Για πολλούς το νέο C4 είναι το καλύτερο μοντέλο στην γκάμα της σύγχρονης Citroën, εστιάζοντας σε αξίες του παρελθόντος και με Design που ξεχωρίζει. Στην εβδομαδιαία μας συμβίωση είχαμε στη διάθεση μας την κορυφαία έκδοση από τα θερμικά μοτέρ, με τους 130 ίππους και το αυτοματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ας το γνωρίσουμε αναλυτικά!
Σταθερή αξία
Στη γαλλική εταιρεία διαχρονικά κατασκεύαζαν πρωτοποριακά και προσιτά μικρομεσαία αυτοκίνητα με την τεχνογνωσία και την τεχνολογία των μεγαλύτερων και ακριβότερων Citroën, βασιζόμενα στο πνεύμα και τη φιλοσοφία της πρώτης DS. Πριν την Xsara και τη ZX η Citroën είχε ως εκπρόσωπο στην κατηγορία την πρωτοποριακή GSA, ξεκαθαρίζοντας πως το καλό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί να είναι προσιτό. Η Citroën παρουσίασε την πρώτη γενιά του C4, το 2004 , το οποίο με την αλλαγή ονόματος έδειξε τη διάθεση της εταιρείας για αλλαγή φιλοσοφίας με ποιο ριζοσπαστικές προτάσεις. Πλέον το C4 έφτασε στην τέταρτη γενιά του, με ένα μοντέλο που κληρονομεί το πνεύμα και τη φιλοσοφία της αρχέτυπης GS, το οποίο μπορεί να θεωρεί ως ο πραγματικός της διάδοχος!
Η τέχνη του να διαφέρεις
Αιχμή του δόρατος του νέου C4 C-Cross είναι το Design, δεδομένου πως το αυτοκίνητο δεν μοιάζει με κανένα άλλο, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον και τα βλέμματα!
Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος, παρατηρούμε πως υιοθετεί το νέο Family look της εταιρείας, στην πιο αντιπροσωπευτική του μορφή! Η μάσκα με τις ενσωματωμένες επινικελωμένες λωρίδες, υιοθετεί στο κέντρο το έμβλημα της Citroën και εκτείνεται στους Led προβολείς δύο επιπέδων, σχηματίζοντας ένα X. Το καπό διαθέτει τα χαρακτηριστικά βυθίσματα πάνω από τα φτερά!
Το Fastback αμάξωμα χαρακτηρίζει το προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Αντιθέτως, είναι μια σύγχρονη εκδοχή της γραμμής της GSA, που υιοθετεί μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, δίνοντας του ζωή και δυναμισμό. Η απόσταση των 15,6 cm από το έδαφος σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος, του προσδίδει την απαραίτητη Crossover εμφάνιση!
Το πίσω μέρος αποτυπώνει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Το έντονα κεκλιμένο πίσω παράθυρο καταλήγει σε μια ευδιάκριτη αεροτομή, κάτω από την οποία υπάρχει ένα ακόμα μικρότερο παράθυρο. Την πέμπτη πόρτα διασχίζει οριζόντια ένα μαύρο πλαίσιο που φιλοξενεί τα άκρως εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led που το βράδυ σχηματίζουν τα «γρανάζια» της Citoriën. Ο μυώδης προφυλακτήρας, ολοκληρώνει τον δυναμικό σχεδιασμό με αεροδυναμικό διαχύτη και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα του!
Φουτουριστική αισθητική
Το ίδιο ξεχωριστό στυλ σχεδίασης έχει επιλέγει και για το εσωτερικό, δημιουργώντας μια φουτουριστική και φιλόξενη καμπίνα με λιτές γραμμές που δεν κουράζουν το μάτι και με αίσθηση νεοτερισμού!
Κεντρικά στο ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις η κεντρική όμορφη οθόνη αφής 10 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το αεροπορικού τύπου τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5 ιντσών, που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Στην δεξιά πλευρά, το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού, έχει αντικαταστήσει μια πτυσσόμενη βάση για τάμπλετ.
Η τοποθέτηση των διακοπτών, έγινε με γνώμωνα την εργονομία, διευκολύνοντας τον οδηγό να τους βρίσκει εύκολα κατά την οδήγηση! Παράλληλα, με 16 πρακτικές θήκες για μικροπράγματα συνολικής χωρητικότητας 39 lt, είναι από τις πιο πρακτικές προτάσεις της κατηγορίας, δεδομένου πως δεν πρόκειται για MPV ή SUV.
Η ποιότητα και η συναρμογή βρίσκονται σε αρκετά υψηλό επίπεδο, δημιουργώντας ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Τα υλικά μαλακά με καλή αίσθηση αφής και πολύ προσεγμένο φινίρισμα αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις.
Τα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort παρέχουν την ιδανική άνεση με άψογη πλευρική στήριξη. Έχουν ειδική μαλακή επένδυση με μεταβλητό βαθμό συμπίεσης, έτσι ώστε να εξασφαλίζουν κορυφαία άνεση κατά τη διάρκεια πολύωρης χρήσης και στο ταξίδι.
Ενώ ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 380 λίτρα, ο οποίος με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, εκτείνεται στα 1.250 λτ!
Αναδεικνύει τον δυναμισμό του
Κάτω από το καπό του Citroën C4 της δοκιμής μας, φιλοξενείται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής της οικογένειας PureTech, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων «EAT 8». Το σύνολο μοιάζει ιδανικό να κινήσει με ευκολία το αμάξωμα του C4, αναδεικνύοντας τον δυναμισμό του!
