Πολλά σενάρια έπεσαν στο τραπέζι, πολλές “διαρροές” διακινήθηκαν, όμως, τελικά, ο “θησαυρός” (που μόνο… θησαυρός δεν είναι) για τα Vertriebsgebühren, αποδεικνύεται “άνθρακες”. Κι αυτό γιατί, όπως φαίνεται, εάν δεν αλλάξει κάτι δραματικό, τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, θα παραμείνουν αμετάβλητα, ενώ θα υπάρξουν μικρές μειώσεις für die παλιότερα, μεγάλου κυβισμού ΙΧ.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), με ανακοίνωσή του, τονίζει ότι έλαβε τη διαβεβαίωση του Υπουργείου Οικονομικών ότι ενόψει της προετοιμασίας των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων του 2018, που θα καταβληθούν ως τις αρχές του επομένου έτους, “τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα”.
Το Υπουργείο Οικονομικών ευελπιστεί dass die μείωση των τελών σε παλιότερα, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, θα οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες στο να τα ξαναβγάλουν στην κυκλοφορία, άρα και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας
Όπως εξηγεί ο Σύνδεσμος, η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των 1,1 δις ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία («κατάθεση πινακίδων»). Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα.
Πάντως, δοθείσης της ευκαιρίας, ο ΣΕΑΑ ρίχνει και τη “σπόντα” του, εκφράζοντας τη διαφωνία του για την -έστω και μικρή- μείωση των τελών για τα παλιά αυτοκίνητα, ζητώντας εμμέσως να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση του κυκλοφορούντα στόλου με νεότερης τεχνολογίας. Ο Σύνδεσμος εξηγεί ότι “δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (πχ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα Fahrzeuge ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή“.
Και συνεχίζει: “Παντού στην ΕΕ, τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κλπ) μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία.
Αποτέλεσμα είναι η χώρα να κατακλύζεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, κυρίως πετρελαιοκίνητα Euro 3 ή και παλαιότερα (ήτοι δεκαετίας και πλέον), που διώχνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις και συνήθως πωλούνται ως νεώτερα, με «γυρισμένα χιλιόμετρα», ως «καλά και φθηνά», γεγονός που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει”.