Αναγκαίο καλό για την Jeep η προσθήκη της υβριδικής έκδοσης, καθώς αυτό θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος του B-SUV. Στο Topspeed.gr για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το Jeep Avenger 1.2 Hybrid των 100 ίππων.
Επιστροφή στις ρίζες
Ήταν το 1940 όταν δόθηκε η εντολή από τον αμερικανικό στρατό για την δημιουργία ενός ελαφρού και ευέλικτου αυτοκινήτου, πάντως εδάφους. Νικητής ήταν το θρυλικό Willys, το οποίο έχτισε τον μύθο της Jeep. Με το πέρασμα των χρόνων και ως ανεξάρτητη πλέον εταιρεία, η Jeep έγινε συνώνυμο των Off-Road οχημάτων, αλλά πλέον είχε απομακρυνθεί από τη βάση της, καθώς εγκατέλειψε σταδιακά τα μικρά ελαφριά αυτοκίνητα. Από το 2022 με την προσθήκη του Avenger, κάλυψε το κενό στην μικρότερη κατηγορία και με την υβριδική έκδοση ολοκληρώνεται η γκάμα των προσθιοκίνητων εκδοχών, καθώς αναμένεται σύντομα η τετρακίνητη 4xe.
Εμπνέει δυναμισμό
Το σχεδιαστικό σύνολο του Daniele Colonaci, συνεχίζει να δείχνει εντυπωσιακό και φρέσκο, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, παρόλο που το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 2022.
Το χαρακτηριστικό μπροστινό μέρος με τους προβολείς που ενσωματώνονται στην μάσκα και τα λεπτά Led ημέρας δίνουν μια επιθετική αίσθηση.
Το προφίλ με το συμπαγές αμάξωμα υιοθετεί μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, με τις κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες, δίνει μια αίσθηση δυναμισμού.
Με την εικόνα να ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, θυμίζοντας hot hatchback, παρά SUV τονίζοντας, τον σπορτίφ προσανατολισμό.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε και την «έξυπνη» πανοραμική οροφή, που εκτός από την λειτουργικότητα, τονίζει ακόμα περισσότερο την γραμμή του αμαξώματος.
Κομψό και νεανικό
Η καμπίνα είναι κομψή και νεανική, με μινιμαλιστική και απλή αισθητική με μοντέρνο υπόβαθρο.
Στο σύνολο έχουν επιλέγει καλής ποιότητα υλικά, με όμορφο φινίρισμα και καλή αίσθηση αφής. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο επίσης ευκρινέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών.
Εργονομικά και λειτουργικά στέκεται ικανοποιητικά, ενώ έξυπνες λύσεις υπάρχουν και στον τομέα της πρακτικότητας. Ωστόσο, το αυτοκίνητο δεν εστιάζει στους χώρους.
Τα καθίσματα παρέχουν καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη και ειδικότερα του οδηγού, κάνει μασάζ, προσφέροντας μια αναπαυτική εμπειρία.
Η καινοτομία της έξυπνης ηλιοροφής είναι πως ανοίγει το γυάλινο μέρος ανεξάρτητα από το κάλυμμα για τον ήλιο.
Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αγγίζει τα 380 λίτρα ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες, φτάνει τα 1.277 λτ.
Απόδοση και οικονομία
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο αποδοτικός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της οικογένειας PureTech, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και για καλύτερη απόδοση λειτουργεί στον κύκλο Miller, αποδίδοντας 100 ίππους και 205 Nm ροπής και συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS, στο οποίο είναι ενσωματωμένος ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm. Η τροφοδοσία γίνεται, από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τη θέση του οδηγού, για την καλύτερη κατανομή βάρους.
Πετυχαίνει έτσι την μεγαλύτερη δυνατή απόδοση με την μικρότερη κατανάλωση.
Ευχάριστη έκπληξη
Ας αφήσουμε την θεωρία και ας περάσουμε στην πράξη, γνωρίζοντας το Jeep Avenger e Hybrid σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο.
