Die Bewegung auf der Straße leben

Neuzulassungen von Kraftfahrzeugen auf dem europäischen und griechischen Markt: Deutlicher Anstieg im März (Diagramme)

Ανάλυση των τάσεων της Ευρωπαϊκής και Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου

Τον Μάρτιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ κατέγραψε σημαντική αύξηση 28,8% στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, ξεπερνώντας το ένα εκατομμύριο μονάδες (1.087.939). Όλες οι μεγαλύτερες αγορές της Ένωσης σημείωσαν διψήφια αύξηση τον περασμένο μήνα, με πρώτες την Ισπανία (66,1%) και την Ιταλία (40,7%).

Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, με σχεδόν 2,7 εκατομμύρια μονάδες να πωλούνται. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση κατά 17,9% σε σύγκριση με το 2022, μετά τα σταθερά αποτελέσματα των πρώτων τριών μηνών. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+44,5%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,2%), τη Γαλλία (+15,2%) και τη Γερμανία (+6,5%).

Kraftstoffarten von Neuwagen

Τον Μάρτιο σημειώθηκε σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς των υβριδικών αυτοκινήτων σε 24,3% και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σε 13,9%. Παρά τη στροφή προς πιο βιώσιμα μοντέλα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 37,5%.

Elektroautos

Τον περασμένο μήνα, η ΕΕ κατέγραψε σημαντική αύξηση στις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), οι οποίες αυξήθηκαν κατά 58% και έφτασαν τις 151.573 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%). Διπλάσια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη καταγράφηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ. Ειδικότερα, η τρίτη μεγαλύτερη αγορά, η Ολλανδία, είδε τις πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται, με αύξηση 132,6%. Ως αποτέλεσμα, ο σωρευτικός αριθμός των μονάδων που ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκε κατά 43,2% σε 320.987.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν έναν ακόμη ισχυρό μήνα τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 38,1% σε 264.694 μονάδες. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στην Ισπανία (+75,3%) και την Ιταλία (+47,8%). Κατά συνέπεια, τα HEV έφτασαν σε μερίδιο αγοράς 24,3%, αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022 (22,7%).

Μετά την αρνητική ανάπτυξη τους δύο πρώτους μήνες του 2023, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) σημείωσε μια μέτρια αύξηση 4,3% τον Μάρτιο, μετά από βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+80,1%), Γαλλία (+34,5%) και Ιταλία (+23,1%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς του PHEV στην ΕΕ χάνει έδαφος έναντι άλλων τμημάτων οχημάτων, μειούμενο κατά 1,6% από 8,8% τον Μάρτιο του 2022 σε 7,2% το 2023.

Benzin- und Dieselfahrzeuge

Τον Μάρτιο του 2023, οι νέες ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+29,9%), αντιπροσωπεύοντας πλέον μερίδιο αγοράς 37,5% (αύξηση 0,4% από τον Μάρτιο του 2022). Η αύξηση αυτή επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 18,6% σε ετήσια βάση. Η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%), οι οποίες στηρίχθηκαν κυρίως από τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: Η Ιταλία (+38,2%), η Ισπανία (+21,1%) και η Γερμανία (+7,8%). Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2022.

Ελληνική αγορά

Στη χώρα μας το μήνα Μάρτιο πουλήθηκαν 13.284 αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση +58% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, που πουλήθηκαν 8.410 αυτοκίνητα. Από  αυτά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν αύξηση ρεκόρ +160.4% με 724 ταξινομήσεις, έναντι 278 τον περσινό Μάρτιο. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (Plug – In Hybrid) άγγιξαν τις 822 μονάδες, έναντι 515 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση + 59.6%. Αύξηση +67.1% είχαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα με 3.829 αυτοκίνητα έναντι 2.292. Στα εναλλακτικά καύσιμα υπήρξε αύξηση +107.4% με 392 αυτοκίνητα, έναντι 189. Τα βενζινοκίνητα παρέμειναν η δημοφιλέστερη επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών με 5.891 ταξινομήσεις έναντι των 3.879 το περσινό διάστημα, που σημαίνει μια αύξηση +51.9%. Τέλος, πουλήθηκαν 1.626 αυτοκίνητα diesel έναντι 1.257 πέρσι, με την μικρότερη αύξηση, μόλις +29.4%!

Όσο αφορά τις επιδόσεις τριμήνου Ιανουαρίου – Μαρτίου, συνολικά πουλήθηκαν 33.772 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 22.427 το περσινό διάστημα σημειώνοντας αύξηση +50.6%. Από αυτά ταξινομήθηκαν 1.392 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι 505 το ίδιο περσινό διάστημα, δηλαδή μια αύξηση +175.6%. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά είχαν αύξηση +38.6% με 1.766 ταξινομήσεις έναντι 1.276 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αύξηση +48.3% και για τα υβριδικά αυτοκίνητα με 9.177 πωλήσεις έναντι 6.187 πέρσι. Οριακή αύξηση +2.3% για τα εναλλακτικά καύσιμα με 889 ταξινομήσεις έναντι τις 869 το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα βενζινοκίνητα έχουν τη πρωτιά του τριμήνου με 14.925 μονάδες έναντι 10.153, που μεταφράζεται σε αύξηση +47.0% και αντιπροσωπεύοντας περίπου τα μισά από τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν! Τέλος, σημαντική ήταν η αύξηση σε διάστημα τριμήνου για τα πετρελαιοκίνητα με αύξηση +63.5% και 5.623 ταξινομήσεις έναντι 3.439 πέρσι!

Analyse

Οι τάσεις του καταναλωτικού κοινού, δείχνουν πως ο Έλληνας επιμένει στα βενζινοκίνητα, ενώ η σημαντική αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται κυρίως στα αυξημένα κίνητρα και την επιδότηση των 8.000 του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ενθαρρυντικό για την ελληνική οικονομία είναι η συνολική αύξηση 50.6% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων! Προφανώς ένας λόγος είναι πως η αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει να έχει ξεπεράσει την κρίση των τσιπ και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ αποτυπώνει την αύξηση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού!