Die Bewegung auf der Straße leben

Griechenland hinkt bei Ladestationen für Elektroautos hinterher

Στις πέντε χώρες με τους λιγότερους φορτιστές στην ΕΕ

Σήμερα, που ο καύσωνας φέρνει στα όριά του το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας και συστήνεται οικονομία στην κατανάλωση ρεύματος, είναι να αναρωτιέται κανείς: Τι θα συνέβαινε εάν φόρτιζαν ταυτόχρονα και 40.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πρωτεύουσα; Ευτυχώς, αυτό δεν θα το μάθουμε, μιας και η χώρα μας είναι εκ των ουραγών της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τα σημεία φόρτισης.

Μια Mustang Mach-E φορτίζει. Διαβάσατε τη δοκιμή του TopSpeed.gr και πώς βαθμολογεί το πρώτο ηλεκτρικό Ford; Δείτε το hier

Ούτως ή άλλως, η τελευταία έρευνα βάσει των υπάρχοντων δεδομένων από τους Κατασκευαστές Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι η κατανομη των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Europäische Union είναι μάλλον άνιση. Κι αυτό γιατί το 70% όλων των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης: Κάτω Χώρες (66.665), Frankreich (45.751) και Deutschland (44.538). Μαζί, αυτές οι χώρες αποτελούν μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.

Σταθμός φόρτισης. Δεν έχουμε δα και τόσους πολλούς, ε;

Αντίθετα, το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ. Για να φανεί πόσο ασύμμετρη είναι η κατανομή των φορτιστών, η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Το χάσμα zwischen den Deutschland, της τρίτης χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σημείων φόρτισης στην ΕΕ) και της τέταρτης Ιταλίας (5,8%) είναι ήδη τεράστιο.

Ένα Nissan LEAF σε επαγωγική φόρτιση. Πότε θα δούμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;

Diese άνιση ανάπτυξη της ΕΕ, τόσο της υποδομής φόρτισης όσο και του ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος ήταν εμφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της το 2018. Χωρίς αποφασιστική δράση τώρα, είναι απίθανο να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, προειδοποιεί η ένωση.

Δεσμευτικοί στόχοι

Η VW οραματίζεται ρομπότ που θα φορτίζουν τα ID (hier η δοκιμή του ID.3)

Da die Europäische Kommission προετοιμάζεται να αναθεωρήσει την Οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων σε μερικές εβδομάδες, η ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου – για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

Ένα Volvo στο φορτιστή του

"Όποιος θέλει να αγοράσει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή μοντέλο με κυψέλες καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού – είτε αυτό είναι στο σπίτι, στην εργασία και στο δρόμο», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. "Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν τον αγώνα προς την πράσινη κινητικότητα», προτρέπει ο Huitema.

Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινό σημεία χρέωσης. Unter λιγότερα από 225.000 διαθέσιμα σήμερα, αυτό μεταφράζεται σε μια εντυπωσιακή αύξηση 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία.

Βάσει της έρευνας της ACEAdie πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές στην ΕΕ είναι οι: Ολλανδία (66.665), Frankreich (45.751), Deutschland (44.538), Italien (13.073), Σουηδία (10.370). Αντίθετα, οι πέντε χώρες με τους λιγότερους φορτιστές είναι : Κύπρος (70), Μάλτα (96), Λιθουανία (174), Βουλγαρία (194), Griechenland (275).