Die Bewegung auf der Straße leben
ACEA LUCA DE MEO

Απαιτήσεις της ACEA προς την Ευρώπη: Λιγότερη γραφειοκρατία και μια μετάβαση υπό την καθοδήγηση της αγοράς

Θεμελιώδεις προτάσεις των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

ACEA LUCA DE MEO

Η ACEA εξέφρασε τις απαιτήσεις της προς την Ευρώπη, ζητώντας λιγότερη γραφειοκρατία και μια μετάβαση υπό την καθοδήγηση της αγοράς και επισημαίνοντας τις θεμελιώδεις προτάσεις των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Acea, Luca de Meo, ανακοίνωσε τη θέση της ένωσης στο Βιομηχανικό Σχέδιο για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που προτίθεται να παρουσιάσει σύντομα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών υπέβαλαν τρεις «θεμελιώδεις» προτάσεις, μεταξύ των οποίων μία που αποσκοπεί στην «απλοποίηση του κανονιστικού πλαισίου».

Η πρόταση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, βασίστηκε σε τρεις βασικούς πυλώνες, που θα σημάνουν την επανεκκίνηση του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου, με στόχο την τόνωση της παραγωγής και της ανταγωνιστικότητας.

Μια ισχυρή βιομηχανική πολιτική

Η συμβολή, η οποία παρουσιάστηκε την παραμονή του «στρατηγικού διαλόγου για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη» που ανακοίνωσε πρόσφατα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, περιλαμβάνει τρεις «πυλώνες». Ο πρώτος αφορά μια «ισχυρή ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική», ικανή να «διευκολύνει και να επιταχύνει» την επιχειρηματική δραστηριότητα στο μπλοκ της ΕΕ. Για το σκοπό αυτό, επαναλαμβάνονται προτάσεις που βρίσκονται ήδη στο επίκεντρο της πολιτικής πίεσης της ένωσης: η ACEA ζητεί, για παράδειγμα, να «τεθεί η ανταγωνιστικότητα και η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο όλων των νομοθετικών δραστηριοτήτων», να «δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να καταστεί οικονομικά αποδοτική η παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη», επιλύοντας ζητήματα όπως το υψηλό ενεργειακό κόστος και οι μεγάλες νομοθετικές επιβαρύνσεις, να «απλοποιηθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση», να «ακολουθηθεί μια ανοικτή εμπορική πολιτική» και να «διασφαλιστεί ότι το εργατικό δυναμικό της Ευρώπης διαθέτει τις κατάλληλες δεξιότητες για τη μετάβαση».

Μετάβαση «υπό την ηγεσία της αγοράς

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τη δημιουργία των προϋποθέσεων για μια μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, η οποία θα καθοδηγείται από την αγορά και θα είναι σε θέση να «αυτοτροφοδοτείται». Αυτό περιλαμβάνει τη γνωστή έκκληση να «βρεθεί» επειγόντως μια λύση για τα βάρη της υπέρβασης των στόχων εκπομπών από το επόμενο έτος, τα οποία γίνονται «δυσανάλογα» λόγω της στασιμότητας των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, η ένωση επαναλαμβάνει την έκκλησή της για την επίσπευση της ρήτρας αναθεώρησης έως το 2025, εξετάζοντας παράλληλα ευρύτερους όρους για να δοθεί στους κατασκευαστές η ευελιξία που χρειάζονται για να επιτύχουν τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Ζητείται επίσης να υποστηριχθεί η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης με κίνητρα και άλλες φορολογικές ελαφρύνσεις ή να συνδεθεί η καταμέτρηση των εκπομπών CO2 με την εκτίμηση του κύκλου ζωής, δηλαδή με την αξιολόγησή τους σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου.

Απλούστευση των κανονιστικών ρυθμίσεων

Ο τρίτος πυλώνας αντιμετωπίζει το ζήτημα της υπερβολικής γραφειοκρατίας. Προκειμένου να μειωθεί ο διοικητικός φόρτος και να απλοποιηθεί η νομοθεσία, η ACEA ζητά την υιοθέτηση της αρχής του «τριπλού τριγώνου», η οποία θα οδηγήσει, για παράδειγμα, σε μια χρονική υστέρηση τριών ετών μεταξύ της τελικής ρύθμισης και της εφαρμογής για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά, στην εφαρμογή νέων κανονισμών μόνο για τα οχήματα που έχουν λάβει νέα έγκριση τύπου, χωρίς να απαιτούνται αναδρομικές αλλαγές για τα ήδη εγκεκριμένα οχήματα, και στη δημιουργία ενός «ρυθμιστικού παρατηρητηρίου» για την εκ των προτέρων αξιολόγηση της συνέπειας των νέων προτάσεων. Επιπλέον, τα θεσμικά όργανα καλούνται να «βελτιώσουν τη συμμετοχή του κλάδου στον ρυθμιστικό διάλογο» και να «εφαρμόσουν τη νομοθεσία για τα υπάρχοντα δεδομένα και να αξιολογήσουν τον αντίκτυπό της στον τομέα».