Το ανανεωμένο SUV υιοθετεί το νέο Family Look της Opel και πλαισιώνεται από μια νέα επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, την οποία δοκιμάζουμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Treffen Sie
Die Opel Grandland παρουσιάστηκε το 2017, αρχικά ως Grandland X και αποτελεί την πρόταση της Opel στην κατηγορία των C-SUV. Βασίζεται στην πλατφόρμα της EMP2 της PSA. Το 2021 η Opel προχώρησε στο καθιερωμένο Facelift, κατάργησε το γράμμα Χ, έτσι ώστε να επικεντρώνεται στο όνομα Grandland, εξηλεκτρίζοντας το με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, το οποίο δοκιμάζουμε παρακάτω!
Externes Design
Η πληθωρική σιλουέτα, προβάλλει εσκεμμένα τον όγκο του αυτοκινήτου, προδίδοντας τους πλούσιους χώρους.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από έντονες, ανοδικές γραμμές και μεγάλες μυώδεις επιφάνειες, που παίρνουν ζωή από το ανοδικό νεύρο που ξεκινάει από το εμπρός φτερό και καταλήγει στο πίσω φωτιστικό σώμα!
Το πίσω μέρος παρουσιάζει έντονο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το νέο λογότυπο και ακριβώς από κάτω με ευκρίνεια αναγράφεται το “Grandland”. Σχηματίζονται δύο αεροτομές, η πρώτη βρίσκεται στο τελείωμα της οροφής ενώ η δεύτερη κάτω από το πίσω παράθυρο, προσδίδοντας ένα σπορτίφ και δυναμικό στοιχείο! Ωστόσο ο ογκώδης προφυλακτήρας φέρει στο κάτω μέρος ένα γκρίζο πλαίσιο και βάζει στο παιχνίδι ένα στοιχείο Off – Road, αφήνοντας την ψευδαίσθηση ότι ενσωματώνει 2 μακρόστενες απολήξεις εξατμίσεων!
Εμπρός εντοπίζονται οι περισσότερες αλλαγές, καθώς η Opel υιοθετεί το νέο της πρόσωπο μέσω της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Vizor”. Στην προκειμένη περίπτωση του Grandland, το μαύρο πλαίσιο της μάσκας, που θυμίζει τα μοντέλα της μάρκας της δεκαετίας του 1970, όπως τα Ascona και Manta, αγκαλιάζει το εμπρός μέρος. Ο μεγάλος προφυλακτήρας διαθέτει ένα διακριτικό off-road γκρι πλαίσιο στο κάτω μέρος, ενώ οι εισαγωγές του αεραγωγού στις άκρες του, τονίζουν τον δυναμισμό του. Τέλος τα Full Led φώτα ημέρας, ολοκληρώνουν την νέα σχεδιαστική ταυτότητα του Opel Grandland.
Συνολικά πρόκειται για ένα ισορροπημένο σχεδιαστικά σύνολο, που δίνει έμφαση στον όγκο και το μέγεθος του αυτοκινήτου, χωρίς να κουράζει και να προκαλεί.
Intern
Η καμπίνα έχει αναβαθμιστεί ολοκληρωτικά, ιδιαίτερα στους τομείς του εξοπλισμού και στην ποιότητα των υλικών!
Το ταμπλό διαθέτει μαλακά σε αίσθηση υλικά με καλή συναρμογή. Πλέον η Opel έχει ενσωματώσει το "Pure Panel" και στο Grandland, με τις δύο οθόνες σε ενιαίο πλαίσιο. Η πρώτη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι είναι 12 ιντσών και περιέχει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενδείξεις του GPS και λειτουργίες της οδήγησης. Η δεύτερη οθόνη βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και είναι 10 ιντσών und χρησιμεύει ως το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay!
Τα καθίσματα τεχνολογίας AGR παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών με κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Η πρακτικότητα και η εργονομία βρίσκονται επίσης σε υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής!
Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 390 λίτρα έναντι των 514 λίτρων των συμβατικών εκδόσεων, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1528 λίτρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως διαθέτει προηγμένα συστήματά ADAS με κορυφαία, την ειδοποίηση πεζών και ζώων, μέσω ήχου και κάμερας, το οποίο ειδοποιεί εγκαίρως τον οδηγό, σε περίπτωση που κάποιος αφηρημένα, πεταχτεί στο δρόμο!
Fahrgestell
Κάτω από το καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με έναν αποδοτικό κινητήρα 110 ίππων, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συνολικά το σύστημα αποδίδει 225 ίππους με μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 360 Nm! Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από τις μπαταρίες του, οι οποίες είναι ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,2 kWh και θεωρητικά του παρέχει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων! Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος μειώνεται στα 390 λίτρα έναντι των 514 λίτρων των απλών εκδόσεων! Παράλληλα μειώνεται η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου στα 43 lt, δέκα λίτρα μικρότερη, συγκριτικά των απλών εκδόσεων!
Unterwegs
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, προμηνύουν ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, που μπορεί να επιβεβαιωθεί μέσα από την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες!
