• Ισχυρό: 1.6 turbo με 152 kW/207 hp και ροπή 280 Nm
• Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,8 δευτ., τελική ταχύτητα 230 km/h
• Διατίθεται από 22.500 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό
o 1.6 turbo von 152 kW/207 hp und Drehmoment 280 Nm von overboost
o Εξάρι μηχανικό κιβώτιο
o Ρεπρίζ 80-120 km/h με 5η σχέση: 6.4 s
Αφού γιόρτασε πρόσφατα την επιτυχημένη παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο Corsa OPC είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στο δρόμο. Το ταχύτερο μέλος της νέας γενιάς Corsa συνδυάζει ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με καταλληλότητα για καθημερινή χρήση. Αυτό το πανίσχυρο εργαλείο μήκους σχεδόν 4 m εντυπωσιάζει με το υψηλόρροπο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ, 207 hp, την ευέλικτη συμπεριφορά και ασφαλώς με την σπορτίφ εμφάνιση. Ωστόσο, ούτε η γνώριμη ευρυχωρία Corsa, ούτε το υψηλό επίπεδο άνεσης υπονομεύονται. Η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια OPC διατίθεται τώρα για παραγγελία από 22.500 ευρώ (Λιανική τιμή συμπερ. ΦΠΑ) και αναμένεται σύντομα στα καταστήματα των Διανομέων.
«Τα OPC μοντέλα μας αποτελούν την αιχμή του δόρατος κάθε προϊοντικής οικογένειας. Αντανακλούν τη σπορ παράδοση Opel, ενσαρκώνουν τη Γερμανική μηχανολογία, τη συναισθηματική σχεδίαση και τη μοναδική δυναμική συμπεριφορά. Το νέο Corsa OPC αποδεικνύει περίτρανα πόσο ψηλά οι μηχανικοί μας έχουν ανεβάσει την πήχη στη σπορ μικρή κατηγορία. Αποκαλύπτει τις δυνατότητές του σε ορεινούς δρόμους γεμάτους στροφές – ακόμα και στην αγωνιστική πίστα, ενώ είναι τόσο απολαυστικό ώστε δεν έχεις καμία διάθεση να το αποχωριστείς. Κλασικό OPC – σημαίνει απλά γνήσιο πάθος,» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group.
Σχεδίαση OPC: Δυναμική εμφάνιση
Πιστό στην παράδοση OPC, το κορυφαίο μοντέλο Corsa αναγνωρίζεται άμεσα σαν μέλος του Opel Performance Center. Εκτός από τη νέα αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, το Corsa έχει νέα σχεδίαση μπροστά με νέους μεγάλους αεραγωγούς. Μία μικρή εισαγωγή αέρα βρίσκεται μπροστά από το καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Τα δυναμικά σχεδιασμένα πλευρά με τις ανάγλυφες ποδιές δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω τμήμα.
Η ασυμβίβαστη σπορ σχεδίαση του Corsa OPC συνεχίζεται στη πίσω όψη. Η αεροτομή του πορτμπαγκάζ διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία διακριτική που προσφέρεται στάνταρ και μία πιο εντυπωσιακή που δημιουργεί μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η διπλή εξαγωγή Remus που ενσωματώνει ο διαχύτης προσδίδει σπορ χαρακτήρα τόσο οπτικά όσο και ακουστικά που γίνεται εμφανής με το πάτημα του γκαζιού.
Το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία έντονα σπορ αίσθηση. Καθίσματα Recaro που παρέχουν στους επιβάτες βέλτιστη πλευρική στήριξη σε απαιτητικές συνεχείς στροφές είναι κυρίαρχο στοιχείο. Το δερμάτινο τιμόνι – επίπεδο στο κάτω τμήμα, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα σπορ πεντάλ μαζί με τα χαρακτηριστικά όργανα σε σχεδίαση OPC διατίθενται στάνταρ και ολοκληρώνουν το πακέτο.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 hp και μέχρι 280 Nm
Κάτω από το καπό, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 152 kW/207 hp της νέας γενιάς Corsa OPC είναι έτοιμος για δράση. Η OPC μονάδα των 1.600 κυβ. εκ. αποδίδει τώρα μέγιστη ροπή 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 rpm – ενώ επιπλέον 35 Nm διατίθενται όταν είναι απαραίτητο μέσω της λειτουργίας στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές του επιλογέα. Το νέο Corsa OPC επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 6,8 δεύτερα – σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από το Corsa OPC της προηγούμενης γενιάς. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h, αυξημένη κατά 5 km/h. Παρά τις σπορ επιδόσεις η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (174 g/km CO2).