Με εφαλτήριο την τεχνογνωσία των αναρτήσεων
Αφού γνωρίσαμε το Citroën C4 C-Cross θεωρητικά, ήρθε η ώρα της εμπειρίας σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα!
In der Stadt κινείται ευχάριστα, εστιάζοντας στην άνεση. Ο όγκος του είναι εντός των «αστικών» πλαισίων. Αρκετά ευέλικτο και νευρικό. Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα μπροστά και πλάι, όχι όμως στο πίσω μέρος, που ωστόσο δεν προβληματίζει, εξαιτίας της ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum ο οδηγός θα εκτιμήσει την κορυφαία αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο σε κάθε οδόστρωμα και ιδιαίτερα σε απαιτητικούς δρόμους με στροφές! Όλα ξεκινούν από τα αμορτισέρ «Progressive Hydraulic Cushion» τα οποία διαθέτουν υδραυλικά bump stops, με σαφείς αναφορες στις υδροπνευματικές αναρτήσεις του παρελθόντος που χαρακτήριζαν τα μοντέλα γαλλικής εταιρείας. Το αυτοκίνητο είναι απίστευτα σταθερό και άνετο, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης! Η αίσθηση είναι σαν να πετάς πάνω από τον δρόμο. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο οδόστρωμα, απορροφώντας κάθε ανωμαλία, η οποία δεν εισέρχεται στην καμπίνα, στρίβει υποδειγματικά και θα ενθουσιάσει τον συνειδητοποιημένο οδηγό οδηγό και φίλο της Citroën που διακαώς αναζητούσε την οδηγική αίσθηση των Citroën προηγούμενων δεκαετιών!
Auf der Autobahn αναδεικνύεται ενδεχομένως η καλύτερη ποιότητα κύλισης στην mainstream μικρομεσαία κατηγορία. Όλα προέρχονται από τις κορυφαίες αναρτήσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο της Stellantis EMP II και τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή, έχουν πετύχει αυτό το αποτέλεσμα. Το αυτοκίνητο παραδίδει μαθήματα άνεσης ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια! Τα επίπεδα ηχομόνωσης επίσης βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, τα χαρακτηριστικά αυτά της οδηγικής εμπειρίας παραμένουν αναλλοίωτα!
Allgemein η Citroën κατάφερε να εστιάσει στα οδηγικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος, που έγιναν το σημείο αναφοράς της μάρκας, αναβιώνοντας την ιπτάμενη αίσθηση Citroën! Η άνεση είναι το κυριότερο γνώρισμα του αυτοκινήτου σε κάθε συνθήκη. Παράλληλα είναι ευχάριστο στην οδήγηση, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία! Η μέση συνδυασμένη καταναλωση άγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Τιμή ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας! Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. Eco, για μειωμένη κατανάλωση, ιδανικό για κίνηση στον αστικό ιστό, με τον κινητήρα να περιορίζει την ιπποδύναμη και τη ροπή, Normal, το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο για καθημερινή χρήση και Sport στο οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και το στήσιμο του αυτοκινήτου, το οποίο προσφέρει και την μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση!
Επανασυστήνεται
Μετά από πολλές δεκαετίες, η Citroën επιστρέφει στις ρίζες της με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει όλα τα γνωρίσματα που νοσταλγούν οι παραδοσιακοί φίλοι της μάρκας! Εστιάζει στο δικό της κοινό και προσηλυτίζει τη νέα γενιά στην διαφορετική οδηγική αίσθηση! Το γαλλικό μοντέλο απευθύνεται σε αυτό το μέρος του καταναλωτικού κοινού και επανασυστήνεται με την διαχρονική εταιρική της ταυτότητα!
Ευρεία γκάμα εκδόσεων για όλα τα βαλάντια
Die Citroën C4 C-Cross erhältlich bei 23.650 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α στην εισαγωγική έκδοση «Live Pack» με κινητήρα 100 ίππων και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η κορυφαία έκδοση της δοκιμής «Shine» κοστίζει 33.300 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ!
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
Fastback |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
VERBRAUCH - EMISSIONEN - SUBVENTIONEN |
|
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος |
4.8 l/100 km |
Εκπομπές CO2 |
110 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
10.2 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
210 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6d-ISC-FCM |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
9.8 κιλά/Hp, 101.7 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
5.6 κιλά/Nm, 180 Nm/τόνος |
MOTOR |
|
Strom |
130 PS bei 5500 U/min. |
Leistung pro Liter Hubraum |
108,4 Hp/l |
Nenndrehmoment des Motors |
230 Nm @ 1750 U/min |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motormodell/Code |
HNS EB2ADTS |
Motorgehäuse |
1199 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
3 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Durchmesser des Zylinders |
75 mm |
Weg des Impfstoffs |
90.5 mm |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Turbolader , Ladeluftkühler |
Kapazität des Motoröls |
3.5 l |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1278-1371 κιλά |
Maximale Nutzlast |
384-477 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
380 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1250 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
50 l |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1200 κιλά |
Maximale Stützlast |
55 κιλά |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4355 mm |
Breite |
1800 mm |
Höhe |
1520 mm |
Radstand |
2670 mm |
Vorwärtsspur |
1545-1560 mm |
Zurück Spur |
1545-1560 mm |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
An den Vorderrädern |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
8 σχέσεις, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη |
Vordere Federung |
Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Hintere Federung |
Halbunabhängige Aufhängung mit Federn |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Scheiben |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Lenkung |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Räder |
215/60 R17 96 ή 195/60 R18 96H |