In der Stadt παρά τον όγκο του, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης! Είναι ευκολοδήγητο, ενώ με την δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά εντός του αστικού ιστού, μηδενίζει την κατανάλωση!
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum δεν εξιτάρει με την οδηγική του συμπεριφορά, άλλωστε είναι εστιασμένο στην άνεση και την ασφάλεια που αναζητά ο μέσος οικογενειάρχης και όχι στην σπορ οδήγηση. Οι 225 ίπποι κινούν ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα των 1.807 kg και σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή των 360 Nm, ο οδηγός δεν θα αισθανθεί έλλειψη δύναμης σε οποιαδήποτε συνθήκη! Στις πλαγιές του Παρνασσού που το δοκιμάσαμε ήταν ευχάριστο και χάρη στο ελαφρύ και σαφές τιμόνι, ευκολοδήγητο! Τις απότομες ανηφόρες με τις διαδοχικές στροφές τις διέσχιζε με άνεση και σταθερότητα, ενώ στις κατηφόρες μπορούσε να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά πετυχαίνοντας παράλληλα ανάκτηση ενέργειας με το φρενάρισμα και με αποτέλεσμα, μηδενική κατανάλωση.
Auf der Autobahn ο οδηγός θα απολαύσει το στιβαρό πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό βαθμό, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Opel ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη, ώστε να εξυπηρετεί τόσο την άνεση των επιβατών, όσο και το κράτημα στο δρόμο! Στις υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό, εμπνέοντας αίσθημα σιγουριάς στον οδηγό με μόνη παραφωνία κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους!
Allgemein πρόκειται για ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, αφενός του δίνει την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αφετέρου μειώνει την συνδυασμένη κατανάλωση.
Όταν ξεφορτίσει η μπαταρία, φυσικά λειτουργεί ως πλήρως υβριδικό, συνεχίζοντας να παρέχει όλη την ροπή και την ιπποδύναμη στη διάθεση του οδηγού!
Διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης, αμιγώς ηλεκτρική, κατάλληλη για τον αστικό ιστό, υβριδική, η οποία θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο και Sport η οποία αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, παρέχοντας ολόκληρη την δύναμη στη διάθεση του οδηγού… Ωστόσο, θα χρησιμοποιηθεί ελάχιστα, καθώς ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός του μοντέλου δε συνάδει με την σπορτίβ οδήγηση!
Η μέση κατανάλωση είναι ικανοποιητική για την κατηγορία και τον όγκο του αυτοκινήτου, αφού κυμαίνεται από 5,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ σε συνθήκες πίεσης και με την μπαταρία άδεια, η κατανάλωση αγγίζει τα 8 λίτρα!
Für wen sie bestimmt ist
Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό να ικανοποιεί τις ανάγκες των οικογενειών που χρειάζονται άπλετους χώρους και αρέσκονται συχνά σε αποδράσεις! Ωστόσο, ειδικά η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, απευθύνεται σε όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, προκειμένου να αποσβέσουν την υψηλότερη τιμή σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις!
Preis
Στους καταλόγους της Opel θα βρείτε το προσθιοκίνητο Plug – In Hybrid Grandland από 47.900 € στην έκδοση Tech & Design ενώ στην πλούσια έκδοση GS Line από 49.900 €.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
VERBRAUCH - EMISSIONEN - SUBVENTIONEN |
|
Durchschnittlicher kombinierter Kraftstoffverbrauch (WLTP) |
1.3-1.8 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
29-41 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin/Strom |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
8.9 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
225 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6d |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
7.7 κιλά/Hp, 129.3 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
4.8 κιλά/Nm, 207.9 Nm/τόνος |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
13.2 kWh |
Elektrische Reichweite (WLTP) |
53-64 km |
Durchschnittlicher Energieverbrauch (WLTP) |
15-17.5 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Höchstgeschwindigkeit (nur elektrisch) |
135 km/h |
ELEKTROMOTOR |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
110 PS bei 2500 U/min. |
Ηλεκτρική ροπή του κινητήρα |
320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ. |
Position des Elektromotors |
Ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
VERBRENNUNGSMOTOR |
|
Strom |
181 PS bei 6000 U/min. |
Leistung pro Liter Hubraum |
113,3 Hp/l |
Nenndrehmoment des Motors |
300 Nm @ 3000 σ.α.λ. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motormodell/Code |
F16XHR |
Motorgehäuse |
1598 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
4 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Στροβιλοσυμπιεστής |
Kapazität des Motoröls |
4.25 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Gesamtleistung des Systems |
224 Hp |
System-Drehmoment |
360 Nm |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1732 κιλά |
Maximale Nutzlast |
578 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
390 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1528 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
43 l |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1250 κιλά |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4477 mm |
Breite |
1906 mm |
Höhe |
1609 mm |
Radstand |
2675 mm |
Stütze vorne |
933 mm |
Rückenstütze |
869 mm |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
10.67 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Bewegung auf den Vorderrädern |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
8 Gänge, Automatikgetriebe |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Scheiben |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
225/55 R18 ή 205/55 R19 |
Συλλογή εικόνων