In der Stadt βρίσκεται στο στοιχείο του, καθώς χάρη των συμπαγών διαστάσεων χωράει παντού και κινείται με ανέλπιστη ευελιξία εντός του αστικού ιστού. Η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν υποδειγματική περιμετρική ορατότητα καθιστώντας με σαφήνεια τα όρια του αυτοκινήτου στον οδηγό.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum είναι ευχάριστο ως αυτοκίνητο βόλτας. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει άνεση στους επιβάτες… με μικρές αλλά ελέγξιμες κλίσεις του αμαξώματος, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, οι οποίες ωστόσο δεν προβληματίζουν, διατηρώντας την οδική συμπεριφορά σε κορυφαία επίπεδα. Το υβριδικό σύνολο αποδεικνύεται στην πράξη, εξαιρετικά ελαστικό, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο αρκετά άμεσο, ώστε ο οδηγός να μην αισθάνεται έλλειψη δύναμης ακόμα και σε απότομες ανηφορικές στροφές.
Auf der Autobahn αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο CMP, τα επίπεδα της ηχομόνωσης και της ποιότητας κύλισης είναι αντίστοιχα αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Abseits der Straße ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς λόγω της απόστασης από το έδαφος και των μικρών προβόλων μπροστά και πίσω, του δίνει την δυνατότητα να φτάσει στα όρια ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, δεδομένης της έλλειψης τετρακίνησης μέχρι στιγμής, καθώς σύντομα αναμένεται η κορυφαία έκδοση 4Xe. Παρόλα αυτά, η ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα και η ροπή του υβριδικού συστήματος, αυξάνουν τις εκτός δρόμου ικανότητες σε σχέση με το θερμικό μοντέλο.
Allgemein το υβριδικό Avenger διακατέχεται από το περιπετειώδες πνεύμα της Jeep. Προσαρμόζεται ανάλογα στο δίκτυο και τις διαθέσεις του οδηγού, παραμένοντας ευχάριστο. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής, άγγιξε τα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Πολύπλευρο
Το ήπια υβριδικό Avenger απευθύνεται σε ανήσυχα πνεύματα, νέους ηλικιακά που μένουν και κυκλοφορούν στην πόλη, αλλά αρέσκονται στις περιπετειώδεις εξορμήσεις. Και χρειάζονται ένα προσιτό πολύπλευρο αστικό Off – Road με χαμηλό κόστος χρήσης, το οποίο θα γίνει ο σύμμαχος της καθημερινότητας τους.
Mainstream Αξία
Η αμερικανική εταιρεία προσφέρει το ήπια υβριδικό Avenger από 26.767€ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Longtitude. Μία λογική Mainstream αξία, κοντά στις οικονομικές δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού.
Technische Merkmale
ΑΝΑΞΩΜΑ |
|
Presse |
SUV |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Durchschnittlicher kombinierter Kraftstoffverbrauch (WLTP) |
4.9-5 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
111-114 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
10,9 Sekunden |
Maximale Geschwindigkeit |
184 km/h |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
12.1 κιλά/Hp, 82.4 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
5.9 κιλά/Nm, 169 Nm/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
VERBRENNUNGSMOTOR |
|
Strom |
100 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Leistung pro Liter Hubraum |
83.4 Hp/l |
Drehmoment |
205 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motormodell/Code |
HN05 |
Motorgehäuse |
1199 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
3 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Turbolader , Ladeluftkühler |
Mechanismus der Gasverteilung |
DOHC |
Kapazität des Motoröls |
3.5 l |
ELEKTROMOTOR |
|
Leistung des Elektromotors |
29 Hp |
Drehmoment |
55 Nm |
Position des Elektromotors |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
0,9 kWh |
Spannung der Batterie |
48 V |
Batterietechnik |
Lithium-Ionen (Li-Ion) |
Βάρος μπαταρίας |
60 κιλά |
Position der Batterie |
Κάτω από τα μπροστινά καθίσματα |
Ηλεκτρική αυτονομία |
1 km |
Höchstgeschwindigkeit (nur elektrisch) |
30 km/h |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1213 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
380 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1277 l |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1100 κιλά |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4084 mm |
Breite |
1776 mm |
Höhe |
1536 mm |
Radstand |
2557 mm |
Stütze vorne |
822 mm |
Rückenstütze |
705 mm |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
10.5 m |
Γωνία προσέγγισης |
19° |
Γωνία φυγής |
33° |
Γωνία ράμπας |
20° |
Βάθος ρηχές |
230 mm |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Στον μπροστινό άξονα |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS |
Vordere Bremsen |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm |
Hintere Bremsen |
Δίσκοι , 249×10 mm |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18 |