Die Bewegung auf der Straße leben
BMW-Gruppe

BMW testet ein neues Lackierverfahren für einige M4-Modelle

Η νέα διαδικασία βαφής πετυχαίνει υψηλή ακρίβεια εφαρμογής χωρίς υπερψεκασμό και διευρύνει τις δυνατότητες εξατομίκευσης

BMW-Gruppe

Το εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ δοκιμάζει πιλοτικά μία νέα διαδικασία βαφής χωρίς υπερψεκασμό που επιτρέπει τη δημιουργία αρκετών αποχρώσεων και σχεδίων χωρίς χαρτοταινίες οριοθέτησης και μάσκες κάλυψης του οχήματος. Η εξαιρετικά καινοτόμα μέθοδος προάγει τα επίπεδα εξατομίκευσης για τους πελάτες και συμβάλλει στη βιωσιμότητα με τη μείωση αποβλήτων και κατανάλωσης ενέργειας. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε 19 οχήματα BMW M4 Coupé, που σύντομα θα περάσουν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ με ειδική δίχρωμη βαφή και διακριτικά M4 στο καπό και την πίσω πόρτα.

 

Ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Παραγωγής δήλωσε: «Προσδοκούμε τα υψηλότερα πρότυπα απόδοσης, βιωσιμότητας και ψηφιοποίησης από την παραγωγή μας. Αυτή η ευφυής διαδικασία βαφής πληροί όλες τις απαιτήσεις για μία καινοτόμα μέθοδο παραγωγής και προσφέρει επίσης μοναδικά οφέλη στον πελάτη».

 

Το BMW Group ανέπτυξε τη νέα διαδικασία EcoPaintJet Pro για υδατοδιαλυτές βαφές και 2Κ βερνίκια σε συνεργασία με την Dürr, μία εταιρεία που ειδικεύεται στη μηχανική και την κατασκευή εγκαταστάσεων εργοστασίων. Στη συμβατική διαδικασία, η βαφή ψεκάζεται μέσω περιστρεφόμενου τυμπάνου με 35-55,000 στροφές το λεπτό και προσκολλάται ηλεκτροστατικά στο αμάξωμα. Η νέα μέθοδος καταργεί την ηλεκτροστατική διαδικασία και βασίζεται αποκλειστικά στον ψεκασμό. Η βαφή εφαρμόζεται μέσω πλάκας στομίου που επιτρέπει υψηλή ευκρίνεια με μεταβλητό πάχος βαφής μεταξύ 1 και περίπου 50 χιλιοστών. Η τεχνική αυτή απαιτεί μέγιστη ακρίβεια τόσο από το ρομπότ όσο και από την τεχνολογία εφαρμογής. Επίσης σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά χρώματα βαφής, π.χ. για την οροφή και τις λωρίδες και την εφαρμογή άλλων σχεδίων – για παράδειγμα στο καπό. Στόχος κατά την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των υλικών ήταν να επιτευχθεί το μέγιστο εύρος εφαρμογών. Τώρα θα μπορεί να βάφεται το κάθε εξωτερικό εξάρτημα – κάτι που προσφέρει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης.

 

Μέχρι τώρα, custom σχέδια όπως αυτό επιτυγχάνονταν μόνο με την τοποθέτηση μεθόδων οριοθέτησης (μάσκες, χαρτοταινίες κλπ.). Με τη νέα τεχνολογία, θα εξαλειφθούν οι δαπάνες υλικών και προσωπικού που απαιτούσε η προηγούμενη διαδικασία με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος επιλογών του είδους. Η καινοτόμα διαδικασία αποτρέπει επίσης το λεγόμενο υπερψεκασμό, δηλ. το πλεόνασμα σωματιδίων βαφής που κατέληγε στα απορρίμματα. Μία ακόμα συμβολή στη βιώσιμη παραγωγή προέρχεται από τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Καθώς δεν χρειάζεται πλέον διαχωρισμός της βαφής, μειώνεται και η ποσότητα του απαραίτητου αέρα. Με περίπου 7.000 ώρες λειτουργίας, αυτό εξοικονομεί πάνω από 6.000 μεγαβατώρες και μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα κατά 2.000 τόνους το χρόνο. Η ανάπτυξη της πρωτοποριακής τεχνολογίας βαφής για περαιτέρω εφαρμογές στην παραγωγή θα συνεχιστεί.

 

Εφαρμόζοντας τη νέα μέθοδο σε ένα μικρό αριθμό οχημάτων M4, το BMW Group δοκιμάζει τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας. Αυτά τα μοναδικά οχήματα θα χρησιμοποιούνται αρχικά στο στόλο της εταιρείας. Η εισαγωγή της νέας διαδικασίας βαφής στη μαζική παραγωγή προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2022 στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group.