Die Bewegung auf der Straße leben

Der neue BMW M4 GTS ist mit 500 Pferden für die Rennstrecke gerüstet

Η BMW M4 GTS αποτελεί το καινούργιο αποκλειστικό τεχνολογικό αριστούργημα της BMW M GmbH που προάγει τις δυνατότητες της BMW M4 Coupe σε ένα νέο, πολύ εντυπωσιακό επίπεδο. Με δυναμική εμφάνιση εμπνευσμένη από το χώρο των αγώνων και τεχνολογία υψηλών επιδόσεων, η BMW M4 GTS έχει σαφείς βλέψεις για την αγωνιστική πίστα. Ο χρόνος γύρου των 7,28 λεπτών στο θρυλικό Nürburgring-Nordschleife, το παγκοσμίως πιο απαιτητικό σιρκουί, αναδεικνύει τις εξαιρετικές δυνατότητες αυτής της ειδικής έκδοσης. Ταυτόχρονα, η πιο σπορ BMW M4 – όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας BMW M – μπορεί να υπερασπίσει τη θέση της και σε δημόσιους δρόμους. Η BMW M GmbH λανσάρει τη BMW M4 GTS σε μία ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής 700 μονάδων για να γιορτάσει την 30ή επέτειο της BMW M3, που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1986. Μέσα από αυτό, υπογραμμίζει το καινοτόμο πνεύμα των μηχανικών της BMW M στην εξέλιξη πρωτοποριακών τεχνολογιών Μ που εφαρμόζονται στον κινητήρα, το πλαίσιο και την εμπρός δομή ελαφρού βάρους. Η πρώτη ειδική έκδοση υψηλών επιδόσεων στη γκάμα M3/M4 θα διατίθεται επίσης για πρώτη φορά στη σημαντική αγορά της Β. Αμερικής.

«Ειδικές εκδόσεις όπως οι BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS και BMW M3 CRT έχουν παράδοση δεκαετιών στη μεσαία γκάμα μας – που συνεχίζεται με τη BMW M4», σχολιάζει ο Frank van Meel, CEO της BMW M GmbH. «Αυτές προάγουν το ταπεραμέντο της BMW M και ενσαρκώνουν μία έντονη συναισθηματικά και αποκλειστική οδηγική εμπειρία. Ακολουθήσαμε μία επαναστατική μέθοδο για το σετάρισμα της BMW M4 GTS προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα σπορ εργαλείο για την αγωνιστική πίστα που προσφέρει κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και εμπνευσμένες επιδόσεις. Έτσι, έχουμε τη δυνατότητα να δείξουμε τι μπορεί να κάνει σήμερα ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών δρόμου. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να οδηγήσουν την BMW M4 GTS σε σιρκουί όπως το Spa-Francorchamps, το Nürburgring ή το Laguna Seca – σε διοργανώσεις αθλητικών λεσχών – και να πετύχουν χρόνους που ανεβάζουν τον πήχη πολύ ψηλά στην κατηγορία street-legal».

Αύξηση επιδόσεων με καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού.
Στην καρδιά κάθε μοντέλου BMW M βρίσκεται ο κινητήρας του. Η BMW M4 GTS χρησιμοποιεί τον πολυβραβευμένο εν σειρά εξακύλινδρο turbo των BMW M3/M4, με την προσθήκη της καινοτόμου τεχνολογίας ψεκασμού νερού που ενισχύει σημαντικά την τρίλιτρη μονάδα. Το σύστημα ψεκασμού νερού αυξάνει αισθητά την κινητήρια ισχύ – στα 368 kW/500 hp – και τη ροπή στα 600 Nm, διατηρώντας όμως την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 στο επίπεδο της BMW M4 Coupe (8,3 lit / 100 km*, 194 g/km*). Έτσι η BMW M4 GTS γίνεται το πιο ευέλικτο, επαναστατικό και δυναμικό μοντέλο της γκάμας. Επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,8 δευτ. μέχρι την τελική ταχύτητα των 305 km/h.

