Die Bewegung auf der Straße leben
Audi RS 3 Prototyp

So funktioniert der RS Torque Splitter des neuen Audi RS 3

Το νέο RS3 έρχεται με drift mode, καλύτερο κράτημα και επιδόσεις supercar!

Τα specs του νέου Audi RS3
Motor
2,5 TFSI
Strom
400 PS (294 Kw) στις 5.600-7.000 σ.α.λ.
Drehmoment
500 Nm στις 2.250-5.600 σ.α.λ.
Bewegung
Auf 4 Rädern
Getriebe
7τάχυτο διπλού συμπλέκτη
0-100 h.p.h.
3,8 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit
250 χ.α.ω. (290 χ.α.ω. προαιρετικά)

Die συστήματα τετρακίνησης von Audi (λέγε με και Quattro) ως αυτά της μάρκας που μας τη σύστησε, ουσιαστικά, ήταν πάντα θέμα συζήτησης.  Στα σπορ μοντέλα της, το Audi RS 3 ήταν ανέκαθεν αντικείμενο ενδιαφέροντος (και ονείρων), αφού ήταν ένας “λύκος με προβιά αρνιού“.  Παντοδύναμοι κινητήρες, ήχος από άλλο πλανήτη und εξωγήινες επιδόσεις, ήταν, είναι και, όπως φαίνεται, θα είναι τα χαρακτηριστικά του RS3.  Μόνο που σε αυτά, προστίθενται και άλλα, όπως η… ώρα της χαράς (υπερστροφή).

Στην επόμενη γενιά του, το νέο RS 3, που θα λανσάρει σύντομα η Audi σε παγκόσμια πρεμιέρα, είναι το erstes Modell της μάρκας που διαθέτει το RS Drehmoment Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη Drehmoment κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών von πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε συνδυασμό με τον πεντακύλινδρο κινητήρα με ισχύ 400 PS, το compact σπορ μοντέλο υπόσχεται πως θα είναι εξαιρετικά ευέλικτο.  Και εξηγούμαστε: Η Audi υπόσχεται πως με τον νέο κατανεμητή ροπής, εξαλείφει εντελώς ακόμα και τη… σκέψη υποστροφής, εξασφαλίζει καλύτερο κράτημα σε όλες τις συνθήκες, υποσχόμενη καλύτερους χρόνους στην πίστα, ενώ πλέον απελευθερώνει και Driftmodus για ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις όταν είναι… ώρα παιχνιδιού. Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα και τις Leistung, ο 2,5 TFSI αποδίδει τώρα ροπή 500 Nm, 20 Nm μεγαλύτερη από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Το Audi RS 3 κάνει το Sprint aus dem Stillstand auf 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 Sekunden και φτάνει σε Finale Geschwindigkeit 290 χλμ./ώρα – κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία. 

Το ερώτημα λοιπόν, είναι πώς “βγαίνει” αυτή η δύναμη στο δρόμο. Ο Meic Diessner, μηχανικός εξέλιξης και δοκιμών της Audi για το σασί και ο Frank Stippler, οδηγός αγώνων και δοκιμών, που εξέλιξε το αυτοκίνητο στο φημισμένο Nordschleife του Nürburgring, εξηγούν κάποια βασικά πράγματα για τον κατανεμητή ροπής, λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου RS 3 με τη νέα αυτή τεχνολογία. Ας δούμε παρακάτω τι και πώς: 

Πώς λειτουργεί ο κατανεμητής ροπής

Στα κομμάτια με πράσινο χρώμα, βλέπουμε πώς διανέμενεται η ροπή σε κάθε άξονα, ενώ σε αυτά με κόκκινο “φρενάρει”

Το RS Torque Splitter καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα und die προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία – ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Κατά την οδήγηση σε κλειστά κομμάτια, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς – έως και 1.750 Nm ροπής. Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.

Καθένας από τους δύο πολύδισκους συμπλέκτες έχει τη δική του μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού του ηλεκτρονικού ελέγχου σταθεροποίησης, για τη μέτρηση των στροφών του τροχού. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, περιλαμβάνουν τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την επιλεγμένη ταχύτητα και τη γωνία εκτροπής, δηλαδή την περιστροφική κίνηση γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Επιπλέον, ο κατανεμητής ροπής συνδέεται με το modular vehicle dynamics controller για ακόμα καλύτερο έλεγχο.

