Με υπερηχητικό τρόπο και με αισθητική μαχητικού, η Audi ταράσσει τα νερά στην κατηγορία των μεσαίων Premium αμιγώς ηλεκτρικών SUV με το Q4 e-Tron. Στην εβδομαδιαία συμβίωση στο Topspeed.gr, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την τετρακίνητη και ισχυρή έκδοση 55 Quattro με τους 340 ίππους και σε συνδυασμό με το Coupe Sportback αμάξωμα και την γερμανική καταγωγή, κάλλιστα θα μπορούσαμε να το προσομοιάσουμε ως «Eurofighter».
Το «Manifesto» της μετάβασης
Στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης το 2019 η Audi παρουσίασε το Q4 e-Tron concept σε δύο αμαξώματα, ως ένα Manifesto της ενεργειακής μετάβασης, προκειμένου μέσω της αλληλεπίδρασης και της ανατροφοδότησης με το κοινό, να καθορίσει την τελική της πρόταση.
Τρία χρόνια μετά παρουσίασε το μοντέλο παραγωγής και στα δύο αμαξώματα, με ελάχιστες αλλαγές από τα πρωτότυπα, δεδομένου πως τότε είχαν ενθουσιάσει το κοινό.
Με την οικογένεια μοντέλων eTron η Γερμανική εταιρεία δείχνει την φιλοσοφία της, εστιασμένη στο ανυπέρβλητο DNA του Ίνγκολσταντ.
θελκτικές αναλογίες
Οι σχεδιαστές έχουν πετύχει μία ισορροπημένη προσεγμένη σιλουέτα με θελκτικές αναλογίες, η οποία τραβάει τα βλέμματα.
Το μπροστινό μέρος είναι ογκώδες και κοντό. Ξεχωρίζει η μεγάλη, χαρακτηριστική τραπεζοειδής μάσκα σε σκούρο φόντο με επινικελωμένο πλαίσιο, που ενσωματώνει τα Matrix Led φωτιστικά σώματα.
Το προφίλ είναι το σημείο που υπογράφει το στιλ του αυτοκινήτου, με το ισορροπημένο και αναλογικό τόξο της οροφής, που προσδίδει την όμορφη coupe σιλουέτα και διαχέεται ομαλά στις άκρες του αμαξώματος. Οι μυώδεις και καμπύλες επιφάνειες με έντονα νεύρα δίνουν δυναμισμό και ζωντάνια.
Το πίσω μέρος δείχνει άγριο και σπορτίφ, με την οροφή να καταλήγει σε μια κομψή ευδιάκριτη αεροτομή, κάτω από την οποία φιγουράρει το ενιαίο φωτιστικό σώμα με γραφικά LED, στην οβάλ πέμπτη πόρτα, η οποία καταλήγει στον προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη.
Η εντυπωσιακή σχεδίαση παράλληλα έχει και λειτουργικό σκοπό, πετυχαίνοντας εξαιρετικά χαμηλή αεροδυναμική απόδοση.
Οδηγοκεντρική πολυτέλεια
Το εσωτερικό ακολουθεί την δοκιμασμένη αισθητική όλων των Audi, διατηρώντας την φιλοσοφία, με κορυφαίας ποιότητας επιλογή υλικών, με καλή αίσθηση αφής και υποδειγματική συναρμογή.
Σχεδιαστικά το μεγάλο επίπεδο ταμπλό δείχνει όμορφο και στιβαρό. Έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, με έντονες ακμές, επιδιώκοντας να προσδώσει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η οθόνη των 11,6 ιντσών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων MMI, είναι ενσωματωμένη σε αυτό, το οποίο είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Κάτω ακριβώς υπάρχουν οι διακόπτες του κλιματισμού και στη βάση μια αιωρούμενη μικρή και στιλάτη κονσόλα που φιλοξενεί το κουμπί εκκίνησης, τον επιλογέα κίνησης και το προφίλ οδήγησης. Πίσω από το όμορφο πολυγωνικό και σοβαρό τιμόνι, βρίσκεται ένας τραπεζοειδής ψηφιακός πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, υψηλής ευκρίνειας.
