Μια νέα εποχή ανατέλλει για το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο: από το 2026, το εμβληματικό εργοστάσιο θα κατασκευάζει το sedan της Neue Klasse. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, θα παράγει μόνον ηλεκτρικά μοντέλα, αποτελώντας την πρώτη εγκατάσταση του υπάρχοντος δικτύου παραγωγής του BMW Group που θα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το μετασχηματισμό της για την υποστήριξη της ηλεκτρικής κινητικότητας από τα τέλη του 2027.
«Το εργοστάσιο του Μονάχου είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της ικανότητάς μας να προσαρμοζόμαστε. Επενδύουμε εδώ 650 εκατομμύρια ευρώ και θα παράγουμε αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο μητρικό μας εργοστάσιο από τα τέλη του 2027», σχολιάζει ο Milan Nedeljković, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος Παραγωγής. «Μόνο πέρυσι, έξι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπήκαν στην παραγωγή. Παράλληλα, σημειώσαμε ρεκόρ παραγωγής, αποδεικνύοντας ότι είμαστε ταυτόχρονα σε θέση να εγγυηθούμε και να διαμορφώσουμε το μέλλον στο δίκτυο παραγωγής μας».
Ο Peter Weber, Διευθυντής του εργοστασίου του BMW Group στο Μόναχο, προσθέτει: «Στο Μόναχο χτυπά η καρδιά της BMW. Το εργοστάσιο του Μονάχου είναι καινοτόμο και ευέλικτο. Όπως και στη δεκαετία του 1960, μια Neue Klasse θέτει και πάλι τα θεμέλια, πάνω στα οποία η μονάδα μας επαναπροσδιορίζεται. Το γεγονός ότι αυτός ο ολοκληρωμένος μετασχηματισμός λαμβάνει χώρα παράλληλα με την παραγωγή περίπου 1.000 οχημάτων ημερησίως, αποτελεί κοινή πρακτική στο Μόναχο και επιτυγχάνεται χάρη στην εξαιρετική απόδοση όλων των εργαζομένων μας. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να οδηγήσουμε το εργοστάσιο του Μονάχου σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, ξεκινώντας με το sedan της Neue Klasse.
Ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς η εποχή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το Μόναχο τελειώνει το 2027.
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ομαλής μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το 2015, τα πρώτα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW Σειράς 3 κατασκευάζονταν στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το 2021, η BMW i4 έγινε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που προερχόταν από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Σήμερα, κάθε δεύτερο όχημα που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Από το 2026, η Neue Klasse θα κατασκευάζεται αρχικά στο εργοστάσιο του Μονάχου παράλληλα με τα σημερινά μοντέλα. Ένα χρόνο αργότερα, από τα τέλη του 2027, το μητρικό εργοστάσιο του BMW Group θα είναι η πρώτη από τις υπάρχουσες μονάδες του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής του που θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, μετά από τον απαιτούμενο μετασχηματισμό. Ως εκ τούτου, η εποχή των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Μόναχο θα ολοκληρωθεί 75 χρόνια από το λανσάρισμα της BMW 501 το 1952.
Μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας και του αντίστοιχου στο Μόναχο, τα οχήματα Neue Klasse θα παράγονται επίσης στο Σενγιάνγκ (Κίνα) και στο Σαν Λουίς Ποτοσί (Μεξικό).
Ευρέως φάσματος τροποποιήσεις διασφαλίζουν μακροπρόθεσμα τη μονάδα.
Κατά τη διάρκεια μιας ιστορίας άνω των 100 χρόνων, το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο έχει περάσει από πολλές αλλαγές και έχει επανειλημμένα επαναπροσδιοριστεί. Μαζί με τον μετασχηματισμό του για τη μετάβαση από την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών στην παραγωγή αυτοκινήτων, η επιτυχημένη εισαγωγή της Neue Klasse στη δεκαετία του 1960 αποτελεί ορόσημο στη λίστα των αλλαγών σε όλη την ιστορία της εταιρείας.
Αυτή τη στιγμή, πολλές μεγάλες εγκαταστάσεις αποτελούν απόδειξη της μεταστροφής που συντελείται, καθώς ανοίγουν το δρόμο για την άφιξη της Neue Klasse από το 2026. Η επένδυση ύψους 650 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τέσσερα κτίρια, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας γραμμής συναρμολόγησης οχημάτων με χώρους logistics και ένα νέο τμήμα αμαξωμάτων.
Προκειμένου να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος στην περιορισμένη επιφάνεια του εργοστασίου στην καρδιά του Μονάχου, η παραδοσιακή κατασκευή κινητήρων μεταφέρθηκε στο Χαμς Χολ στη Μεγάλη Βρετανία και στο Στάιρ στην Αυστρία μετά από περίπου 70 χρόνια φιλοξενίας στο μητρικό εργοστάσιο. 1.200 εργαζόμενοι εκπαιδεύτηκαν για διαφορετικές στρατηγικές παραγωγής στο Μόναχο ή προσελήφθηκαν σε άλλες τοποθεσίες του δικτύου παραγωγής.
Όπως και στη δεκαετία του 1960 και σε όλες τις άλλες αλλαγές που έγιναν έκτοτε, ο σημερινός μετασχηματισμός του εργοστασίου του BMW Group στο Μόναχο πραγματοποιείται ενώ η παραγωγή συνεχίζεται. Ανεξάρτητα από τις εργασίες κατασκευής, περίπου 1.000 αυτοκίνητα βγαίνουν καθημερινά από τη γραμμή παραγωγής, μεταξύ των οποίων η BMW Σειρά 3 και η BMW i4 – όλα στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης.
Ο εκτεταμένος αναπροσανατολισμός του εργοστασίου εξασφαλίζει ένα μακροπρόθεσμο μέλλον για την εγκατάσταση στο Μόναχο και αποτελεί επίσης μια σημαντική επένδυση στη Βαυαρία ως βιομηχανική τοποθεσία.
Ψηφιοποίηση στο εργοστάσιο του Μονάχου σύμφωνα με τις αρχές του BMW iFACTORY .
Οι αρχές του BMW iFACTORY εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, άριστες διαδικασίες και εξαιρετική ενσωμάτωση σε όλες τις εγκαταστάσεις του BMW Group – από το εντελώς νέο εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν μέχρι το μητρικό εργοστάσιο στο Μόναχο, το οποίο είναι πάνω από 100 ετών και στο οποίο ο μετασχηματισμός βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Το BMW iFACTORY είναι συνώνυμο της εξαιρετικής τεχνογνωσίας στον τομέα της παραγωγής σε ολόκληρο το δίκτυο. Μια σημαντική πτυχή του είναι η ολοκληρωμένη ψηφιοποίηση με μια ολιστική προσέγγιση στην αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων, διαδικασιών και συστημάτων. Αυτή βελτιστοποιεί τις διαδικασίες και υποστηρίζει τους εργαζόμενους στην εργασία τους. Η υλοποίηση πραγματοποιείται σε τρεις τομείς: επιστήμη δεδομένων (data science), τεχνητή νοημοσύνη (AI) και εικονικοποίηση (virtualization).