Η Διεθνής Ανάβαση Pikes Peak, που διεξάγεται στο γραφικό σκηνικό των Βραχωδών Ορέων από το 1916, είναι μια από τις παλαιότερες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού στις ΗΠΑ.Παρά τις διάφορες αλλαγές κατά τη διάρκεια της αιωνόβιας ιστορίας της, αυτή η παγκοσμίως γνωστή ανάβαση παραμένει μια συναρπαστική αθλητική πρόκληση. Αυτή η γοητεία προσέλκυσε τόσο την Alpine όσο και τη Signatech να συμμετάσχουν σε αυτόν τον εμβληματικό αγώνα για πρώτη φορά.
Λόγω της ασυνήθιστης μορφής της εκδήλωσης, η ομάδα ξεκίνησε το ταξίδι στο Pikes Peak στις 3:00 π.μ. την περασμένη Κυριακή. Η Alpine, η οποία ήταν τέταρτη συνολικά στον προκριματικό γύρο της πρώτης εμφάνισής της, ετοιμαζόταν να ανταγωνιστεί ένα έντονα ανταγωνιστικό πεδίο για τη μοναδική πλήρη ανάβαση των 19,93 χιλιομέτρων. Αγωνιζόμενη στην κατηγορία Pikes Peak Open, η Alpine προσέγγισε τον διαγωνισμό των 156 στροφών – ο οποίος ξεκινά σε υψόμετρο 2.865 μέτρων και τερματίζει στα 4.301 μέτρα – με ταπεινότητα, απέναντι σε έμπειρους ειδικούς.
Στις 8:41 π.μ., ο Raphaël Astier βρισκόταν πίσω από το τιμόνι της Alpine A110 Pikes Peak. Παρά τις εξαντλητικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης της εξάντλησης οξυγόνου, των επικίνδυνων χαράδρων, των σκονισμένων δρόμων και του εκτυφλωτικού ήλιου στις στροφές, διατήρησε τον έλεγχο σε όλη τη διάρκεια της ανάβασης. Χάρη στη συνέπειά του και την αποτελεσματική διαχείριση των ελαστικών της Michelin, ολοκλήρωσε την ανάβαση σε 9:17,412 δευτερόλεπτα. Αυτό ήταν πάνω από έξι δευτερόλεπτα πιο γρήγορο από το προσωπικό του ρεκόρ που σημείωσε με Porsche το 2019. Ξεπέρασε ακόμη και το προηγούμενο ρεκόρ της κατηγορίας Pikes Peak Open, που κατείχε ο Peter Cunningham με την Acura του, κατά περισσότερα από επτά δευτερόλεπτα!
Η Alpine πέτυχε ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα, σημειώνοντας νέο ρεκόρ στην κατηγορία Pikes Peak Open και τερματίζοντας δεύτερη στην κατηγορία στην πρώτη της εμφάνιση. Εξασφάλισαν επίσης την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη.
Αυτή η εξαιρετική επίδοση έδειξε για άλλη μια φορά την ευελιξία της Alpine, καθώς ξεπέρασε αρκετούς ανταγωνιστές από πιο προηγμένες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων πρωτοτύπων, μονοθέσιων και concept cars από την κατηγορία Unlimited. Ο Raphaël Astier και η ομάδα της Alpine ξεπέρασαν επίσης όλα τα άλλα GT στις κατηγορίες Pikes Peak Open και Time Attack 1, εξασφαλίζοντας την πρώτη θέση μεταξύ των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αγωνίστηκαν μάλιστα με οδηγούς που κυριάρχησαν στις τελευταίες οκτώ εκδόσεις του Pikes Peak.
Το σχέδιο για το Alpine A110 Pikes Peak αναπτύχθηκε σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, λιγότερο από έξι μήνες. Ξεκινώντας στα τέλη του φθινοπώρου του 2022, η στενή συνεργασία μεταξύ του γραφείου σχεδιασμού της Alpine και των εργαστηρίων της Bourges έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου αφιερωμένου στην εκδήλωση μέσα σε χρόνο ρεκόρ.
Βασισμένο στο A110 GT4 Evo, το Alpine A110 Pikes Peak είναι ένα πραγματικό αριστούργημα δεξιοτεχνίας. Διαθέτει αεροδυναμικές προσθήκες και έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 500 ίππων για να ανταποκρίνεται στις μοναδικές απαιτήσεις της διοργάνωσης. Το βάρος του αυτοκινήτου μειώθηκε στα 950 κιλά και βασικοί συνεργάτες όπως οι Elf, Michelin, Oreca και ALP Racing Suspension συνέβαλαν στο έργο.
Μετά από συγκεκριμένες δοκιμές σε πίστα και ειδικές διαδρομές ράλι με δρόμους με στροφές, η γαλλική ομάδα κατευθύνθηκε στο Val Thorens για δοκιμές σε μεγάλο υψόμετρο. Στη συνέχεια, το Alpine A110 Pikes Peak επέστρεψε στο Bourges για σέρβις πριν ξεκινήσει το ταξίδι του για τις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη Μαΐου.
Κατά την άφιξή της στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 5 Ιουνίου, η ομάδα εγκατέστησε τη βάση της σε εργαστήρια στο Κολοράντο Σπρινγκς. Μετά από τις αρχικές δοκιμές και δοκιμές επικύρωσης στη Γαλλία, το Alpine A110 Pikes Peak υποβλήθηκε σε δοκιμές στο Pikes Peak International Raceway πριν από τις πρώτες του διαδρομές στο διάσημο βουνό από τις 9 έως τις 11 Ιουνίου.
Ο Raphaël Astier, νικητής του τίτλου FIA R-GT Cup 2022 με την Alpine A110 Rally, συμμετείχε στον πρώτο του αγώνα στο Pikes Peak από το 2021. Με την εμπειρία του από τέσσερις προηγούμενες συμμετοχές και ένα ρεκόρ στην κατηγορία, συνεργάστηκε στενά με τους μηχανικούς και τους μηχανικούς της Signatech για να τελειοποιήσουν την απόδοση του αυτοκινήτου στο μοναδικό σκηνικό του Pikes Peak, το οποίο περιλαμβάνει τμήματα υψηλής ταχύτητας, αργές στροφές και μεγάλο υψόμετρο.
Η εβδομάδα του αγώνα ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου με διοικητικές και τεχνικές επαληθεύσεις. Το Alpine A110 Pikes Peak συνέχισε τον εγκλιματισμό του και την εξερεύνηση της διοργάνωσης, τηρώντας τη συγκεκριμένη επίσημη μορφή δοκιμών.
Κάθε μέρα, ο Raphaël Astier και το τεχνικό συνεργείο είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μόνο ένα από τα τρία τμήματα της ανάβασης λίγο μετά την ανατολή του ήλιου. Πλοηγήθηκαν στο ανώτερο τμήμα του βουνού, το οποίο χαρακτηρίζεται από γρήγορες στροφές, ανωμαλίες και γκρεμούς. Οι διαδρομές του Astier του επέτρεψαν να δουλέψει πάνω στις ρυθμίσεις και την απόδοση του κινητήρα σε υψόμετρο, εξασφαλίζοντας τελικά τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Pikes Peak Open και θέτοντας τον χρόνο αναφοράς.
Περαιτέρω δοκιμές συνεχίστηκαν στους πρόποδες της κορυφής, όπου ο Astier είχε τρεις προσπάθειες να ρυθμίσει τον χειρισμό του πλαισίου της Alpine A110 Pikes Peak σε ένα απαιτητικό τμήμα. Πέτυχε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία του. Λόγω των καιρικών συνθηκών και της ομίχλης, η συνεδρία για το ενδιάμεσο τμήμα αναβλήθηκε για την Παρασκευή. Ο Astier διακρίθηκε κατά τη διάρκεια των πέντε διαδρομών του στη γεμάτη φουρκέτες διαδρομή και παρέμεινε μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία Pikes Peak Open.
Με θετικά αποτελέσματα δοκιμών, που δείχνουν συνεχή βελτίωση και άψογη αξιοπιστία, οι μηχανικοί και οι μηχανικοί τελειοποίησαν τις τελευταίες λεπτομέρειες πριν προετοιμάσουν το αυτοκίνητο για τελευταία φορά. Αφού ανέλυσε τα δεδομένα και το υλικό από το σύστημα, η ομάδα ασχολήθηκε με δεκάδες χιλιάδες θεατές στο Fan Fest στο κέντρο του Colorado Springs, παρουσιάζοντας τη γοητεία της Alpine.