Γιατί ο κατανεμητής ροπής βελτιώνει την οδηγική απόδοση

Το νέο σύστημα “διαβάζει” τις γωνίες, τη φόρτιση κάθε τροχού και το στυλ οδήγησης για να κατανείμει τη ροπή

Aufgrund der διαφοράς στις δυνάμεις πρόωσης, το αυτοκίνητο παίρνει τη στροφή ακόμη καλύτερα και ακολουθεί με ακρίβεια τη γωνία διεύθυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη υποστροφή, ταχύτερη Beschleunigung dass εμφανίζεται πιο νωρίς κατά την έξοδο από τις στροφές, και ιδιαίτερα ακριβή και ευέλικτη συμπεριφορά – για πρόσθετη ασφάλεια στην καθημερινή χρήση και ταχύτερο γυρολόγιο στην πίστα. Ο κατανεμητής ροπής αντισταθμίζει επίσης την υπερστροφή, κατευθύνοντας τη ροπή στον τροχό στο εσωτερικό της καμπύλης ή, εάν είναι απαραίτητο, και στους δύο τροχούς.

Μιλώντας για επιτάχυνση – τι νέο υπάρχει για τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων;

Ο νέος κατανεμητής ροπής είναι απλός στην κατασκευή του, καθώς αποτελείται από λίγα κομμάτια

Ο πεντακύλινδρος στο νέο Audi RS 3 είναι πιο ισχυρός και προσφέρει μεγαλύτερη ροπή. Αντί για 480 Nm, το μέγιστο των 500 Nm είναι τώρα διαθέσιμο – σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2.250 έως 5.600 σ.α.λ. Μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα αυξάνει επίσης την ταχύτητα και την ένταση με την οποία όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα επικοινωνούν μεταξύ τους. Ως αποτέλεσμα, το RS 3 αποκρίνεται ακόμη πιο γρήγορα, ειδικά στις χαμηλές περιοχές στροφών. Η μέγιστη ισχύς των 400 PS (294 kW) είναι τώρα διαθέσιμη στην περιοχή από 5.600 έως 7.000 σ.α.λ. και επομένως νωρίτερα και μεγαλύτερη από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Ως αποτέλεσμα, το compact σπορ αυτοκίνητο επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, 0,3 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από πριν. Το Sedan και το Sportback φτάνουν στην τελική τους ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα, αν και τα 280 χλμ./ώρα sind auch διαθέσιμα, προαιρετικά. Στην πραγματικότητα, με το πακέτο RS Dynamic und die κεραμικά φρένα, μπορούν ακόμη και να φτάσουν σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Αυτό κάνει το RS 3 το καλύτερο στην κατηγορία του όσον αφορά την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα. Το 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θέτει αποτελεσματικά τη δύναμη του πεντακύλινδρου κινητήρα στον δρόμο – με πιο στιβαρό σχεδιασμό που λαμβάνει υπόψη την αυξημένη ροπή και την πιο σπορ αναλογία σχέσεων μετάδοσης. Η έξυπνη αλληλεπίδραση όλων των στοιχείων του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του Startkontrolle, επιτρέπει στο RS 3 να αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα γρήγορες εκκινήσεις και επιτάχυνση που κάνει την καρδιά να χτυπάει γρηγορότερα.

Τι ρόλο παίζει ο modular Fahrzeug dynamics controller;

Ο κατανεμητής ροπής θα είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα του νέου Audi RS3

Μετά τη χρήση του στα A3 και S3, ο modular vehicle dynamics controller (mVDC) διασφαλίζει επίσης ότι τα συστήματα πλαισίου αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και schneller στο νέο RS 3. Για να γίνει αυτό, το κεντρικό σύστημα συλλαμβάνει δεδομένα από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την πλευρική δυναμική. Το mVDC συγχρονίζει τις δύο μονάδες ελέγχου ροπής, τους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και τον έλεγχο ροπής σε κάθε τροχό για οδήγηση και χειρισμό υψηλής ακρίβειας. Συνολικά, αυξάνει την ευελιξία ολόκληρου του οχήματος, ειδικά σε δυναμικές διαδρομές.

