Die Bewegung auf der Straße leben

Die ersten Entwicklungstests des Citroen C3 R5!

Μετά από ένα χρόνο έρευνας, εξέλιξης και σκληρής δουλειάς στο
σχεδιαστήριο, η Citroën Racing έχει τα αποτελέσματα των πρώτων δοκιμών
εξέλιξης του C3 R5. Το Citroën C3 R5, το οποίο στοχεύει στην
κορυφή της κατηγορίας R5, είναι ένα τελείως νέο προϊόν που απευθύνεται σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με τους αγώνες αυτοκινήτου.

Από το 2013, οι κανονισμοί της κατηγορίας R5 από τη FIA, οδήγησαν στην παρουσίαση μιας νέας γενιάς αυτοκινήτων για αγώνες ράλι. Σχεδιασμένα για ιδιωτικές ομάδες και οδηγούς, τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας περιορισμένου κόστους, πολύ συχνά περιγράφονται ως “μίνι WRC” λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών τους που περιλαμβάνουν: Μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, κινητήρα turbo 1,6 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού που αποδίδει περί τα 280 άλογα, σειριακό ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα μοναδικά χαρακτηριστικά.

Η επιτυχία της κατηγορίας, φαίνεται και από την απήχηση που έχει σε παγκόσμιο
επίπεδο. Tα αυτοκίνητα της R5 χρησιμοποιούνται στο WRC 2, στο ERC και σε πολλά εθνικά πρωταθλήματα. Η κορυφαία επιλογή της Citroën Racing αναφορικά με τις επιλογές που έχουν οι ιδιώτες για αγώνες, το C3 R5, θα είναι πολύ σύντομα “ετοιμοπόλεμο”!

Ο επικεφαλής της Citroën Racing Team, Yves Matton, εξηγεί πως “με την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης αυτής της εβδομάδας, φτάνουμε στο στόχο του να έχουμε έτοιμο το αυτοκίνητο στα χέρια μας. Η οδηγία που είχαμε δώσει στο τεχνικό επιτελείο ήταν σαφής: θέλαμε το Citroën C3 R5 να οριοθετεί εκ νέου την κατηγορία, σε ότι αφορά τους τομείς την απόδοσης, της αξιοπιστίας αλλά και του συγκρατημένου κόστους χρήσης. Με αυτό σαν στόχο, χρησιμοποιήσαμε όλη την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Citroën
Racing από την εμπλοκή της στο WRC, ενώ προσθέσαμε και την τεχνογνωσία κορυφαίων εταιρειών – προμηθευτών του χώρου, όπως είναι η Sadev για το κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση γενικότερα και η Reiger για την ανάρτηση του αυτοκινήτου. Οι κορυφαίοι οδηγοί της Citroën Racing παίρνουν μέρος σε όλα τα στάδια της εξέλιξης του νέου αγωνιστικού: ο Stéphane Lefebvre και ο Craig Breen είναι αυτοί που μας δίνουν στοιχεία κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου δοκιμών, μαζί με τον Yoann Bonato, που είναι ο επικεφαλής στη βαθμολογία του Γαλλικού Πρωταθλήματος Ράλι.

Ο σχεδιασμός του Citroën C3 R5 ξεκίνησε πριν ένα χρόνο περίπου. Εκτός της
προεργασίας που είχε γίνει στο σχεδιασμό και σε επίπεδο προγραμματισμού των
εργασιών, τα περισσότερα μηχανικά μέρη έχουν ήδη δοκιμαστεί σε πραγματικές
συνθήκες, με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για τις δοκιμές από τις αρχές του 2017.

“Για την πρεμιέρα του αυτοκινήτου και την πρώτη του εμφάνιση, είμαστε πολύ κοντά στο να ορίσουμε πως θα είναι το αυτοκίνητο που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας. Οι δοκιμές σε χωμάτινες διαδρομές, με πολλά διαφορετικά είδη επιφάνειας, συνεχίζονται, για να ελέγξουμε τη στιβαρότητα του αυτοκινήτου και να μπορέσουμε να κάνουμε τις τελικές ρυθμίσεις για το βασικό set-up σε ότι αφορά την ανάρτηση και τον προγραμματισμό του κινητήρα” εξηγεί ο Pierre Budar, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης, για τα μοντέλα του τμήματος Customer Racing. 

“Υπάρχουν κοινά στοιχεία μεταξύ του C3 R5 και του C3 WRC: το roll cage και των δύο αυτοκινήτων για παράδειγμα, έχει σχεδιαστεί από τον ίδιο μηχανικό. Έχουν χρησιμοποιηθεί οι ίδιες λύσεις σε πολλές περιπτώσεις, με την ανάλογη προσαρμογή στους κανονισμούς της κατηγορίας αλλά και τους περιορισμούς που θέτει η περιορισμένη τους παραγωγή. Για αυτό το λόγο και ο κινητήρας είναι εξελιγμένος από την ίδια την Citroën. 

Βασίζεται στο μηχανικό σύνολο που έχει το C3 στη γκάμα του και έτσι εξασφαλίζεται ο ιδανικός συνδυασμός κορυφαίας απόδοσης και αξιοπιστίας. Σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός πως έχουμε επιλέξει τους καλύτερους προμηθευτές. Συνολικά, έχουμε ένα εξαιρετικό προϊόν, ικανό να καλύψει τις ανάγκες και τους στόχους των πελατών που θα επιλέξουν το Citroën C3
R5 για την αγωνιστική τους δραστηριότητα”.

Μετά από αυτή την πρώτη περίοδο δοκιμών, η Citroën Racing θα συνεχίσει την εξέλιξη του C3 R5 σε χώμα και άσφαλτο, έχοντας εξασφαλίσει τη συμμετοχή οδηγών με διαφορετικά στυλ στην οδήγηση, καθώς ο στόχος είναι να προσφέρει την καλύτερη δυνατή βάση για προσαρμογή στο εκάστοτε οδηγικό προφίλ. Η διαδικασία για την homologation του Citroën C3 R5 από τη FIA, έχει προγραμματιστεί να γίνει μέσα στο 2018.