Σχεδίαση ελαφρού βάρους και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Η ευφυής δομή ελαφρού βάρους επέτρεψε στους μηχανικούς της BMW M να περιορίσουν το απόβαρο DIN του αυτοκινήτου στα 1.510 kg (ECE απόβαρο: 1,585 kg). Η εξαιρετική αναλογία βάρους / ισχύος 3.0 kg/hp προσφέρει την τέλεια πλατφόρμα για μία πολύ δυναμική οδηγική εμπειρία. Αυστηρά μέτρα μείωσης βάρους εφαρμόζονται στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Μέσα στην καμπίνα, ανθρακονημάτινα μπάκετ καθίσματα, μία ελαφριά κεντρική κονσόλα, το ελαφρύ πίσω εσωτερικό πάνελ με διαχωριστικό χώρου αποσκευών, και η φιλοσοφία ελαφρού βάρους θυρών και πλαϊνών επενδύσεων με ‘υφασμάτινες θηλιές’ αντί σταθερών χειρολαβών, δηλώνουν τη δέσμευση των σχεδιαστών στην εξοικονόμηση βάρους. Η αυστηρή εφαρμογή των μέτρων σχεδίασης ελαφρού βάρους φαίνεται ακόμα και σε κρυφές λεπτομέρειες. Η εσωτερική τραβέρσα ταμπλό κατασκευάζεται από ελαφρύ ανθρακόνημα. Στο εξωτερικό, το νέας σχεδίασης καπό, η οροφή και το ρυθμιζόμενο splitter κατασκευάζονται επίσης από πλαστικό CFRP. Η ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, αποτελείται από αυτό το ελαφρύ αλλά εξαιρετικά ανθεκτικό high-tech υλικό. Εδράζεται σε βάσεις από κατεργασμένο (σε εργαλειομηχανή CNC) αλουμίνιο στο πίσω καπό από CFRP επιβεβαιώνοντας πως ακόμα και η παραμικρή λεπτομέρεια έχει μελετηθεί για ελαχιστοποίηση του βάρους. Σε συνδυασμό με το διαχύτη – επίσης από ανθρακόνημα – κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, η πίσω πτέρυγα ελαχιστοποιεί τη ροή αέρα και μειώνει την άνωση στον πίσω άξονα. Το σύστημα εξαγωγής φέρει σιλανσιέ από τιτάνιο, που επιτρέπει μείωση βάρους 20%. Ο συναρπαστικός, γεμάτος ήχος της δένει άριστα με το προφίλ Μ και σε μεταφέρει στο περιβάλλον της αγωνιστικής πίστας.

Εξοπλισμός που μεγιστοποιεί τις επιδόσεις.
Το στάνταρ επτατάχυτο M Double Clutch Transmission (M DCT) επιλέγει τη βέλτιστη αναλογία για κάθε οδηγική κατάσταση χωρίς διακοπή στη ροή ισχύος που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέγει τις σχέσεις μηχανικά είτε με χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι ή στον επιλογέα. Τα προγράμματα αλλαγών Drivelogic και Launch Control έχουν προσαρμοστεί στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα. Οι πανάλαφρες, αλουμινένιες ζάντες M με σχεδίαση αστεριού 666 M είναι σφυρήλατες και γυαλισμένες, και κυκλοφορούν σε απόχρωση Acid Orange. Εφοδιάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (εμπρός: 265/35 R19, πίσω: 285/30 R20) που προορίζονται αποκλειστικά για τη BMW M4 GTS και επομένως παίζουν ρόλο στην εξαιρετική μηχανική πρόσφυση του αυτοκινήτου και στην πληροφόρηση στις στροφές.

Η ανάρτηση coilover τριών δρόμων με γόνατα ελατηρίων Μ – ειδικά ρυθμισμένη για τη BMW M4 GTS – προσαρμόζεται στις ατομικές προτιμήσεις και κατά συνέπεια στις απαιτήσεις διαφορετικών αγωνιστικών σιρκουί. Τα ελαφρά κεραμικά φρένα M από carbon προσφέρουν καλό σημείο επαφής και διασφαλίζουν εξαιρετική επιβράδυνση ακόμα και υπό συνεχή μεγάλα φορτία όπως κατά την οδήγηση στο όριο στην αγωνιστική πίστα.

