Die Bewegung auf der Straße leben

Die große Lüge vom Autoverkauf

Λύσσαξαν κάποιοι, τις μέρες που επιβλήθηκαν τα capital controls με τις “πληροφορίες” που ήθελαν “χιλιάδες Έλληνες” να “ξεφορτώνουν” το ρευστό τους με αγορές καινούριων αυτοκινήτων τις πρώτες μέρες του Ιουλίου. “Όλοι αγοράζουν BMW και Mercedes” μας έλεγαν, επικαλούμενοι “πληροφορίες μέσα από τις αντιπροσωπείες” (που, σας βεβαιώνω, δεν υπήρξαν ποτέ τέτοιες πληροφορίες), μίλαγαν για “έκρηξη” στην αγορά πολυτελών κυρίως αυτοκινήτων κι άλλα τέτοια. Ο καιρός όμως έφτασε και η ΕΛΣΤΑΤ έβγαλε τα στοιχεία για τις πωλήσεις του Ιουλίου. Τα στοιχεία, δείχνουν δραματική μείωση von πωλήσεων.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα πολυτελή. Τον Ιούλιο, καταγράφουμε τις εξής ιλιγγιώδεις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων: 213 Audi, 138 BMW, 0 Chrysler, 0 Ferrari, 0 Hummer, 0 Jaguar, 58 Jeep, 0 Lamborghini, 0 Land Rover, 5 Lexus, 0 Mazerati, 204 Mercedes, 4 Porsche, 161 Volvo. Αυτοί είναι οι “χιλιάδες” που αγόραζαν πολυτελή αυτοκίνητα, όπως μας αποκάλυπταν ελληνικά και ξένα δίκτυα. Η δημοσιογραφία, στα χειρότερά της.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (απ’ όπου και οι πίνακες) και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Ιούλιο του 2015 υπήρξαν μειωμένες κατά -28,6% ως προς το μήνα Ιούλιο 2014.

Συνολικά, στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +7,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,0% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.

Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση κατά -0,8% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Το ερώτημα λοιπόν, είναι το ποιοι και γιατί διέρρεαν αυτές τις φήμες, που σίγουρα πλήττουν και την αγορά αυτοκινήτου (ξέρετε, κι εκεί δουλεύουν άνθρωποι) δίνοντας την εικόνα μιας “παχιάς αγελάδας”, ενώ είναι κλάδος που έχει πληγεί βαριά και αντέχει μετά βίας. Είναι ίσως οι ίδιοι που μας μίλαγαν για χλιδάτα πάρτι Ελλήνων φοροφυγάδων, τα οποία διαπιστώναμε πως τελικά τα είχαν κάνει Άραβες μεγιστάνες. Είναι ίσως οι ίδιοι που επιμένουν ότι ο κόσμος έχει λεφτά, οι ίδιοι που θέλουν να επαναλαμβάνουν τα στερεότυπα περί φοροφυγάδων, τεμπέληδων κλπ. Το ψέμα όμως, έχει κοντά ποδάρια