«Έχουμε επιτύχει ένα αριστούργημα μηχανικής στην αεροδυναμική εξέλιξη της M RR , χάρη στην πάγια φιλοδοξία, το αδιαμφισβήτητο πάθος και την τεχνολογική υπεροχή μας. Χάρη στις αμέτρητες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, καθώς και στις δοκιμές σε δρόμο, μπορέσαμε να αυξήσουμε σημαντικά την τελική ταχύτητα διατηρώντας αμετάβλητη την απόδοση του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα αυξήσαμε σημαντικά την κάθετη δύναμη, ακόμα και στις στροφές. Το αποτέλεσμα της δουλειάς μας θα ανταμειφθεί με αγωνιστική επιτυχία». Christian Gonschor, Project Management M 1000 RR
Die neue BMW M 1000 RR und M 1000 RR M Competition είναι φτιαγμένες για αγώνες
Με την περαιτέρω εξέλιξη της BMW M 1000 RR, εν συντομία M RR, η BMW Motorrad θέτει ένα νέο ορόσημο στην κατηγορία superbikes που έχουν πιστοποιηθεί για αγωνιστική χρήση. Η νέα M RR χρησιμοποιεί το γνώριμο, υδρόψυκτο εν σειρά 4-κύλινδρο κινητήρα που έχει σχεδιαστεί για αγωνιστικές διοργανώσεις, και κυρίως για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Όπως και πριν, η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 156 kW (212 hp) στις 14.500 rpm. Η νέα M RR βασίζεται σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας, που συμπληρώνεται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι και το κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με κινηματική Full Floater Pro. Η νέα M 1000 RR προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Ως βασική M RR με βασικό χρωματισμό Lighwhite non-metallic και ως M RR M Competition με βασικό χρωματισμό Blackstorm metallic.
Αυξημένη τελική ταχύτητα, με σημαντικά υψηλότερη κάθετη δύναμη με νέο φέρινγκ, νέα M Winglets , νέο κάλυμμα μπροστινού τροχού με ενσωματωμένους αεραγωγούς φρένων M και νέα καλύμματα τροχών M Aero
Οι αυξημένες δυνατότητες της νέας M RR προέρχονται κυρίως από την τεράστια πρόοδό της στον τομέα της αεροδυναμικής. Συγκεκριμένα, ένα νέας σχεδίασης φέρινγκ από γυμνό carbon με υψηλότερη ζελατίνα, αυξάνει σημαντικά την τελική ταχύτητα σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη ροή αέρα γύρω από τον αναβάτη. Για πρώτη φορά, αυτό το φέρινγκ διαθέτει επίσης ιδιαίτερα ελαφριές αλλά πολύ άκαμπτες βάσεις μπροστά, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από carbon. Η τελική ταχύτητα της νέας M RR έχει αυξηθεί από 306 km/h σε 314 km/h, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον, οι αναβάτες της M RR βιώνουν πολύ λιγότερη σωματική καταπόνηση.
Κατά τη διάρκεια της αεροδυναμικής εξέλιξης, τα M Winglets αναθεωρήθηκαν πλήρως. Τώρα παράγουν σημαντικά υψηλότερη κάθετη δύναμη – τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές. Ο αναβάτης αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με τον μπροστινό τροχό, πετυχαίνοντας ακόμη μεγαλύτερες γωνίες κλίσης ή υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές στην ίδια γωνία κλίσης, και επωφελούμενος από τη μειωμένη τάση ανύψωσης του τροχού. Αξιοσημείωτη είναι και η τεράστια αύξηση της τελικής ταχύτητας.
Ένα ακόμα ζωτικό στοιχείο στη βελτιστοποίηση ολόκληρης της αεροδυναμικής, είναι η περιοχή του μπροστινού τροχού. Εδώ, για πρώτη φορά στην ιστορία της BMW Motorrad, χρησιμοποιούνται αεραγωγοί ψύξης φρένων από γυμνό carbon – αναφέρονται επίσης ως brake ducts. Είναι ενσωματωμένοι στο νέο μπροστινό φτερό, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί για καλύτερη ροή αέρα γύρω από τα καλάμια του πιρουνιού και τις δαγκάνες των φρένων. Τα καλύμματα τροχών M Aero, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από γυμνό carbon, μειώνουν περαιτέρω την αντίσταση του αέρα – ειδικά σε ταχύτητες άνω των 250 km/h. Τα καλύμματα τροχών M Aero προορίζονται για την M RR M Competition.
Räder M Kohlenstoff με νέα επιφάνεια και M Gestaltung Tapes . Σφυρήλατες ζάντες διατίθενται προαιρετικά
Στη νέα M RR, οι ζάντες M Carbon ξεχωρίζουν χάρη στο νέο άβαφο βερνίκι τους. Νέες ρίγες σε σχέδιο M στις ζάντες των τροχών, υπογραμμίζουν τον υψηλής ποιότητας τεχνολογικό χαρακτήρα και τον αγωνιστικό προσανατολισμό της νέας M RR. Ως εναλλακτική λύση για τους τροχούς M Carbon, η νέα M RR μπορεί πλέον να παραγγελθεί και με εργοστασιακούς σφυρήλατους τροχούς.