Χωροταξικά και εργονομικά, διευκολύνει τη ζωή του οδηγού. Οι διακόπτες είναι σωστά τοποθετημένοι, προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Στο πεδίο της πρακτικότητας και της λειτουργικότητας, παρά τον πιο δυναμικό προσανατολισμό του μοντέλου, διαθέτει μια ευρεία γκάμα αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα που μαζί με το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχουν όγκο 24,8 λίτρων.
Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά σαν σύγχρονες πολυθρόνες, παρέχοντας την ιδανική πλευρική και οσφυϊκή στήριξη του σώματος των επιβατών.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 535 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1.460 λτ.
Το τερπνόν μετά του ωφελίμου
Κίνηση παίρνει από σύστημα κίνησης που αποτελείται από δύο αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους στους άξονες, συνολικής απόδοσης 340 ίππων και 679 Nm ροπής που διαχέονται και στους 4 τροχούς. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, προσφέροντας ένα εύρος αυτονομίας μεταξύ 465-537 km.
Αεριωθούμενο
Με εφαλτήριο την σαγηνευτική εμφάνιση και το οδηγοκεντρικό εσωτερικό και καταλήγοντας στα εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία, η προσμονή δημιουργεί ανυπομονησία να περάσουμε στην πράξη και να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
In der Stadt είναι ανέλπιστα ευέλικτο, χάρη στο κοντό μπροστινό, που φέρνουν την καμπίνα πιο μπροστά και στον μικρό κύκλο στροφής, καθιστώντας του ευκολοδήγητο και χωρίς ο οδηγός να νιώθει τον πραγματικό όγκο του αμαξώματος.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum αναδεικνύει το στιβαρό πλαίσιο MEB του Volkswagen Group και παράλληλα αποκαλύπτει τις αρετές του σε ένα πεδίο που του ταιριάζει απόλυτα. Στον δρόμο, ακόμα και στις απότομες στροφές, πατάει υποδειγματικά, χάρη στο κορυφαίο κράτημα, ως αποτέλεσμα της τεχνολογίας της υδροπνευματικης ανάρτησης και της τετρακίνησης «Quattro», παρά το γεγονός πως έχει την αίσθηση πισωκίνητου, λόγω της εσκεμμένης μεγαλύτερης ροπής στον πίσω άξονα. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι είναι σαφέστατο και στρίβει σαν διαβήτης. Η επιτάχυνση είναι αστραπιαία, συναρπάζοντας και βάζοντας τις βάσεις για μια νέα εμπειρία οδηγικής ευχαρίστησης. Με το ισχυρό τετρακίνητο Q4 e-Tron, η Audi επενδύει στην σπορ φύση της, ευελπιστώντας να αποδείξει πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστικό με τα συμβατικά σπορ μοντέλα.
Auf der Autobahn δεν χρειάζεται διαπιστεύσεις, καθώς ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης ξεπερνάει τα ήδη αυστηρά πρότυπα του VW Group, πετυχαίνοντας κορυφαία αίσθηση και αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες, προσφέροντας ένα άνετο ταξίδι.
Allgemein με 4+1 προφίλ οδήγησης, προσαρμόζεται στις εκάστοτε διαθέσεις του οδηγού, επιδρώντας στην ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Συγκεκριμένα έχουμε το efficiency, το comfort, το Auto και το Dynamic, ενώ υπάρχει και το individual , το οποίο ο οδηγός το προσαρμόζει σύμφωνα με τις οδηγικές του συνήθειες. Το πρώτο εστιάζει στην συνολική αποδοτικότητα, το δεύτερο μαλακώνει την ανάρτηση, έχοντας ως προσανατολισμό την άνεση, το Auto, καθορίζει μόνο του το προφίλ, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, ενώ στο Dynamic η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης γίνονται σκληρότερα, προϊδεάζοντας πως ο οδηγός έχει στην διάθεση του μία καθαρά Sport αίσθηση, συνώνυμη με την παρακαταθήκη της Audi.
