Die Bewegung auf der Straße leben
BMW

Das ist der neue BMW R 18 Roctane

Η νέα BMW R 18 Roctane είναι το πέμπτο μέλος της οικογένειας R 18 - cruising & touring σε custom bagger στυλ

BMW

Η νέα R 18 Roctane έρχεται να προστεθεί στις R 18, R 18 Classic, R 18 B και R 18 Transcontinental ως το πέμπτο μέλος της οικογένειας R 18. Για μία ακόμα φορά, ανατρέχει στην ιστορία και την παράδοση της BMW Motorrad και συνδυάζει την τεχνολογία αιχμής στον κόσμο των μοτοσικλετών με τη σχεδίαση και τη γοητεία περασμένων εποχών. Τόσο τεχνικά όσο και οπτικά, η BMW R 18 δανείζεται στοιχεία από διάσημα μοντέλα της BMW, όπως η BMW R 5, εστιάζοντας και πάλι στα βασικά στοιχεία της μοτοσικλέτας: Λιτή εμφάνιση, με τεχνολογία ουσίας και με τον boxer κινητήρα στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης. Μέσα από το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και σύγχρονης, χωρίς περιττά στοιχεία τεχνολογίας, δημιουργείται μια συναρπαστική συνολική φιλοσοφία. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει μια μοναδική συναισθηματική εμπειρία οδήγησης με το μοντέλο να χαρακτηρίζεται από μία έξυπνα στημένη σχεδιαστική γλώσσα με ένα αεροδυναμικά σμιλεμένο πίσω τμήμα.

Der stärkste boxer κινητήρας όλων των εποχών της BMW σε μαύρο μεταλλικό ματ φινίρισμα, αποδίδει ισχυρή ροπή και διαθέτει μαύρα γυαλιστερά καλύμματα, καθώς και σύστημα εξάτμισης και παξιμάδια σε σχήμα αστεριού σε σκούρο χρώμιο

Η καρδιά της νέας BMW R 18 Roctane είναι ο γνωστός 2-κύλινδρος flat twin κινητήρας, ο αποκαλούμενος “big boxer”. Όχι μόνο λόγω της εντυπωσιακής του εμφάνισης, αλλά και χάρη στις τεχνικές προδιαγραφές του, ο κινητήρας της νέας R 18 Roctane, που υιοθετεί μαύρο μεταλλικό ματ φινίρισμα Avus και φέρει μαύρα γυαλιστερά καλύμματα, παραπέμπει στους παραδοσιακούς αερόψυκτους boxer κινητήρες. Οι κινητήρες αυτοί προσφέρουν μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης για περισσότερες από επτά δεκαετίες, από τότε που η BMW Motorrad ξεκίνησε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες, το 1923. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας που κατασκευάστηκε ποτέ σε μαζική παραγωγή έχει χωρητικότητα 1.802 cc και παράγει ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 rpm. Από τις 2.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. αποδίδει ανά πάσα στιγμή περισσότερα από 150 Nm ροπής, καθώς και αξιοσημείωτη ελκτική δύναμη και διαπεραστικό ήχο. Ο μαύρος κινητήρας συνδυάζεται απόλυτα με το σκούρο χρώμιο που κοσμεί το σύστημα εξάτμισης και τα παξιμάδια σε σχήμα αστεριού.

Διπλό σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλι και πίσω ψαλίδι με ενσωματωμένο άξονα μετάδοσης

Ένα διπλό, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο βρίσκεται στην καρδιά της νέας R 18 Roctane. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακρά παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανείς ακόμα και σε ελάχιστα αντιληπτές λεπτομέρειες όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ των ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι, που κατασκευάζεται υιοθετώντας παρόμοια σχεδίαση, περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης με το ίδιο στυλ χρησιμοποιώντας συνδέσεις με βίδες.

 

Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια, ανάρτηση c antilever, αλουμινένιοι τροχοί αλουμινίου διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά, 18 ιντσών πίσω και δισκόφρενα

Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 Roctane σκόπιμα δεν διαθέτει ηλεκτρονικές επιλογές για τη ρύθμισή της. Αντί αυτών, το τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση. Όπως στη θρυλική BMW R 5, τα σταθερά καλάμια του τηλεσκοπικού πιρουνιού είναι καλυμμένα. Η διάμετρός τους είναι 49 mm, με τη διαδρομή της ανάρτησης να είναι 120 mm μπροστά και 90 mm πίσω. Το σύστημα πέδησης της νέας BMW R 18 Roctance αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω, σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες. Από την άλλη, οι αλουμινένιοι τροχοί χαρίζουν στη μοτοσικλέτα μία κομψή εμφάνιση. Η διάσταση της ζάντας μπροστά είναι 3,5 x 21″ ενώ εκείνη του ελαστικού 120/70 B 21. Οι αντίστοιχες τιμές πίσω είναι 5,5 x 18″ και 180/55 B 18.

Ισορροπημένη εργονομία με σέλα δύο επιπέδων, μαρσπιέ, gearshift Paddel και ψηλό τιμόνι

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της BMW Motorrad, τα μαρσπιέ της νέας BMW R 18 Roctance βρίσκονται τοποθετημένα σε casual θέση στη μέση της μοτοσικλέτας. Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους του κινητήρα εκτός του ότι αποτελεί τυπικό χαρακτηριστικό της BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση. Η R 18 Roctane διαθέτει σέλα δύο επιπέδων που στενεύει προς τα πίσω, με ιμάντες για τον συνεπιβάτη, και είναι εξοπλισμένη με running boards σε συνδυασμό με ένα μοχλό αλλαγής ταχυτήτων. Το ψηλό τιμόνι με τη μαύρη επίστρωση εξασφαλίζει μια όρθια και χαλαρή θέση οδήγησης.


