« Η M R είναι το δεύτερο μοντέλο Μ της BMW Motorrad . Βασισμένη στα τρέχοντα μοντέλα S 1000 R και S 1000 RR , η M 1000 R – M R για συντομία – έχει ρυθμιστεί σε επίπεδο προϊοντικών χαρακτηριστικών ώστε να πληροί τις ειδικές απαιτήσεις μιας supersport roadster . Η δυναμική συμπεριφορά μιλά από μόνη της, τόσο στον επαρχιακό δρόμο όσο και στην πίστα». Ralf Mölleken , Project Manager 4-κύλινδρων μοντέλων.
Die neue BMW M R : Η M Roadster ικανοποιεί τις υψηλότερες απαιτήσεις τόσο στον επαρχιακό δρόμο όσο και στην πίστα
Στα τέλη του 2018, η BMW Motorrad ήδη εισήγαγε την επιτυχημένη στρατηγική της σειράς αυτοκινήτων M και για μοτοσικλέτες και από τότε προσφέρει τον ειδικό εξοπλισμό M και τα εξαρτήματα M Performance Parts. Η νέα BMW M 1000 R – εφεξής M R για συντομία – είναι το δεύτερο μοντέλο M της BMW Motorrad που γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του μετά την superbike M 1000 RR: την M Roadster.
Στην επετειακή χρονιά των 50ών γενεθλίων της BMW M GmbH, η BMW Motorrad, με τη νέα M R, ακολουθεί πιστά τη δυναμική φιλοσοφία του πιο ισχυρού γράμματος στον κόσμο: Το γράμμα M είναι συνώνυμο με την επιτυχία στους αγώνες, τη μαγεία των μοντέλων BMW υψηλών επιδόσεων, και απευθύνεται σε πελάτες με ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις αναφορικά με την απόδοση, την αποκλειστικότητα και την εξατομίκευση.
Με ισχύ κινητήρα 154 kW (210 hp), βάρος κατά DIN μόλις 199 kg με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, τεχνολογία ανάρτησης, και αεροδυναμική σχεδιασμένη για υψηλή απόδοση στο δρόμο και γρήγορους γύρους στην πίστα, η νέα M R προσφέρει μία δυναμική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία roadster, που μέχρι πρότινος αποτελούσε αποκλειστικότητα των καθαρόαιμων superbikes.
Ο ισχυρός 4-κύλινδρος κινητήρας της M R βασίζεται στον κινητήρα της RR . Ακόμα υψηλότερη μέγιστη ισχύς, υψηλότερη ροπή και αυξημένη ώθηση και πρόσφυση, χάρη στη κοντύτερη δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης και τις κοντύτερες σχέσεις
Η νέα M R διαθέτει έναν τροποποιημένο, υδρόψυκτο 4-κύλινδρο εν σειρά κινητήρα, βασισμένο σε εκείνον της S 1000 RR. Η μέγιστη ισχύς του είναι 154 kW (210 hp) στις 13.750 σαλ., +33 kW (45 hp) έναντι της S 1000 R. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm παράγεται στις 11.000 σαλ. (S 1000 R: 114 Nm στις 9.250 σαλ.). Συγκριτικά με την S 1000 R, οι μέγιστες στροφές της M R είναι πλέον 14.600 σαλ. Αυξημένη πρόσφυση στον πίσω τροχό σε όλες τις ταχύτητες παρέχεται επίσης από μια κοντύτερη δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης μέσω της χρήσης ενός πίσω γραναζιού με 47 δόντια (S 1000 R: 45 δόντια). Επιπλέον, οι σχέσεις μετάδοσης της 4ης, 5ης και 6ης ταχύτητας είναι κοντύτερες, γεγονός που ωφελεί την ώθηση και την πρόσφυση στον πίσω τροχό.
