Die Bewegung auf der Straße leben

Kann Audi ... Tesla elektrifizieren?

Την περασμένη Δευτέρα, η Audi παρουσίασε -όχι τυχαία- στο Σαν Φρανσίσκο, το το e-tron, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής, το οποίο βγαίνει άμεσα στην αγορά (ως το τέλος του 2018 οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη). Και, παρότι η UBS το υποδέχθηκε λέγοντας ότι είναι πιο αργό και έχει μικρότερη αυτονομία από το Tesla Model X, οι αναλυτές της J.P. Morgan προβλέπουν ότι το e-tron σημαίνει την έναρξη μιας εποχής στην οποία η Tesla θα… υποφέρει σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων, λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Ο αναλυτής της J.P. Morgan, Ryan Brinkman, εξηγούσε στους επενδυτές, την περασμένη Παρασκευή, ότι “η Tesla έχει, ως σήμερα, αντιμετωπίσει σχετικά μικρό ανταγωνισμό στην αγορά για ηλεκτρικά οχήματα πολυτελείας και έτσι πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να κατεβάσουν τα στάνταρ τους σε ό,τι αφορά τους τομείς του service και της ποιότητας κατασκευής. Όμως όταν γίνουν διαθέσιμα ηλεκτρικά οχήματα high-end, με μεγάλη αυτονομία, στο ίδιο εύρος τιμής, από prestigious μάρκες με ισχυρή φήμη τόσο για το service, όσο και για την ποιότητα κατασκευής, τότε πιστεύουμε πως αυτό θα αποτελέσει ένα σημαντικό εμπόδιο για την Tesla”. 


Με τη BMW να έχει ήδη στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα, την ιδιοκτήτρια της Mercedes-Benz, Daimler, να έχει δεσμευθεί για το λανσάρισμα δέκα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ως το 2022 -και ένα μέχρι πρότινος outsider, τη σουηδική Volvo, να επενδύει για τη μετατροπή της γκάμας της σε ηλεκτρική- ο αναλυτής της τράπεζας σημειώνει με έμφαση την αντεπίθεση που ξεκινάει ένας άλλος κολοσσός: Η Audi, η οποία ανήκει στην “οικογένεια” της VAG. 

Ο Brinkman λέει ότι η Audi εμφανίζεται πιο επιθετική (σε ό,τι αφορά το λανσάρισμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων) σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, όπως αποδεικνύει και η παρουσίαση του e-tron, με αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων, με μέγεθος μεταξύ του Q5 και του Q7, με τιμή 80.000 ευρώ “χαρακτηριστικά που πηγαίνουν στήθος με στήθος με το Tesla Model X”. 

Στην πραγματικότητα, το μεγάλο πρόβλημα για την Tesla δεν θα είναι μόνο το prestige από μάρκες όπως η Audi, αλλά και η δυνατότητα κολοσσών να φέρνουν γρήγορα νέες τεχνολογίες και καινοτομίες στην αγορά. Το e-tron για παράδειγμα, δεν είναι “απλώς” το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής μάρκας, αλλά ενσωματώνει νέες τεχνολογίες όπως οι εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες, η νέα γενιά Quattro (ηλεκτρική τετρακίνηση) και η φόρτιση των μπαταριών κατά την κίνηση. 

Ας δούμε όμως τι είναι το e-tron: To μεγάλο, κατάλληλο για καθημερινή χρήση σπορ SUV, «ηλεκτρίζει», είτε είναι ακίνητο είτε κινείται. Το φουτουριστικό του design, η ιδιαίτερη, ηλεκτρική πίσω πόρτα και η Singleframe μάσκα σε ανοιχτό γκρι χρώμα, επικοινωνούν και οπτικά μία κορυφαία τεχνολογία που προϊδεάζει για μια μοναδική οδηγική εμπειρία. 

Το ηλεκτρικό SUV κινείται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αυτοί καθαυτοί δεν εκπέμπουν CO2 και είναι αθόρυβοι. Μια νέα γενιά quattro, αυτή της ηλεκτρικής τετρακίνησης, εγγυάται εξαιρετική πρόσφυση και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει πως μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου θα επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.  

Καθοριστικός παράγοντας για το σπορ χαρακτήρα και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του e-tron είναι η τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά και στο κέντρο του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες εξασφαλίζουν στο ηλεκτρικό SUV μια αυτονομία που το καθιστά απόλυτα κατάλληλο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Σημαντικό είναι πως σε περισσότερες από το 90% όλων των επιβραδύνσεων το e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, ενώ φτάνει το μέγιστο βαθμό ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησής του. 

Η Audi είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα σε ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. Στην αποτελεσματικότητα του συστήματος πρόωσης συμβάλλει και η έξυπνη αεροδυναμική σχεδίαση. Κορυφαία έκφραση της είναι οι προαιρετικοί, εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες -άλλη μια παγκόσμια πρώτη για μοντέλο παραγωγής- οι οποίοι όχι μόνο μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας αλλά ανεβάζουν το ψηφιακό DNA του αυτοκινήτου σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.  

Το Audi e-tron παρέχει  χώρους και άνεση αντίστοιχη ενός συμβατικού, μεγάλου μοντέλου της μάρκας. Ο συνδυασμός τους με τα υψηλής ποιότητας υλικά και τα εξαιρετικά επίπεδα συναρμογής, καθιστά την ηλεκτρική οδήγηση/μετακίνηση μια κατεξοχήν premium εμπειρία. Η οποία εμπειρία εξασφαλίζεται και από την εκτεταμένη όσο και αξιόπιστη γκάμα δυνατοτήτων φόρτισής του, τόσο στο σπίτι όσο και στα ταξίδια. 

Από το σύστημα πλοήγησης με τον προγραμματισμό διαδρομής που προβάλλει την ενδεδειγμένη διαδρομή με τα απαραίτητα σημεία φόρτισης, την αυτόματη τιμολόγηση για τη χρήση των φορτιστών και με τον έλεγχο εξ αποστάσεως από το smartphone, η διασύνδεση του Audi e-tron είναι εξαιρετική. Είναι εξοπλισμένο με το high-end media center MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει στάνταρ τόσο το LTE Advanced όσο και ένα Wi-Fi hotspot. Επιπρόσθετα ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης διευκολύνει τον οδηγό. Για παράδειγμα, το efficiency assist που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό ενισχύει την οικονομική οδήγηση προβάλλοντας πληροφορίες πρόβλεψης και εκτελώντας αυτόματη ανάκτηση ενέργειας. Αν μάλιστα ο πελάτης επιλέξει το adaptive cruise assist, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει και να επιταχύνει το ηλεκτρικό SUV προβλέποντας τις συνθήκες.