Βαλίτσες στο αντίστοιχο χρώμα της μοτοσικλέτας και ζελατίνα στη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ της
BMW Motorrad . Τρεις ελκυστικοί χρωματισμοί

Η νέα R 18 Roctane είναι ιδανικά εξοπλισμένη για χαλαρά ταξίδια και περιηγήσεις χάρη στις βαλίτσες που είναι βαμμένες στο χρώμα της μοτοσικλέτας. Οι βαλίτσες προσφέρουν χωρητικότητα 27 λίτρων η κάθε μια. Για πιο μακρινά ταξίδια, η νέα R 18 Roctane μπορεί να εξοπλιστεί με μία ζελατίνα με βοηθητικούς προβολείς και κρεμαστά φλας από τη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ της BMW Motorrad.

 

Die neue R 18 Roctane είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα, στάνταρ. Τα φινιρίσματα σε γκρι μεταλλικό ματ και μεταλλικό ματ Manhattan διατίθενται προαιρετικά

Τρία προγράμματα οδήγησης (riding modes) όπως και τα συστήματα ASC και MSR ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και εξασφαλίζουν υψηλού επιπέδου οδηγική απόλαυση και ασφάλεια. Προαιρετικά διατίθενται από το εργοστάσιο Reverse Assist, Hillstart Control και θερμαινόμενα γκριπ.
Για να ικανοποιεί τις προσωπικές ανάγκες των αναβατών, η νέα R 18 Roctane διαθέτει επίσης τα τρία προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Roll” και “Rock” στο βασικό εξοπλισμό της, το οποίο είναι ασυνήθιστο για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης ASC (Automatic Stability Control), το οποίο εξασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής ασφάλειας. Επιπλέον, η νέα R 18 Roctane διαθέτει σύστημα MSR για τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού, στάνταρ. Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών ένα βοήθημα οπισθοπορείας καθιστά εύκολους τους ελιγμούς και η λειτουργία Hill Start Control διευκολύνει την εκκίνηση σε ανηφόρες. Τα θερμαινόμενα γκριπ, που επίσης διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο, διατηρούν τα χέρια σας ζεστά τις κρύες ημέρες.

 

Die neue R 18 Roctane : Ο “ big boxer ” με άκαμπτο ακόμα και στην όψη πλαίσιο, σύγχρονη τεχνολογία και αυθεντικά υλικά σε benutzerdefinierte bagger στυλ. Προβολέας με ενσωματωμένο στρογγυλό όργανο κλασικής σχεδίασης

Η R 18 Roctane ερμηνεύει αριστοτεχνικά το εμβληματικό στυλ περασμένων εποχών σε custom bagger στυλ με πολλές λεπτομέρειες να αντικατοπτρίζουν την αυθεντική σχεδίαση που διαμορφώθηκε κυρίως από κλασικές μοτοσικλέτες όπως η BMW R 5. Λειτουργικά στοιχεία που καθορίζουν το στιλ της μοτοσικλέτας όπως το διπλό σωληνωτό πλαίσιο, το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας, ο εκτεθειμένος άξονας μετάδοσης και η διχρωμία στη βαφή (προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός) μας ταξιδεύουν πίσω στο θρυλική boxer του 1936. Τα κλασικά μέρη του σώματος της R 18 Roctane, όπως το ρεζερβουάρ καυσίμου, τα καλύμματα των εμπρός και πίσω τροχών και το κέλυφος του προβολέα είναι επίσης μεταλλικά, όπως αρμόζει σε μία αυθεντική, κλασική μοτοσικλέτα, ενώ και η ανάρτηση έχει σαφείς αναφορές στην θρυλική BMW R 5. Μαζί με το διπλό ψαλίδι και την ανάρτηση cantilever, η άκαμπτη διάταξη πλαισίου της R 5 μεταφέρεται άριστα στη σύγχρονη εποχή.

Όπου και να περιπλανηθεί το βλέμμα, η επιμελώς σχεδιασμένη τεχνολογία είναι ορατή σε κάθε λεπτομέρεια. Αυτό ισχύει και για τον προβολέα με το ενσωματωμένο, κλασικό, στρογγυλό όργανο. Η θρυλική BMW R 5 του 1936 και έκτοτε όλες σχεδόν οι μοτοσικλέτες BMW μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1970 διέθεταν αυτόν τον χαρακτηριστικό συνδυασμό. Η νέα BMW R 18 Roctane αναβιώνει τώρα αυτή την παράδοση – με τεχνολογία αιχμής αλλά σύγχρονο σχεδιασμό. Τα γράμματα “BERLIN BUILT” στο στρογγυλό όργανο είναι μια αναφορά στην προέλευση της μοτοσικλέτας. Η νέα R 18 Roctane κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Berlin-Spandau.

Αρχιτεκτονική φιλική προς τις μετατροπές για εύκολο Anpassen von και βέλτιστη εξατομίκευση

Όπως όλα τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας R 18, η νέα R 18 Roctane προσφέρει μια αρχιτεκτονική φιλική προς τις μετατροπές, που ήταν ήδη το ζητούμενο όταν οι σχεδιαστές οραματίστηκαν τη βασική σχεδίαση της σειράς R 18. Επιπλέον, τα ορατά καλύμματα των βαλβίδων (καπάκια της κυλινδροκεφαλής) και του ιμάντα χρονισμού (κάλυμμα μπλοκ κινητήρα) έχουν σχεδιαστεί ώστε να αφαιρούνται εύκολα, καθώς δεν εμπλέκονται με το σύστημα λίπανσης.