M Winglets και εκτροπείς αέρα: Μπορείτε να φρενάρετε αργότερα, να επωφελείσθε από τη μικρότερη τάση ανύψωσης του εμπρός τροχού και να επιταχύνετε νωρίτερα χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη
Εκτός από την τεχνολογία μετάδοσης κίνησης και ανάρτησης, η αεροδυναμική ήταν επίσης βασικό στοιχείο στις προδιαγραφές για την εξέλιξη της M R. Στη νέα M R ενσωματώθηκαν φτεράκια (winglets) στην περιοχή των μπροστινών, πλαϊνών πάνελ, με στόχο την επίτευξη ταχύτερων χρόνων στην πίστα και τη βελτίωση της οδηγικής ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες. Ήδη με ταχύτητα 160 km/h, τα φτεράκια αρχίζουν να αποδίδουν παρέχοντας αύξηση του φορτίου του εμπρός τροχού κατά 11 kg στα 220 km/h, χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη που παράγεται. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης της BMW Motorrad αντιστάθμισαν την ελαφρώς αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση που προκαλεί η μικρή πρόσθετη μετωπική επιφάνεια και το σχήμα των Μ winglets, υιοθετώντας έναν ανάλογα σχεδιασμένο εκτροπέα αέρα μπροστά από τον πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό με το M Competition Package.
Ανάρτηση και πλαίσιο βελτιστοποιημένα για χρήση με γνώμονα τις επιδόσεις σε επαρχιακούς δρόμους και πίστες, με πλήρως ρυθμιζόμενα στοιχεία ανάρτησης, αμορτισέρ τιμονιού, μηχανουργημένο σφιγκτήρα τιμονιού, φαρδύτερο σωληνωτό τιμόνι με επιγραφή “ BMW M 1000 R ” χαραγμένη με λέιζερ και καθρέπτες τοποθετημένους στις άκρες του τιμονιού
Η ανάρτηση και το πλαίσιο της νέας M R βασίζονται στην S 1000 R με κεντρικό στοιχείο το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας. Στην M R, ο εμπρός τροχός ελέγχεται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 45 mm σε “All black” σχεδίαση. Είναι εξοπλισμένο με τα λεγόμενα κλειστά ένθετα φυσιγγίων, με ξεχωριστά υδραυλικά συστήματα εμβόλου-κυλίνδρου. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό της M R είναι η πρόσθετη δυνατότητα προσαρμογής της προφόρτισης του ελατηρίου του πιρουνιού σε συνδυασμό με το στάνταρ Dynamic Damping Control (DDC).
Επιπλέον, το πιρούνι της M R διαθέτει έναν πάνω τριπλό σφιγκτήρα με περίτεχνα μηχανουργημένη τιμονόπλακα, καθώς και μαύρο, αλουμινένιο σωληνωτό τιμόνι με φαρδύτερη σχεδίαση που είδαμε στην S 1000 R και μία επιγραφή “BMW M 1000 R” χαραγμένη με λέιζερ. Νέοι στην M R είναι επίσης οι καθρέπτες που βρίσκονται εγκατεστημένοι στις άκρες του τιμονιού, οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι από σφυρήλατο αλουμίνιο. Τα καλάμια του πιρουνιού έχουν ομοίως τροποποιηθεί και τώρα είναι σχεδιασμένα για να χωράνε τις νέες δαγκάνες φρένων M. Ένα ακόμα νέο στοιχείο της M R είναι το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού.
Bremsen M με ακτινική αντλία και ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου για βέλτιστη δυναμική συμπεριφορά στην πίστα και σε λειτουργία υψηλής απόδοσης. Αποκλειστικοί τροχοί M Kohlenstoff ως μέρος του πακέτου M Competition
Μετά την M 1000 RR, η νέα M R είναι η δεύτερη μοτοσυκλέτα της BMW που διαθέτει φρένα M. Το σύστημα αυτό εξελίχθηκε αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε με τα αγωνιστικά φρένα των εργοστασιακών αγωνιστικών μοτοσικλετών της BMW Motorrad στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Οι δαγκάνες φρένων M έχουν μία μπλε ανοδιωμένη επίστρωση σε συνδυασμό με το διάσημο λογότυπο M.
Μαζί με δύο δισκόφρενα διαμέτρου 320 mm και πάχους 5 mm και βάσεις από μαύρο ανοδιωμένο αλουμίνιο, το σύστημα πέδησης, το οποίο είναι εξοπλισμένο με μία νέα ακτινική αντλία στη μανέτα φρένου, αυτή τη στιγμή σηματοδοτεί την επιτομή της εξέλιξης στον τομέα όσον αφορά τα συστήματα πέδησης που προορίζονται για χρήση στο δρόμο. Η νέα M R είναι ήδη εξοπλισμένη με πολύ ελαφριές ζάντες από σφυρήλατο αλουμίνιο, στάνταρ. Ως μέρος του πακέτου M Competition, οι αποκλειστικές ζάντες M Carbon διατίθενται με νέας σχεδίασης λωρίδες στις στεφάνες τους.