Τι επίδραση έχει το Audi Antrieb Wählen Sie στην οδηγική απόδοση;

Το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi drive select στο νέο RS 3 προσφέρει επτά λειτουργίες: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiencysowie RS Individual, RS Performance und RS Torque Rear. Ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, τα χαρακτηριστικά των στοιχείων του συστήματος μετάδοσης κίνησης και πλαισίου αλλάζουν από έμφαση στην Komfort unter εξαιρετικά δυναμική, ακόμη και βελτιστοποιημένη για την πίστα απόδοση. Εκτός από τον κατανεμητή ροπής, το Audi drive select έχει επίσης επίδραση στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, στο βοηθητικό σύστημα διεύθυνσης, στους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και στα πτερύγια της εξάτμισης. Διαφορετικές χαρακτηριστικές καμπύλες για καθένα από τα προαναφερθέντα συστήματα δημιουργούν ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών.

Στη λειτουργία RS Individual, κάθε σύστημα μπορεί να διαμορφωθεί ξεχωριστά εντός των προκαθορισμένων χαρακτηριστικών καμπυλών του. Στη λειτουργία Dynamic, όλα τα στοιχεία έχουν διαμορφωθεί για σπορ οδήγηση. Ο οδηγός το αισθάνεται αυτό με μια πιο άμεση απόκριση στο τιμόνι και ιδιαίτερα ευέλικτο χειρισμό για δυναμική οδήγηση, με καθαρά αισθητό ήχο κινητήρα. Οι αλλαγές ταχυτήτων του S tronic είναι πιο κοντές, η επιτάχυνση ακόμη πιο σπορ. Η απόλυτη δυναμική συμπεριφορά μπορεί να βιωθεί σε λειτουργία Dynamic και στη νέα, ειδικά για το RS 3 λειτουργία RS Torque Rear.

Πώς ενσωματώνεται ο κατανεμητής ροπής στο σύστημα δυναμικής οδήγησης;

Το Audi drive select τροποποιεί τα χαρακτηριστικά του κατανεμητή ροπής και έτσι και τον χειρισμό του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία. Πέντε χαρακτηριστικές καμπύλες – Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance και RS Torque Rear – αποθηκεύονται στο σύστημα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ισχύς του κινητήρα κατανέμεται auf allen vier Rädern στις λειτουργίες Comfort/Efficiency, με προτεραιότητα στον μπροστινό άξονα. Στην λειτουργία Auto, η κατανομή ροπής είναι ισορροπημένη, πράγμα που σημαίνει ότι το RS 3 δεν υποστρέφει ούτε υπερστρέφει. Η Dynamisch λειτουργία, από την άλλη πλευρά, τείνει να μεταδίδει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή κίνησης στον πίσω άξονα – για μέγιστη ευελιξία και αυξημένη δυναμική. Αυτό φτάνει στην τελειότητα στη λειτουργία RS Torque Rear, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε πίστα. Η εστιασμένη στον πίσω άξονα διάθεση ισχύος του κινητήρα οδηγεί σε υπερστροφική συμπεριφορά, με έως και 100% της ροπής κίνησης να κατευθύνεται προς τα πίσω καταλήγοντας στον τροχό στο εξωτερικό της καμπύλης. Επιπλέον, η Audi έχει προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτή η συγκεκριμένη ρύθμιση χρησιμοποιείται επίσης από το RS Performance Mode, που έχει σχεδιαστεί για την πίστα. Είναι ειδικά συντονισμένο με τα semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli P Zero “Trofeo R”, τα οποία διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά από το εργοστάσιο. Σε αυτή τη λειτουργία, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερα δυναμική, σπορ διαδρομή κατά τον διαμήκη άξονα με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα γρήγορη επιτάχυνση στις εξόδους στροφών και συνεπώς καλύτερους χρόνους γύρου.

Ηλεκτρονικός έλεγχος σταθεροποίησης – ενεργοποιημένος, Sport ή απενεργοποιημένος;

H Audi υπόσχεται εξάλειψη της υποστροφής και της υπερστροφής και καλύτερο πάτημα για ταχύτερα γυρολόγια στην πίστα, με το RS3

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος σταθεροποίησης (ESC) στο RS 3 έχει προσαρμοστεί ειδικά στον κατανεμητή ροπής, την ανάρτηση, τα ελαστικά και τους νέους τρόπους οδήγησης RS. Λειτουργεί ακόμα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί σε λειτουργία Sport και η λειτουργία οδήγησης απόδοσης RS έχει οριστεί σε ESC Sport στο εργοστάσιο. Για ιδιαίτερα σπορ οδήγηση – σε πίστες, για παράδειγμα – το ESC μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί εντελώς κρατώντας πατημένο το κουμπί στην κεντρική κονσόλα για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

Μεγαλύτερη ακρίβεια, μεγαλύτερη σταθερότητα – πώς διαμορφώνονται τα αμορτισέρ;

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων, αμφότερα ειδικά για το RS 3. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ παρουσιάζουν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη απόκριση ως μέρος των χαρακτηριστικών τους. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα schneller και πιο αποτελεσματικά.

