – ξυράφι που σε πληροφορει σε δέκατα δευτερολέπτου με ακρίβεια για το πού πατάς και πού βρίσκεσαι. Και, όταν το πιέζεις, αντιδρά ακαριαία και στρίβει σε όλους τους ρυθμούς.

Το ωραίο είναι ότι το Fiesta ST-Line είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε όχι μόνο να στρίψει, αλλά και να στρίψει θεαματικά, αν του το ζητήσεις. Με μια τιμονιά και με “παίξιμο” του γκαζιού και του φρένου, το Fiesta μας στρίβει βγάζοντας την ουρά του και διορθώνοντας με ανάποδο τιμόνι. Παιχνιδιάρικο, απευθύνεται σε νέους στην ψυχή το Fiesta ST-Line!

Der Motor spricht im gesamten Drehzahlbereich gut an, ist direkt und hat die nötige Kraft. Er arbeitet gut mit dem Fünfgang-Getriebe zusammen, auch wenn wir uns für die Autobahn eine höhere Übersetzung wünschen würden. Und die Bremsen sind ausreichend, um ihn bei Bedarf zu verlangsamen.

Fahrer und Beifahrer des Fiesta ST-Line werden jedoch trotz des sportlichen, jugendlich orientierten Fahrzeugs keine Abstriche beim Komfort machen müssen. Die Federung dämpft Unebenheiten zufriedenstellend und ermüdet in keiner Weise bei Stadt- und Langstreckenfahrten, und die Fahrqualität ist zufriedenstellend.

Mit einem Gewicht von etwas mehr als einer Tonne kommt der Fiesta überall gut zurecht. Er ist in der Lage, Sie in die Geheimnisse des sicheren, schnellen Fahrens einzuführen, Sie mit ihm spielen zu lassen, aber auch Ihnen im täglichen Verkehr zu dienen, mit einem Kraftstoffverbrauch von 6,1 l/100 km. Was will man mehr, wenn man (im Herzen) jung ist (ein Focus RS, aber das ist das Evangelium eines anderen)?

Der Focus ST-Line

Der Focus ST-Line ist zweifelsohne kompletter und sieht auf der Straße noch robuster aus. Mit einem Look, der ihn deutlich von jedem anderen Focus unterscheidet, mit einer Tieferlegung von 1 Zoll und 17-Zoll-Rädern ist er sportlich und das sieht man. Aber nicht dort, wo man erwarten würde, dass man sich zurückziehen muss.

Στο δρόμο, φαίνεται πως οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε ό,τι αφορά την ανάρτηση. Και εδώ, έχουν βρει τη χρυσή τομή: Από τη μία είναι άνετο, χωρίς να χτυπάει και να κουράζει στα -συνήθη- σαμαράκια των ελληνικών δρόμων, δεν θα… υποψιάσει την οικογένεια ότι βρίσκεται στο “σκληρό, σπορ, άβολο αυτοκίνητο  του μπαμπά”, αλλά σε ένα οικογενειακό, ήσυχο, άνετο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, στα “στριφτερά” κομμάτια, το Focus ST-Line, δείχνει ότι δεν είναι μόνο… φωνές και υποσχέσεις. Έχει τον αυθεντικό χαρακτήρα ενός σπορ Ford, χωρίς να παίρνει κλίσεις, με ένα τιμόνι που σου δίνει το 100% της πληροφόρησης που ζητάς. Το πλαίσιο είναι άριστο και, σε σχέση με τα “νορμάλ” Focus, είναι πιο ζωντανό οδηγικά, με πιο άμεσο εμπρός μέρος, αν και για να φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης και να διαπιστώσεις ότι είναι ουδέτερο, πρέπει να οδηγήσεις πολύ επιθετικά- μέχρι να επέμβει το ESP (το οποίο δεν απενεργοποιείται). Ο κινητήρας, με τη χαρακτηριστική χροιά, είναι “ζωντανός” από πολύ χαμηλά, από τις 2000 σ.α.λ. και συνεργάζεται άριστα με το ακριβές εξάρι κιβώτιο. 

Στο εσωτερικό, τα πράγματα θυμίζουν… Ford με διακριτικές πινελιές να σου θυμίζουν ότι πρόκειται για το ST-Line. Το infotainment SYNC 2 συγκεντρώνει το μενού στην οθόνη των 8 ιντσών, στο κέντρο του πολύ καλού, ποιοτικά, ταμπλό και είναι “παιχνιδάκι” στη χρήση.

Αν εξαιρέσεις την εμφάνιση και το μηχανικό συστηματάκι στις πόρτες που βγάζουν ένα πλαστικό όταν τις ανοίγεις για να μην τις “πληγώσεις” σε κάποιο τοίχο (πολύ έξυπνο), το Focus ST-Line μπορεί να μην έχει τον πλουσιότερο εξοπλισμό στην κατηγορία, έχει όμως την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

vor 1 Tag

VW bricht Gespräche mit Renault über kostengünstige Elektrofahrzeuge ab

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

vor 1 Tag

DS 3 : Sofort verfügbar, mit dem Premium Upgrade Programm

DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...

vor 2 Tagen

Porsche bringt den ersten Hybrid-Elfer mit höherer Leistung auf den Markt

Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...

vor 3 Tagen

Die europäische Autoindustrie wendet sich von der Elektrifizierung ab

Die europäischen Automobilhersteller haben auf die Verlangsamung der Verkäufe von reinen...

vor 3 Tagen

Ford Performance gibt seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt

Ford Performance freut sich, heute seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt zu geben,...

vor 3 Tagen