Bremse Dia Assistieren Sie – βοηθά τον αναβάτη να φρενάρει ντριφτάροντας
Η νέα λειτουργία Brake Slide Assist είναι μία σημαντική και πολύ χρήσιμη καινοτομία, κυρίως για τους αναβάτες πίστας. Επιτρέπει στον αναβάτη να φρενάρει με ντριφτ μπαίνοντας στις στροφές, με σταθερή ολίσθηση.
Πίνακας οργάνων με ευανάγνωστη οθόνη TFT 6.5”, νέα απεικόνιση στροφόμετρου (κόκκινη περιοχή) και διεπαφή OBD für die M GPS Datalogger und die M GPS Laptrigger που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω κωδικού ενεργοποίησης
Ο πίνακας οργάνων της νέας M R αντικατοπτρίζει τη σχεδίαση της M RR, προσφέροντας επίσης το M start-up animation. Η διευρυμένη απεικόνιση της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου είναι νέο χαρακτηριστικό. Ως προαιρετικός εξοπλισμός, η χρήση του M GPS Laptrigger και του M GPS Datalogger (Γνήσια Αξεσουάρ της BMW Motorrad) μπορεί να αναβαθμιστεί και να παρέχεται μέσω ενός κωδικού ενεργοποίησης, μέσω της διεπαφής OBD του πίνακα οργάνων.
Το ‘ M Gestaltung ’ και η δυναμική σχεδιαστική γλώσσα της M R υποδηλώνουν καθαρή απόδοση και σπορ χαρακτήρα.
Ακόμα περισσότερο από την S 1000 R, η νέα M R, με βελτιστοποιημένη τεχνολογία ανάρτησης και τον ισχυρότερο μέχρι σήμερα κινητήρα που έχει τοποθετηθεί σε ένα δυναμικό roadster μοντέλο της BMW Motorrad, είναι ασυμβίβαστα σχεδιασμένη για σπορ οδήγηση τόσο σε επαρχιακούς δρόμους όσο και στην πίστα. Αυτή είναι η M R, μια μοτοσικλέτα που αποτελεί αυτή τη στιγμή ό,τι καλύτερο έχει να παρουσιάσει σήμερα η κατηγορία roadster. Οι αναλογίες της M R είναι εξαιρετικά συμπαγείς και δυναμικές, ενώ οι τρισδιάστατα σχεδιασμένες επιφάνειες είναι συναρπαστικές όσο και επιβλητικές. Λεπτή, κομψή και άκρως επιθετική, η M R δείχνει πολύ ξεχωριστή από μπροστά με τα νέα της M winglets. Επιπλέον, το χαρακτηριστικό εμπρός φως καθιστά τη νέα M R αναγνωρίσιμη ως μοτοσικλέτα BMW – κάτι ανάλογο με τη μάσκα νεφρών των αυτοκινήτων BMW.
Η προσανατολισμένη στις επιδόσεις εμφάνιση της νέας M R αντικατοπτρίζεται επίσης στη χρωματική φιλοσοφία της. Ο χρωματισμός Lightwhite non-metallic / M Motorsport κάνει την εμφάνιση της βασικής έκδοσης της M R look ιδιαίτερα ελαφριά, σπορ και φιλική προς τον αναβάτη, ενώ ο χρωματικός συνδυασμός Blackstorm metallic / M Motorsport που περιλαμβάνεται στο M Competition Package αντιπροσωπεύει την απόλυτη ισχύ και το δυναμισμό.
Ασυμβίβαστη σχεδίαση και τεχνολογία: Η M R mit dem M Competition Package
Εάν η νέα M R με τον στάνταρ εξοπλισμό δεν είναι αρκετή για εσάς, το M Competition Package προσφέρει ένα συναρπαστικό μίγμα βελτιστοποιημένων εξαρτημάτων για στους λάτρεις της αγωνιστικής τεχνολογίας και αναβάτες με αισθητικές ανησυχίες. Πλέον του χρωματικού συνδυασμού Blackstorm metallic / M Motorsport, το M Competition περιλαμβάνει ζάντες M Carbon, σύστημα μαρσπιέ αναβάτη M, εξαρτήματα M Carbon όπως κάλυμμα πίσω τροχού και προστατευτικό αλυσίδας, κάλυμμα εμπρός τροχού, καλύμματα ρεζερβουάρ, κάλυμμα φιλτροκουτιού με διακοσμητικές λωρίδες, εκτροπέα αέρα, κάλυμμα γραναζιού, πακέτο συνεπιβάτη M, κάλυμμα συνεπιβάτη M και ένα μηχανουργημένο, πλήρως προσαρμοζόμενο σύστημα μαρσπιέ αναβάτη Μ.
