Die Bewegung auf der Straße leben
Ούρσουλα

Ursula von der Leyen: Η Πράσινη Συμφωνία χρειάζεται τα ηλεκτρονικά καύσιμα

Η πρόεδρος της Κομισιόν προανήγγειλε το άνοιγμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα e-fuels ώστε να διατηρηθεί η ισορροπία στον νευραλγικό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

«Η Πράσινη Συμφωνία χρειάζεται τα ηλεκτρονικά καύσιμα», επεσήμανε η πρόεδρος της Κομισιόν κατά την επανεκλογή της για τη δεύτερη θητεία της, προαναγγέλοντας το άνοιγμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα e-fuels ώστε να διατηρηθεί η ισορροπία στον νευραλγικό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, επιβεβαιώνοντας το χθεσινό άρθρο του topspeed.gr για την στροφή στα ηλεκτρονικά καύσιμα, δείχνοντας το δρόμο της σωτηρίας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στη σύνοδο ολομέλειας, επανεξέλεξε την Ursula von der Leyen ως Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Υπέρ της υποψήφιας του Λαϊκού Κόμματος ψήφισαν 401 βουλευτές (η ελάχιστη απαιτούμενη πλειοψηφία για την εκλογή ήταν 360) και 284 κατά, ενώ 15 από τους 707 παρόντες ευρωβουλευτές απείχαν και επτά ψηφοδέλτια ήταν άκυρα.

Το «άνοιγμα» στα ηλεκτρονικά καύσιμα

Πριν από τη μυστική ψηφοφορία, η φον ντερ Λάιεν μίλησε ενώπιον του ακροατηρίου του νέου Κοινοβουλίου και στην ομιλία της αναφέρθηκε σε πολλά βασικά σημεία, ένα από τα οποία αφορά άμεσα τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για την Πράσινη Συμφωνία και τη δέσμη μέτρων Fit for 55 για την απαλλαγή από τον άνθρακα, η οποία περιλαμβάνει τη γνωστή πλέον απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Δεν πρόκειται για αναδίπλωση στις πολιτικές που ακολουθούνται εδώ και χρόνια από τις Βρυξέλλες, αλλά για αλλαγή προσέγγισης. Πράγματι, η Πράσινη Συμφωνία πρόκειται να επιδιωχθεί «με ρεαλισμό, τεχνολογική ουδετερότητα και καινοτομία. Η επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 θα απαιτήσει ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογιών, σε τομείς από την κινητικότητα έως την ενέργεια», δήλωσε η φον ντερ Λάιεν, κάνοντας σαφή αναφορά στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

«Για παράδειγμα, ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας για τα αυτοκίνητα που έχει τεθεί για το 2035 δημιουργεί προβλεψιμότητα για τους επενδυτές και τους κατασκευαστές. Η επίτευξη του στόχου αυτού απαιτεί μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση, στην οποία τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο μέσω μιας στοχευμένης τροποποίησης του κανονισμού στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αναθεώρησης».