Σπορ πλαίσιο FSD: Πάντα στη σωστή συχνότητα
Για βέλτιστη μεταφορά ισχύος στο δρόμο, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με τους ειδικούς της Koni στην εξέλιξη ενός πλαισίου με καινοτόμο απόσβεση. Η νέα τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) επιτρέπει την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει ένα ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με επάρκεια άνεσης. Οι έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν το ESP εντελώς όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του στην αγωνιστική πίστα. Επιπλέον, το τιμόνι αντιδρά με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια και προσφέρει στους οδηγούς OPC πολύ καλύτερη πληροφόρηση.
Performance Package: Γνήσια αγωνιστική αίσθηση στο δρόμο
Οι οδηγοί που αναζητούν υψηλότερες δόσεις αδρεναλίνης μπορούν να επιλέξουν το Corsa OPC Performance Package. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες ζάντες με ελαστικά ισχυρής πρόσφυσης Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με δισκόφρενα 330-mm στον εμπρός άξονα, για βέλτιστη επιβράδυνση. Με αυτό το Πακέτο, το νέο Corsa OPC είναι άριστα εφοδιασμένο για τις απαιτήσεις της πιο σκληρής αγωνιστικής πίστας στον κόσμο, Nürburgring Nordschleife, όπου εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε εκτενώς και σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας πόλης.
Κινητήρας & Επιδόσεις
• Κορυφαίες επιδόσεις με γνήσια ισχύ turbo 152 kW/207 hp
• Πλούσια ροπή από 1.900 rpm, μέγιστη ροπή 280 Nm με overboost
• Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 6,8 δευτ., τελική ταχύτητα 230 km/h
• Σπορ εξάρι κιβώτιο με κοντές διαδρομές επιλογέα
Το P στο OPC συμβολίζει τις επιδόσεις (performance) – και αυτό ακριβώς είναι το μεγαλύτερο ατού του νέου Corsa OPC. Κάτω από το καπό 207 άγρια άλογα περιμένουν να ξεχυθούν στο δρόμο. Ξεκινώντας από στάση, επιταχύνουν το μικρό αθλητή στα 100 km/h σε 6,8 δευτ. μέχρι την τελική ταχύτητα των 230 km/h. Το νέο Corsa OPC προσφέρει 11 kW/15 hp παραπάνω από τον προκάτοχό του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ειδική ισχύ 129,5 hp / lit – εξαιρετική τιμή σε αυτή την κατηγορία κινητήρα. Με τη λειτουργία στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost), ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει ροπή 280 Nm στον στρόφαλο. Επιπλέον, ο 1.600άρης turbo προσφέρει μέγιστη ροπή 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 rpm – άφθονη ισχύ από τις χαμηλές στροφές και εξαιρετική απόκριση για γνήσια οδηγική απόλαυση. Τυπικό χαρακτηριστικό OPC.
Πιο γρήγορο, πιο ευέλικτο, πιο οικονομικό – το νέο Corsa OPC εντυπωσιάζει
Οι μηχανικοί της Opel χρειάστηκε να αναθεωρήσουν πολλά εξαρτήματα του κινητήρα του OPC για να πετύχουν τέτοιες εντυπωσιακές επιδόσεις. Το μπλοκ του κινητήρα ανήκει σε ‘δική του κατηγορία’ και αποτελεί την τεχνική βάση για το κινητήριο σύνολο του ADAM R2 rallye car. Οι ειδικοί OPC εκμεταλλεύτηκαν πλήρως την εμπειρία από το μηχανοκίνητο αθλητισμό κατά την εξέλιξη του νέου Corsa OPC.