Επανασχεδιασμένο πίσω τμήμα, εργονομική σέλα M Endurance, μικρή βάση πινακίδας και τροποποιημένη καλωδίωση
Ένα νέας σχεδίασης πίσω τμήμα βοηθά τη νέα M RR να φαίνεται ακόμα πιο ανάλαφρη, πιο σπορ και πιο δυναμική. Η μικρή βάση της πινακίδας και η εργονομικά σχεδιασμένη σέλα M Endurance είναι επίσης νέα χαρακτηριστικά. Χάρη σε μία τροποποιημένη πλεξούδα καλωδίωσης με φίσα LWS, η μικρότερη πλέον βάση πινακίδας κυκλοφορίας μαζί με τις μονάδες φώτων, μπορεί να αποσυναρμολογείται ταχύτερα και ευκολότερα.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά των νέων BMW M RR und M RR M Competition
- M RR 4-κύλινδρη έχει αναπτυχθεί για αγωνιστική χρήση.
- Ισχύς 156 kW (212 hp) στις 14.500 rpm.
- Μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11.000 rpm.
- Σφυρήλατα έμβολα με 2 δακτυλίους.
- Πλήρης μηχανουργική κατεργασία CNC αυλών εισαγωγής και τεχνολογία BMW ShiftCam για μεταβαλλόμενο χρονισμό και βύθιση βαλβίδων.
- Βαλβίδες από τιτάνιο, βελτιστοποιημένοι εκκεντροφόροι και στενά και ελαφριά κοκοράκια.
- Πολύ ελαφρύ, συμπαγές μπλοκ κινητήρα με μεγαλύτερες και ελαφρύτερες κατά 85 g μπιέλες τιτανίου της Pankl για μειωμένες τριβές και μικρότερο βάρος συγκριτικά με την S 1000 RR.
- Μονόδρομος συμπλέκτης (Anti-hopping) χωρίς λειτουργία self-boosting, βελτιστοποιημένος για αγωνιστικές εκκινήσεις.
- Βελτιστοποιημένο σύστημα εισαγωγής με μικρότερους αυλούς σε σύγκριση με την S 1000 RR, για καλύτερη αναπνοή στις υψηλές στροφές.
- Ελαφρύ σύστημα εξάτμισης με πολλαπλή, μπροστινό και πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο.
- ΝΕΟ: Δραστικά βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με αυξημένη κάθετη δύναμη ακόμα και υπό κλίση, και ταυτόχρονη αύξηση της τελικής ταχύτητας από 306 km/h σε 314 km/h.
- ΝΕΟ: Νέο φέρινγκ από γυμνό carbon με νέα εμπρός βάση από ανθρακονήματα και νέα M Winglets από γυμνό carbon.
- ΝΕΟ: Νέο εμπρός φτερό από γυμνό carbon με ενσωματωμένους αεραγωγούς φρένων.
- ΝΕΟ: Καλύμματα Τροχών M Aero από γυμνό carbon.
- ΝΕΟ: Τροχοί M Carbon με νέα επιφάνεια και M Design Tapes.
- ΝΕΟ: Σφυρήλατοι τροχοί, διαθέσιμοι προαιρετικά από το εργοστάσιο.
- ΝΕΟ: Νέας σχεδίασης πίσω τμήμα.
- ΝΕΟ: Εργονομική σέλα M Endurance.
- ΝΕΟ: Μικρή βάση πινακίδας κυκλοφορίας.
- Τροποποιημένη πλεξούδα καλωδίωσης με φίσα LWS για ακόμα πιο εύκολη αφαίρεση της βάσης πινακίδας κυκλοφορίας μαζί με τις μονάδες φώτων. Προφίλ οδήγησης “Rain”, “Road”, “Dynamic”, “Race” και “Race Pro1-3” και η τελευταία γενιά Dynamic Traction Control DTC και λειτουργία ελέγχου ανύψωσης DTC με αισθητήρες αδρανειακής μέτρησης 6 αξόνων.
- Δύο ρυθμιζόμενα επίπεδα απόκρισης γκαζιού, διαθέσιμα τώρα για βέλτιστη απόκριση. “Engine Brake” με δυνατότητα ρύθμισης τριών επιπέδων του φρένου κινητήρα σε λειτουργία “Race Pro”.
- Shift Assistant Pro για γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς χρήση συμπλέκτη. Το μοτίβο αλλαγής ταχυτήτων μπορεί εύκολα να αντιστραφεί για αγωνιστική χρήση.
- Launch Control για τέλειες εκκινήσεις στην πίστα και Pit-Lane-Limiter για διατήρηση της δεδομένης ταχύτητας με ακρίβεια στο pit lane.
- Hill Start Control Pro για άνετη εκκίνηση σε επικλινείς επιφάνειες.
- Φρένα M: Μέγιστη απόδοση πέδησης στην πίστα.
- Πίνακας οργάνων με μεγάλη, ευανάγνωστη οθόνη TFT 6,5”, εικονίδιο εκκίνησης με λογότυπο M και διεπαφή OBD για το M GPS Datalogger και το M GPS laptrigger.
- Ελαφριά μπαταρία M, θύρα φόρτισης USB πίσω, ισχυρές μονάδες φώτων LED, ηλεκτρονικό cruise control και θερμαινόμενα γκριπ.
- M competition package με M GPS laptrigger και κωδικό ενεργοποίησης, πακέτο μηχανουργημένων εξαρτημάτων M, πακέτο M carbon, ανοδιωμένο ψαλίδι ελαφρύτερο κατά 220 g από τη βασική έκδοση ή αυτή της S 1000 RR, αλυσίδα M Endurance με επίστρωση DLC και πακέτο συνεπιβάτη με κάλυμμα ουράς.
- Εκτενής γκάμα προαιρετικού, εργοστασιακού εξοπλισμού και αξεσουάρ.