Die wichtigsten Merkmale des neuen BMW M 1000 R
• M RR shift cam κινητήρας, ισχύς 154 kW (210 hp) στις 13.750 σαλ. και κατά συνέπεια αυξημένη κατά 33 kW (45 hp) συγκριτικά με της S 1000 R. Μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11.000 σαλ. (S 1000 R: 114 Nm στις 9.250 σαλ.).
• Κοντύτερη δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης (γρανάζι με 47 δόντια αντί 45).
• Κοντύτερες σχέσεις μετάδοσης για την 4η, 5η και 6η ταχύτητα.
• Βελτιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής με μεταβλητές χοάνες εισαγωγής για βελτιωμένη ανταλλαγή φορτίου στις υψηλές στροφές του κινητήρα.
• Πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο.
• Αλυσίδα M Endurance.
• Λειτουργίες οδήγησης (riding modes) “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Race” και “Race Pro1-3” καθώς και η τελευταία γενιά του Dynamic Traction Control DTC και λειτουργία wheelie DTC με αισθητήρες αδρανειακής μέτρησης 6 αξόνων.
• Τρεις ρυθμιζόμενες λειτουργίες γκαζιού διαθέσιμες τώρα για βέλτιστη απόκριση. “Engine Brake” με δυνατότητα ρύθμισης τριών επιπέδων του φρένου κινητήρα σε λειτουργία “Race Pro”.
• Το Brake Slide Assist βοηθά τον οδηγό να φρενάρει ντριφτάροντας.
• Shift Assistant Pro για γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη. Το μοτίβο αλλαγής ταχυτήτων μπορεί εύκολα να αντιστραφεί για αγωνιστική χρήση.
• Launch Control για τέλειες εκκινήσεις στην πίστα και Pit-Lane-Limiter για διατήρηση της οριζόμενης ταχύτητας με ακρίβεια στο pit lane.
• Hill Start Control Pro για άνετη εκκίνηση σε ανηφόρες.
• M winglets και εκτροπείς αέρα: Φρενάρισμα αργότερα και επιτάχυνση νωρίτερα, καθώς και περισσότερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη.
• Αεροτομή κινητήρα.
• Ανεστραμμένο πιρούνι σε σχεδίαση “All black” με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε συνδυασμό με στάνταρ DDC.
• Φρένα M στο Dynamic Roadster της BMW Motorrad για πρώτη φορά: Η M R προσφέρει μέγιστη απόδοση πέδησης σε επαρχιακούς δρόμους και στην πίστα.
• Σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου.
• Ζάντες M Carbon με διακοσμητικές λωρίδες M και γράμματα M στη στεφάνη: Υψηλών προδιαγραφών high-tech εξαρτήματα προσφέρουν μέγιστη απόδοση ως μέρος του M Competition Package.
• Μανέτες φρένου και συμπλέκτη Μ.
• Ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού.
• Μηχανουργημένη τιμονόπλακα.
• Φαρδύτερο σωληνωτό τιμόνι συγκριτικά με την S 1000 R, με επιγραφή “BMW M 1000 R” χαραγμένη με λέιζερ.
• Καθρέπτες στις άκρες του τιμονιού.
• Κύριος προβολέας με λογότυπο M.
• Μικρή βάση πινακίδας κυκλοφορίας.
• Πίνακας οργάνων με μεγάλη, ευανάγνωστη οθόνη TFT 6.5”, animation start-up με λογότυπο M και διεπαφή OBD για το M GPS Datalogger και το M GPS Laptrigger που μπορεί να χρησιμοποιείται μέσω κωδικού ενεργοποίησης.
• Στροφόμετρο (κόκκινη περιοχή) με νέα σχεδίαση.
• Ελαφριά μπαταρία M, πίσω θύρα φόρτισης USB, ισχυρές μονάδες φώτων LED, ηλεκτρονικό cruise control και θερμαινόμενα γκριπ.
• Keyless Ride Light (μόνο ανάφλεξη).
• M Design και δυναμική σχεδιαστική γλώσσα υποδηλώνουν τις απόλυτες επιδόσεις roadster.
• M Competition Package.
• RDC στάνταρ.
• Εκτενής γκάμα προαιρετικών αξεσουάρ.