Όσον αφορά την απόδοση, το αυτοκίνητο επιταχύνει δαιμονισμένα, αλλά με απόλυτη ασφάλεια, πετυχαίνοντας έκρηξη αδρεναλίνης και ικανοποίησης στον οδηγό. Ειδικά, απενεργοποιώντας τα συστήματα ευστάθειας, συμπεριφέρεται ως πισωκίνητο και με την θηριώδη ροπή, γλιστράει με την ουρά, επιτρέποντας παιχνίδια με όριο, παρά τον όγκο και το βάρος του αμαξώματος.
Το σύστημα διαχείρηση της ενέργειας, λειτουργεί ικανοποιητικά με την αυτονομία των προτύπων WLTP να είναι κοντά στην πραγματική. Η κατανάλωση της ενέργειας αγγίζει τις 15,3 kWh / 100 χιλιόμετρα, ενώ με πιο επιθετική οδήγηση αυξάνεται στις 23 kWh / 100 χιλιομέτρα. Αναφορικά με τους χρόνους φόρτισης, σε έναν απλό ταχυφορτιστή 20 KW χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες. Ωστόσο υποστηρίζει φόρτιση σε ισχυρό φορτιστή 175 KW, εκμηδενίζοντας σχεδόν τον χρόνο ανάκτησης ενέργειας.
Οραματισμός
Το Q4 e-Tron είναι το όραμα της Audi για την ηλεκτροκίνηση με δυναμικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα η έκδοση 55 Quattro, απευθύνεται σε όλους όσους η οδηγική ευχαρίστηση είναι βασικός παράγοντας στην επιλογή τους αυτοκινήτου και παράλληλα έχουν ενστερνιστεί την ιδέα την κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων, ως οραματισμό για έναν καλύτερο τρόπο ζωής. Παρόλο που πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, χάρη στην Coupé αισθητική του, απευθύνεται και σε εργένηδες με τα ίδια πιστεύω!
Για εκλεκτούς
Στους καταλόγους της Audi το κορυφαίο από πλευράς ισχύος Q4 e-Tron 55 Quattro των 340 ίππων έχει τιμή εκκίνησης από 68.980€, η οποία με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» πέφτει στα 60.980, αποδεικνύοντας πως το αυτοκίνητο είναι για λίγους και εκλεκτούς… Ωστόσο, για τους ενδιαφερόμενους, η Audi προσφέρει το Q4 e-Tron σε δύο πιο προσιτές εκδόσεις με την αναλογη κρατική επιδότηση.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
Coupe SUV |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
EPIDOSIS |
|
Kraftstofftyp |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
5.4 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
180 km/h |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
6.4 κιλά/Hp, 157.4 Hp/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
Ηλεκτρικός κινητήρας 1 |
|
Drehmoment |
545 Nm |
Position des Elektromotors |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Ηλεκτρικός κινητήρας 2 |
|
Drehmoment |
134 Nm |
Position des Elektromotors |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Ασύγχρονη |
Gesamtleistung des Systems |
340 Hp |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
82 kWh |
Batterietechnik |
Lithium-Ionen (Li-Ion) |
Position der Batterie |
Κάτω από το πάτωμα |
ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
465-537 km |
Durchschnittlicher Energieverbrauch (WLTP) |
16.3-18.9 κιλοβατώρα/100 χλμ |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
2160 κιλά |
590 κιλά |
|
Mindestvolumen des Gepäckraums |
535 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1460 l |
Maximale Belastung |
75 kg |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
1400 Kilo |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1200 κιλά |
Maximale Stützlast |
75 kg |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4588 mm |
Breite |
1865 mm |
Höhe |
1614 mm |
Radstand |
2764 mm |
Vorwärtsspur |
1587 mm |
Zurück Spur |
1565 mm |
Stütze vorne |
854 mm |
Rückenstütze |
970 mm |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
11.5 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Σε όλους τροχούς (4×4) |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Vordere Federung |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Hintere Federung |
Unabhängige Aufhängung von mehreren Gliedern |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Υδραυλικό τιμόνι |
Elektrisches Lenkrad |
Μπροστινοί Τροχοί |
235/55 R19 ή 235/50 R20 ή 235/45 R21 |
Πίσω Τροχοί |
255/50 R19 ή 255/45 R20 ή 255/40 R21 |
Fotogalerie