Παγκοσμίως αποκλειστική τεχνολογία OLED , άριστη φωτεινότητα LED .
Τα καθιερωμένα πλέον δύο σετ των διπλών στρογγυλών προβολέων με τέσσερις φωτεινούς δακτυλίους (corona rings) διασφαλίζουν άριστο φωτισμό του δρόμου. Συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία φωτοδιόδων (light-emitting diode) LED με BMW Selective Beam (dazzle-free high beam assistant) και Adaptive Headlights.

Τα πίσω φώτα σχήματος L είναι χαρακτηριστικά, όπως η σχεδίαση των προβολέων. Στο εσωτερικό, καινοτόμα πίσω φώτα OLED κάνουν το ντεμπούτο τους στη μαζική παραγωγή με τη BMW M4 GTS. Οι οργανικές φωτοδίοδοι OLEDs (organic light-emitting diodes) είναι ένα νέο είδος πηγής φωτός που ανάβουν σε όλη την επιφάνειά τους πετυχαίνοντας ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα – αντίθετα με τις μονάδες LED που εκπέμπουν φως με τη μορφή σημείων. Η επίπεδη σχεδίαση των OLED (ύψους μόλις 1,4 mm) και η ικανότητά τους να ενεργοποιούν ατομικές μονάδες φωτός ανοίγουν νέες δυνατότητες στις φιλοσοφίες φωτισμού ενώ αποπνέουν μία αίσθηση εξαιρετικής ακρίβειας. Σαν αποτέλεσμα, τα πίσω φώτα υπογραμμίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, χαρίζουν στο αυτοκίνητο ακόμα πιο εντυπωσιακή και δυναμική εμφάνιση και το κάνουν αναγνωρίσιμο μέρα νύχτα.

Εσωτερικό – οδηγοκεντρικό, αποκλειστικό και με διάχυτο αγωνιστικό πνεύμα.
Τα μπάκετ καθίσματα Μ από ανθρακονήματα για τον οδηγό και το συνοδηγό δένουν άριστα με τη φιλοσοφία δομής ελαφρού βάρους μέσα στο αποκλειστικό, καθαρόαιμο εσωτερικό. Ζυγίζουν περίπου 50% λιγότερο από τα σπορ καθίσματα της BMW M4 Coupe, επιτρέπουν τη ρύθμιση της ιδανικής θέσης και προσφέρουν ασυναγώνιστη άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με απαράμιλλα επίπεδα στήριξης. H αποκλειστική δερμάτινη επένδυση από Alcantara/Merino μαζί με τις ρίγες M στις πλάτες, τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και τις ‘θηλιές’ στις πόρτες αναδεικνύουν το προφίλ της BMW M4 GTS ως ενός σπορ εργαλείου υψηλών επιδόσεων με δυναμικό ταπεραμέντο. Η M4 GTS εφοδιάζεται με σπορ καθίσματα Μ τύπου μπάκετ (περιλαμβάνονται ελαφρές πλάτες με κοψίματα) για τη Βορειοαμερικανική αγορά, σύμφωνα με τις τοπικές απαιτήσεις ταξινόμησης.

Αποκλειστική επένδυση Alcantara βλέπουμε και στο σπορ τιμόνι M το οποίο παραπέμπει στο αγωνιστικό ταπεραμέντο της BMW M4 GTS. Στη θέση των πίσω καθισμάτων, η BMW M4 GTS διαθέτει πλαστικό ράφι από GFRP και ανθρακονημάτινο πίσω πάνελ σε δομή τύπου σάντουιτς. Και τα δύο έχουν επένδυση Alcantara και εξοικονομούν βάρος περίπου 40%.

Το προαιρετικό Clubsport Package ενισχύει περαιτέρω τη σχέση της BMW M4 GTS με την αγωνιστική πίστα. Περιλαμβάνει roll bar σε Acid Orange πίσω από τα εμπρός καθίσματα, ζώνες ασφαλείας έξι σημείων αγωνιστικών προδιαγραφών** και ένα πυροσβεστήρα.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επίσημες τιμές κατανάλωσης, ειδικές τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος των νέων αυτοκινήτων παρακαλούμε ανατρέξτε στο σχετικό εγχειρίδιο ” Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars “, που διατίθεται σε όλο το δίκτυο εμπόρων από τη Deutschen Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen και στη http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. ManualCO2 (PDF – 2.7 MB).