Η σπορ ανάρτηση RS plus με adaptive damper control διατίθεται προαιρετικά. Ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες, την κατάσταση οδήγησης και τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select. Οι τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες comfortable, balanced και sporty παρέχουν μια σαφώς αντιληπτή εμπειρία των χαρακτηριστικών των αμορτισέρ. Η ιδανική δύναμη απόσβεσης υπολογίζεται εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου – χαμηλή για σαμαράκια, υψηλή για στήριξη του αμαξώματος του οχήματος κατά τη γρήγορη στροφή ή το φρενάρισμα. Για να γίνει αυτό, οι αισθητήρες μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση του αμαξώματος και την κίνηση των μεμονωμένων τροχών σε σχέση με αυτό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη δυναμική και εξαιρετική σταθερότητα οδήγησης με ακόμα μεγαλύτερη άνεση σε σύγκριση με την σπορ ανάρτηση RS. Στη λειτουργία RS Individual, τα αμορτισέρ μπορούν να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις ατομικές απαιτήσεις και τις συνθήκες του δρόμου εντός των τριών χαρακτηριστικών καμπυλών. Στη λειτουργία RS Performance, υπάρχει μια ειδική ρύθμιση άνεσης για τα αμορτισέρ που ελαχιστοποιεί την κάθετη διέγερση και παρέχει τη βέλτιστη υποστήριξη για ομαλή πλευρική δυναμική – ιδιαίτερα κατάλληλη για πίστα με ανώμαλες επιφάνειες, όπως το Nordschleife.

Ποια άλλα στοιχεία συμβάλλουν στην αύξηση της δυναμικής οδήγησης;

Η ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ ist εξαιρετικά σκληρή και το αμάξωμα είναι δέκα χιλιοστά χαμηλότερο από το Audi S3 και 25 χιλιοστά χαμηλότερα από ό, τι στο Α3. Αυτό κατεβάζει το κέντρο βάρους του οχήματος περαιτέρω προς το δρόμο. Εγκατεστημένη μπροστά είναι μια ανάρτηση γόνατων McPherson με περιστροφικά ρουλεμάν ειδικά για RS 3, ενισχυμένα κάτω ψαλίδια, υποπλαίσια και σταθεροποιητές. Για να αυξήσει τη δύναμη στροφής, δηλ. να παρέχει περισσότερη πρόσφυση στις καμπύλες και πιο δυναμική στροφή, το Audi RS 3 έχει μόλις κάτω από μισό βαθμό επιπρόσθετου αρνητικού camber σε σύγκριση με το Α3. Αυτή η αυξημένη κλίση προς την επιφάνεια του δρόμου, δηλαδή η μεγαλύτερη γωνία μεταξύ του τροχού και της κατακόρυφης, οδηγεί επίσης σε μια πιο ακριβή απόκριση διεύθυνσης. Ο πίσω άξονας Eigenschaften σχεδίαση τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη αμορτισέρ, υποπλαίσιο και σωληνωτή αντιστρεπτική ράβδο σταθεροποίησης, προσαρμοσμένη στον κατανεμητή ροπής. Οι ενισχυμένοι μεταφορείς τροχών αυξάνουν την πλευρική δυναμική, καθώς και την απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού και ως εκ τούτου, την ευελιξία του οχήματος.

Το προοδευτικό τιμόνι ειδικά για το RS μεταβάλλει την σχέση μετάδοσης ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης – καθώς η γωνία διεύθυνσης αυξάνεται, ο λόγος του μηχανισμού γίνεται μικρότερος και η οδήγηση πιο άμεση. Βοηθά επίσης με βάση την ταχύτητα και μπορεί να μεταβληθεί μέσω του Audi drive select μέσα στις τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες άνετη, ισορροπημένη και σπορ. Με αυτόν τον τρόπο, ο κατανεμητής ροπής και τα υπόλοιπα καινοτόμα εξαρτήματα του οχήματος βάζουν τέλεια τη δυναμική ισχύ του νέου Audi RS 3 στον δρόμο, σε κάθε οδηγική κατάσταση.