Μετά τους κανονισμούς, η Alpine A110 Pikes Peak πέρασε τη νύχτα σε εξωτερικό χώρο, κάτω από τα αστέρια, εν αναμονή της καθοριστικής στιγμής. Κατά τη διάρκεια της εκπληκτικής διαδρομής που ακολούθησε, η Alpine έγραψε ιστορία, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή σε έναν εντυπωσιακό χρόνο μόλις 9:17,412s.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εξαιρετικής περιπέτειας, η Alpine ανέδειξε τον πανσέληνο, τη δίψα για μάθηση και την εξαιρετική τεχνογνωσία της. Κάνοντας μια ισχυρή εντύπωση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Alpine προσβλέπει τώρα να εμπνεύσει νέες προκλήσεις στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο Raphaël Astier, ο οδηγός της Alpine A110 Pikes Peak, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου και το προσωπικό του επίτευγμα. Βελτίωσε το προσωπικό του ρεκόρ κατά αρκετά δευτερόλεπτα και τερμάτισε τρίτος στη γενική κατάταξη και δεύτερος στην κατηγορία Pikes Peak Open. Ο Astier επαίνεσε την ομάδα της Alpine, τη Signatech και τους συνεργάτες τους για τη σκληρή δουλειά που έκαναν πριν από τον αγώνα.
Ο Lionel Chevalier, τεχνικός διευθυντής της Signatech, περιέγραψε την εμπειρία ως αξέχαστη και ως πολιτισμικό σοκ. Παρά το γεγονός ότι το Alpine A110 Pikes Peak ήταν μόλις πέντε εβδομάδων πριν από τον διαγωνισμό, το έργο πέτυχε με επιτυχία τους στόχους του τον έναν μετά τον άλλο. Ο Chevalier επαίνεσε τον Raphaël Astier για το ταλέντο του και αναγνώρισε την προετοιμασία και τη δουλειά που έκανε η ομάδα.
Ο François Letort, Διευθυντής Έργου Alpine A110 Pikes Peak, τόνισε τη μοναδική φύση του αγώνα Pikes Peak και τον περιορισμένο χρόνο λειτουργίας που ήταν διαθέσιμος για την προετοιμασία. Παρά τις προκλήσεις, η ομάδα δούλεψε καλά χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας. Ο Letort εξέφρασε την υπερηφάνεια του για τις επιδόσεις του Raphaël Astier, ο οποίος ξεπέρασε τις προσομοιώσεις τους και εξάντλησε όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και του ίδιου.
Ο Philippe Sinault, Διευθύνων Σύμβουλος της Signatech, χαρακτήρισε την εμπειρία υπέροχη και εξέφρασε την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα. Ο Sinault εξήρε την προετοιμασία της ομάδας και την απόδοση του Raphaël Astier, ο οποίος νίκησε πιο καθιερωμένες μάρκες με πολύ πιο ισχυρά αυτοκίνητα. Τόνισε επίσης τη θερμή υποδοχή από τους οπαδούς και την υπερηφάνεια για την τοποθέτηση της Alpine στο βάθρο της γενικής κατά την πρώτη της εμφάνιση στο Pikes Peak.
Ο Robert Bonetto, Διευθυντής Μηχανολογίας της Alpine, γιόρτασε τη φανταστική ημέρα για τη μάρκα Alpine. Τόνισε το επίτευγμα της ομάδας να τερματίσει τρίτη στη γενική κατάταξη με ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην Alpine A110 GT4 Evo, η οποία μοιάζει πολύ με το αυτοκίνητο παραγωγής. Παρά το γεγονός ότι ανταγωνιζόταν πιο ισχυρά μοντέλα, το αποτέλεσμα ανέδειξε τις δυνατότητες της Alpine και τη θέση της στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Bonetto εξέφρασε την υπερηφάνεια του για την αθλητικότητα της μάρκας και την ικανότητά της να ανταγωνίζεται ισχυρούς ανταγωνιστές στο Pikes Peak.