NEWS

ACEA für Elektrifizierung: Europa muss aufwachen

Εκδήλωση για την μετάβαση στην Elektrifizierung και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, πραγματοποίησε η ACEA. Με την ευκαιρία αυτή συγκεντρώθηκαν διεθνείς συντάκτες, ο διάσημος ακαδημαϊκός, Tommaso Pardi του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών της Γαλλίας και ο Πρόεδρός, Luca de Meo, με το ερώτημα: πώς μπορούμε να παραμείνουμε στον ανταγωνισμό;

Όπως εξήγησε ο κ. Pardi, σήμερα οι ξένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων προηγούνται στην κούρσα, καθώς διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ευρώπης. Έχουν επενδύσει νωρίτερα και είναι πιο καθετοποιημένοι στην αλυσίδα αξίας των μπαταριών, με ευκολότερη πρόσβαση στις πρώτες ύλες. Έχουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας και, κυρίως, δεν έχουν το βάρος της σταδιακής απόσυρσης 17 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε λίγο περισσότερο από δέκα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη “έβαλε το “ηλεκτρικό” αµάξι µπροστά από το “µπαταρία” και οδήγησε σε στρατηγικές ξένες εξαρτήσεις.

Ποια είναι λοιπόν η λύση; Σύμφωνα με τα λόγια του Pardi, χρειαζόμαστε επειγόντως “μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη” βιομηχανική πολιτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, με μια πραγματική στρατηγική που θα συνδέει τα κομμάτια του παζλ της Πράσινης Συμφωνίας. Το μήνυμα του κ. Pardi ήταν σαφές: η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει!

Ολιστική βιομηχανική στρατηγική από την ΕΕ

Τα μηνύματά του απηχούν το μανιφέστο της ACEA, όπου ζητάμε μια ολιστική βιομηχανική στρατηγική της ΕΕ σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας – από την Ε&Α, την εξόρυξη, τη διύλιση, τα εξαρτήματα και την κατασκευή- μέχρι τα δίκτυα φόρτισης, την ενέργεια, τα κίνητρα αγοράς και την ανακύκλωση.

Ο κ. de Meo υπογράμμισε ότι όλες αυτές οι προϋποθέσεις θα πρέπει να είναι σταθερές, ώστε να καταστεί δυνατή η τήρηση της ταχέως πλησιάζουσας ημερομηνίας σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. “Ως επιχειρηματικοί ηγέτες, θα κάνουμε τα πάντα για να θέσουμε τις εταιρείες μας σε θέση να συμμορφωθούν. Είμαστε εκεί για να προωθήσουμε την πρόοδο, να πιέσουμε την Ευρώπη να είναι καινοτόμος, και η ηλεκτροκίνηση είναι ένα από τα πεδία καινοτομίας όσον αφορά τις μεταφορές”, εξήγησε ο de Meo. “Δεν υπάρχει περίπτωση ο κλάδος να συστήσει την επιστροφή στο μηδέν, διότι δεν έχει νόημα και είναι κακό για το περιβάλλον”.

Η δέσμευση της βιομηχανίας για την ηλεκτροκίνηση είναι πεντακάθαρη, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό μόνοι μας. Με αυτό κατά νου, μια ισχυρή και ουσιαστική ενδιάμεση αναθεώρηση του κανονισμού CO2 είναι ζωτικής σημασίας – κάτι που αναγνώρισε πρόσφατα και η Ursula von der Leyen. Και γι’ αυτό, θα πρέπει να καθορίσουμε με σαφήνεια τον τρόπο μέτρησης της επιτυχίας και τον τρόπο με τον οποίο θα καθορίσουμε αν βρισκόμαστε στη σωστή τροχιά για το 2035.

Μέχρι τότε, βασιζόμαστε στην ΕΕ να ανταποκριθεί στη σημαντική πρόκληση, θέτοντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις-πλαίσιο: πρόσβαση σε σημεία φόρτισης, προσιτή πράσινη ενέργεια, κίνητρα αγοράς, φορολογικά συστήματα και πολλά άλλα. Ο μετασχηματισμός των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού είναι επίσης ένα ουσιαστικό κομμάτι του παζλ.

Χρειάζεται ώθηση

Όπως το έθεσε ο Tommaso Pardi, “η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σαν πύραυλος – αλλά χρειάζεται ώθηση για να τεθεί σε τροχιά”. Μόνο αν συνεργαστούμε – σε όλο το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας και με τους φορείς χάραξης πολιτικής – μπορούμε να δώσουμε στην αγορά την ώθηση που χρειάζεται.

Θα συνεχίσουμε αυτό το θέμα της συνεργασίας σε όλο το οικοσύστημα την επόμενη εβδομάδα κατά τη διάρκεια της δεξίωσης #FutureDriven στις Βρυξέλλες. Με αυτή την ευκαιρία, ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, ο Peter Wennink, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ASML, και ο Leonhard Birnbaum, Διευθύνων Σύμβουλος της E.ON, θα συναντήσουν τον Luca de Meo και εμένα για να συζητήσουν πώς όλοι οι φορείς μπορούν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν πραγματικούς Ευρωπαίους πρωταθλητές και να μειώσουν την εξάρτηση από τους ξένους ανταγωνιστές. Αυτή υπόσχεται να είναι άλλη μια συναρπαστική και επίκαιρη συζήτηση!

Nikolaos Michalopoulos

Neueste Beiträge

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

vor 12 Stunden

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

13 Stunden ago

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

vor 3 Tagen

VW bricht Gespräche mit Renault über kostengünstige Elektrofahrzeuge ab

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

vor 3 Tagen

DS 3 : Sofort verfügbar, mit dem Premium Upgrade Programm

DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...

vor 4 Tagen

Porsche bringt den ersten Hybrid-Elfer mit höherer Leistung auf den Markt

Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...

vor 4 Tagen