Die Bewegung auf der Straße leben
Tavares

Carlos Tavares: «Οι ευρωπαίοι πολιτικοί έχουν οδηγήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε αδιέξοδο»

Ο πρώην νούμερο ένα της Stellantis άσκησε έντονη κριτική στις πολιτικές των ευρωπαίων βουλευτών

Tavares

«Οι ευρωπαίοι πολιτικοί έχουν οδηγήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε αδιέξοδο», επεσήμανε ο πρώην επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares ασκώντας έντονη κριτική στις πολιτικές των ευρωπαίων βουλευτών.

Ειδικότερα, ο Carlos Tavares, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, άσκησε έντονη κριτική στις πολιτικές των ευρωπαίων νομοθέτων, κατηγορώντας τους ότι οδήγησαν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε μια εξαιρετικά περίπλοκη κατάσταση. Κατά τη διάρκεια της πρώτης του συνέντευξης μετά την αιφνίδια αποχώρησή του από τη σκηνή, που παραχώρησε στην πορτογαλική εφημερίδα Expresso, ο Tavares δεν δίστασε να δηλώσει ότι ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει πλέον μια πραγματική μάχη επιβίωσης.

Σύμφωνα με τον Carlos Tavares, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν αναγκαστεί να υιοθετήσουν στρατηγικές και τεχνολογίες στις οποίες οι Κινέζοι έχουν διαπρέψει εδώ και καιρό, ιδίως στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων πιο αποτελεσματικά και ανταγωνιστικά. Η Κίνα, επισήμανε, προηγείται πλέον κατά πολύ της Ευρώπης σε αυτόν τον τομέα, αφήνοντας την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να κυνηγά να καλύψει ένα ολοένα και πιο εμφανές κενό. Οι δηλώσεις του, που επαναλήφθηκαν από διάφορα μέσα ενημέρωσης, υπογραμμίζουν τον κίνδυνο απώλειας της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας.

Αιχμές στους Ευρωπαίους Πολιτικούς

Ο Carlos Tavares επεσήμανε ότι οι ισχύοντες ευρωπαϊκοί κανονισμοί θέτουν την αυτοκινητοβιομηχανία σε μειονεκτική θέση. Σύμφωνα με τον ίδιο, αντί να επικεντρωθούν στους τομείς στους οποίους παραδοσιακά υπερέχουν, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αναγκάζονται να πιέσουν στο μέτωπο των ηλεκτρικών οχημάτων, έναν τομέα στον οποίο δεν έχουν ακόμη προλάβει να φτάσουν τους διεθνείς ανταγωνιστές τους. Ο Tavares περιγράφει την κατάσταση αυτή ως «ένα αδιέξοδο που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τους πολιτικούς ηγέτες της Ευρώπης», λέγοντας ότι στο εξής μόνο οι ισχυρότερες εταιρείες θα μπορούν να επιβιώσουν σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά.

Ενώ ασκούσε έντονη κριτική στις ευρωπαϊκές πολιτικές, ο Carlos Tavares εξέφρασε αντίθετα μεγάλη εκτίμηση για τους πρώην συναδέλφους του στη Stellantis. «Ένας όμιλος με 250.000 υπαλλήλους, κύκλο εργασιών 190 δισεκατομμυρίων ευρώ και 15 παγκόσμια εμπορικά σήματα δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ισχυρή συναίνεση στην ηγεσία», δήλωσε. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η έλλειψη σαφούς οράματος σε επίπεδο διοίκησης έκανε την αποχώρησή του αναπόφευκτη.

Η αποχώρηση του Κάρλος Ταβάρες θεωρείται ευρέως ως κάτι θετικό, ιδίως στις ΗΠΑ, διότι σύμφωνα με τους Αμερικανούς ο Ταβάρες έδινε πολύ λίγη προσοχή στην αμερικανική αγορά. Ωστόσο, η αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου έχει σχεδόν άμεσες συνέπειες και στην Ευρώπη: η Stellantis επανέρχεται στην οργάνωση του φορέα διαχείρισης αγορών ACEA και έχει επίσης καταλήξει σε συμφωνία με την ιταλική κυβέρνηση στο πλαίσιο μιας μακροχρόνιας διαμάχης μεταξύ των δύο πλευρών. Η Stellantis μπορεί τώρα ξαφνικά να συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα σε μεγάλη κλίμακα στην Ιταλία.

Το ερώτημα παραμένει σε ποιο βαθμό οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να αισθάνονται υποχρεωμένες να επικεντρωθούν εξ ολοκλήρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προς το παρόν θα υπάρξουν σίγουρα αυστηρότεροι κανονισμοί για τα ηλεκτρικά οχήματα και πλήρης απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, αλλά αυτό το τελευταίο μέτρο φαίνεται τώρα μάλλον αβέβαιο.