«Αρχικά θεωρήσαμε ότι η Nürburgring Edition’ του Corsa D αντιπροσώπευε την οροφή της εξέλιξης του μοντέλου,» δήλωσε ο Volker Strycek, Διευθυντής Αυτοκινήτων Επιδόσεων & Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. «Αλλά τελικά, μπροστά στο νέο Corsa OPC οι προκάτοχοί του ωχριούν. Βελτιωμένη καμπύλη ισχύος σε όλη την κλίμακα στροφών, αυξημένη ισχύς κυρίως στις χαμηλές στροφές και μέτρια κατανάλωση για ένα αυτοκίνητο τέτοιων επιδόσεων και η συμμόρφωσή του με τις προδιαγραφές Euro 6 κάνουν το νέο Corsa OPC σημείο αναφοράς στην κατηγορία.»
Οι τεχνικοί αναγνώρισαν κάποιες προοπτικές βελτιστοποίησης, για παράδειγμα, στην υπερπλήρωση του κινητήρα και κατασκεύασαν νέα εισαγωγή προς τον υπερσυμπιεστή. Επίσης χρησιμοποιείται ένα νέο intercooler, που ψύχει τον αέρα πολύ καλύτερα από πριν. Νέα μπεκ καυσίμου, ελεγχόμενα από το νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα διασφαλίζουν καλύτερο σπρέι και ακόμα πιο ακριβή ποσότητα καυσίμου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αισθητή βελτίωση στην απόκριση κυρίως στις χαμηλές στροφές και οι μηχανικοί κατάφεραν να βελτιστοποιήσουν και την απόδοση ισχύος στις υψηλές στροφές.
Το σύστημα εξαγωγής του κινητήρα είναι σχεδόν εντελώς νέο. Σε συνεργασία με τους ειδικούς στις εξατμίσεις Remus, οι τεχνικοί OPC εξέλιξαν μία νέα εξάτμισή που ξεκινά στην έξοδο του υπερσυμπιεστή. Η διαδικασία περιλάμβανε και το σχεδιασμό ήχου. Η πιστοποίηση βασίστηκε στη λεγόμενη Οδηγία “Lex Ferrari”, αναφορικά με τον εξωτερικό θόρυβο: Αυτή η τροποποίηση στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό επιτρέπει στα οχήματα επιδόσεων άνω των 140 kW και 75 kW/ ton να παράγουν ένα έξτρα decibel. Η διπλή εξαγωγή του νέου Corsa OPC συμμορφώνεται απόλυτα με τους κανονισμούς θορύβων – κάτι που θα χαροποιήσει τους λάτρεις του πλούσιου και σπορ ήχου του κινητήρα.
Αναθεωρημένο εξάρι κιβώτιο με κοντές διαδρομές επιλογέα για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση
Το νέο Corsa OPC προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την επιλογή σχέσεων. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου με κοντύτερες διαδρομές και τροποποιημένο σύστημα εμπλοκής γραναζιών. Συγκριτικά με το στάνταρ Corsa, το Corsa OPC έχει τροποποιημένη αναλογία μοχλικού επιλογέα, νέο ένθετο φουρκέτας στο κέλυφος των ρουλεμάν και νέα ντίζα. Αυτά μειώνουν τις αποστάσεις κατά 13%. Σε συνδυασμό με ένα νέο συμπλέκτη, οι οδηγοί του Corsa OPC θα απολαμβάνουν ζωηρές και ακριβείς αλλαγές σχέσεων. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,8 δευτ. – σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Οι προσπεράσεις με 5η σχέση ολοκληρώνονται κατά τρία δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα με το νέο Corsa OPC να επιταχύνει από 80 σε 120 km/h σε 6,4 δευτ. μόνο. Η τελική ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 5 km/h στα 230 km/h. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (174 g/km CO2).
Performance Pack με αγωνιστικές προδιαγραφές
Ακόμα και στο στάνταρ επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Corsa OPC προσφέρει γνήσια οδηγική απόλαυση αλλά η ομάδα OPC βρήκε τρόπο να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον πήχη για οδηγούς αγαπούν την αγωνιστική πρόκληση – το Performance Pack. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler για ακόμα καλύτερη πρόσφυση, πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου, 18άρες ζάντες με ελαστικά επιδόσεων Michelin και σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo (Περισσότερες πληροφορίες για το Performance Pack υπάρχουν στο κεφάλαιο Οδική Συμπεριφορά & Σετάρισμα).