Die Bewegung auf der Straße leben
Maserati

Jean-Philippe Imparato über Maserati: Der "Dreizack" verdient sein eigenes Industriedesign

Η Ιταλία αποτελεί κεντρικό σημείο στη στρατηγική της Stellantis

Maserati

Η «Τρίαινα» αξίζει το δικό της βιομηχανικό σχέδιο, τονίζει ο επικεφαλής της Stellantis, Jean-Philippe Imparato για Maserati, διευκρινίζοντας πως «Η Ιταλία αποτελεί κεντρικό σημείο στη στρατηγική της Stellantis»

Ο Jean-Philippe Imparato, επικεφαλής της περιοχής Europe Enlarged της Stellantis, ανακοίνωσε τα νέα σχετικά με το μέλλον μιας από τις πιο επίπονες ιταλικές μάρκες, της Maserati. Ο διευθυντής, ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους στο τέλος της συνάντησης που οργανώθηκε στο Τορίνο με τα συνδικάτα ενόψει της στρογγυλής τράπεζας της 17ης Δεκεμβρίου στο Υπουργείο Επιχειρήσεων, αποκάλυψε την πρόθεση του ομίλου να καθορίσει ένα αυτόνομο βιομηχανικό σχέδιο για τη μάρκα της Μόντενα .

«Η Maserati αξίζει ένα δικό της σχέδιο, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σήμερα», δήλωσε ο Imparato. «Το σχέδιο θα υπάρξει, αλλά όχι τώρα. Θα το συζητήσουμε αργότερα, αλλά θα έρθει το συντομότερο δυνατό». Ο κορυφαίος μάνατζερ τόνισε την ανάγκη για «κάτι πιο δομημένο και αποτελεσματικό» για την Τρίαινα: όπως είναι λογικό, το νέο σχέδιο έχει ανατεθεί στον Santo Ficili, ο οποίος εδώ και λίγες εβδομάδες είναι υπεύθυνος για την εταιρεία της Modena και την Alfa Romeo.

Mirafiori και Ιταλία

Στη συνέχεια ο Imparato επανέλαβε τη θέση του για τα ιταλικά εργοστάσια, όπως το Mirafiori, όπου θα παράγεται το υβριδικό 500 και, αργότερα, η νέα γενιά του μικρού Fiat. ‘Δεν πάμε προς τον αφανισμό του Mirafiori. Έχουμε ένα σχέδιο για το μέλλον του εργοστασίου που μας επιτρέπει να βλέπουμε μέχρι το 2032 και το 2033», επιβεβαίωσε ο διευθυντής, προσθέτοντας ότι »η Ιταλία αποτελεί κεντρικό σημείο στη στρατηγική της Stellantis: το 2025 θα είναι μια περίοδος μετασχηματισμού στην οποία πρέπει να σταθούμε ενωμένοι και αυτό είναι το μήνυμα που θα μεταφέρω στις 17 του μήνα στον υπουργό Urso. Δεν είναι η Stellantis που βρίσκεται σε κρίση, αλλά ολόκληρος ο κλάδος, και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το 2025 θα είναι μια δύσκολη χρονιά, αλλά η εμμονή μου είναι να κρατήσω την επιχείρηση στην Ιταλία. Τα σχέδια που έχουμε, επίσης όσον αφορά τους όγκους, συνάδουν με τις πληροφορίες που διαθέτουμε σήμερα και θα τα συζητήσουμε στο τραπέζι της Mimit στις 17 Δεκεμβρίου. Δεν θέλω να σας πω πράγματα που δεν μπορώ να τηρήσω», συνέχισε ο Imparato. «Πρόθεσή μου είναι να προσέλθω στο τραπέζι με μια απάντηση που να είναι όσο το δυνατόν πιο σαφής». Όσον αφορά τη συνάντηση με τα συνδικάτα, το στέλεχος μίλησε για «δύο ώρες συζήτησης και αντιπαράθεσης, για προτάσεις και ιδέες που θα κάνουν την Ιταλία κεντρικό σημείο για την Stellantis. Ήταν μια σοβαρή και πολύ συγκεκριμένη συζήτηση», πρόσθεσε.

Απογοητευμένα τα συνδικάτα

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων φάνηκαν λιγότερο ικανοποιημένοι από τον Imparato: «Η γνώμη μας είναι αρνητική. Αυτά που μας είπαν σήμερα δεν είναι αρκετά, και πιθανώς αυτά που θα πουν στη Mimit δεν θα είναι αρκετά», προειδοποιεί ο Rocco Palombella της Uilm, τονίζοντας ότι τα συνδικάτα “ζήτησαν να μην κλείσει κανένα εργοστάσιο: θα αγωνιστούμε γι” αυτό, αλλά είναι δύσκολο να έχεις να κάνεις με έναν βιομηχανικό όμιλο που έχει κάνει ορισμένες επιλογές, για παράδειγμα όσον αφορά την παραγωγή. Ο Michele De Palma της Fiom είχε επίσης αρνητική γνώμη, σύμφωνα με την οποία η συνάντηση αποδείχθηκε «μια λανθασμένη αρχή: δεν βρίσκονται λύσεις με δηλώσεις». Ο Ferdinando Uliano της Fim-Cisl υπογράμμισε την «ανάγκη για συγκεκριμένες επιλογές», όπως και ο Antonio Spera της Ugl Metalmeccanici: «Από την Stellantis περιμένουμε ένα επενδυτικό και παραγωγικό σχέδιο για τη χώρα μας, όπως η εγγύηση των εργαζομένων και των εγκαταστάσεων. Ο Roberto Di Maulo της Fismic Confsal ήταν πιο διαλλακτικός: «Η Stellantis προσπάθησε να αποκαταστήσει το κλίμα εμπιστοσύνης με τα συνδικάτα, μια πρόθεση που εκτιμήσαμε. Τώρα χρειαζόμαστε έγκαιρους ελέγχους, τουλάχιστον ανά τρίμηνο, απευθείας μεταξύ της εταιρείας και των συνδικάτων, σχετικά με τις εξελίξεις στην αγορά και τις αναγκαίες προσαρμογές στο βιομηχανικό σχέδιο».