Die Bewegung auf der Straße leben

Wie der neue McLaren GT die Regeln des Grand-Tourer-Rennsports ändert

Η McLaren έρχεται να ξαναγράψει το κεφάλαιο των GT

Απο την ημέρα που η McLaren βγήκε στις αγορές με την 12C, έχει ταράξει πολλές φορές τα νερά. Tόσο με την άνεση με την οποία ο “καινούργιος” της παρέας των supercars κατατροπώνει όλο τον ανταγωνισμό του, όσο και με το πόσο επαναστατική είναι τεχνολογικά. Αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο, με εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις, πετυχαίνει τον ίδιο στόχο με τους υπόλοιπους, απλά με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτή τη φορά, ήρθε να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των GT. Και μάλλον θα τα ταράξει για τα καλά…

Σχεδιασμένη για να τη ζήσεις, όχι για να συνταξιοδοτηθείς μαζί της

Έτσι αναφέρεται η ίδια η McLaren στο σχεδιασμό που ακολούθησε στην GT. Φέρνει για άλλη μία φορά, όπως ήταν και άλλωστε αναμενόμενο, πολλές καινοτομίες, με τη βασικότερη όλων να είναι αυτή του πλαισίου της. 

Στα περισσότερα GT μέχρι και σήμερα, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν αλουμίνιο για τη κατασκευή του πλαισίου. Όχι όμως η McLaren. Πιστή στην lightweight φιλοσοφία της, σχεδίασε το carbon fibre Monocell II-T, με το οποίο δημιουργεί τις τέλειες αναλογίες για να στήσει πάνω το υπόλοιπο αυτοκίνητο, με βασικότερο όλων, το ελαφρύ και πολύ άκαμπτο σχεδιασμό του. Επίσης, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε, πως το συγκεκριμένο πλαίσιο, και το αυτοκίνητο συνολικότερα, είναι κατά πολύ ελαφρύτερο απο το συνηθισμένο, γεγονός που το κάνει πιο ευέλικτο και ακριβές, σαν πραγματική McLaren.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί για άλλη μία φορά, ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός και οι τεχνολογικές καινοτομίες. Το μεγαλύτερο μέρος των λειτουργιών και των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, πραγματοποιείται μέσα απο την οθόνη αφής 7 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο της άνω κεντρικής κονσόλας. Οι βασικότεροι χειρισμοί ωστόσο, που αφορούν κυρίως την οδήγηση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου, παραμένουν στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, με τη μορφή κουμπιών, γύρω απο το Active Dynamics Panel.

Στην GT, η McLaren τοποθετεί τα Grand Touring δερμάτινα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα της, προκειμένου να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση, σε ένα μεγάλο ταξίδι. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως τα συγκεκριμένα καθίσματα δεν προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη, αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς σε ένα δρόμο με στροφές.

Ένας μεγάλος άσος στο μανίκι της GT, είναι φυσικά η πανοραμική ηλεκτροχρωματική οροφή. Η συγκεκριμένη οροφή, εκ πρώτης όψεως, μπορεί να μοιάζει με μία συνηθισμένη πανοραμική ηλιοροφή. Όμως, δεν είναι. Η συγκεκριμένη ορορφή, φέρει ένα γυαλί με ηλεκτροχρωματική τεχνολογία, πράγμα που σημαίνει πως ρυθμίζεται μέσω ενός κουμπιού, το ποσοστό του φωτός που επιτρέπει να το διαπερνά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η οροφή έχει 5 στάδια σκουρότητας, η οποία επιτυγχάνεται με το να διαπερνά μία συγκεκριμένη τάση ρεύματος, τα λεπτά καλώδια που περιέχει το γυαλί, τα οποία με τη σειρά τους καθορίζουν το πόσο σκούρο είναι το τζάμι.

Στο πίσω μέρος, βλέπουμε ένα σχεδιασμό που παραπέμπει σε αυτόν της 720S Coupe σε συνδυασμό με της 570GT, με το πίσω παρπρίζ και τα δύο πλαινά τζάμια, αντί μίας ενιαίας 3ης κολώνας, βελτιώνοντας κατά πολύ την ορατότητα πίσω και πλάγια, και μειώνοντας δραστικά τις “τυφλές” γωνίες. Έτσι, γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη και ξεκούραστη η οδηγική εμπειρία και ο συγκεκριμένος χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την τοποθέτηση αποσκευών.

Μπορεί λοιπόν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, να είναι πολύ έξυπνα και καινοτόμα σχεδιασμένο, αλλά είναι πραγματικό GT ; Μπορεί δηλαδή να παρέχει τον απαιτούμενο χώρο, πέραν της άνεσης που σίγουρα παρέχει, ώστε να μπορεί κανείς να πάρει μαζί του τα απαραίτητα για δύο άτομα ;

Η GT, μπορεί και με το παραπάνω. Πίσω απο τις δύο θέσεις βρίσκεται ένας εκ των δύο αποθηκευτικών χώρων για τις αποσκευές, ο οποίος, όπως φαίνεται και στην εικόνα, χωράει με πολύ μεγάλη ευκολία μία μεγάλη τσάντα με μπαστούνια του γκολφ, άρα σίγουρα δεν θα υπάρξει πρόβλημα με μερικές τσάντες και βαλίτσες, για ένα ταξίδι δύο ατόμων.

Αν βέβαια, ο συγκεκριμένος χώρος δεν επαρκεί, κανένα απολύτως πρόβλημα. Στο εμπρός μέρος υπάρχει ένας ακόμη χώρος αποσκευών, στον οποίο χωρούν άνετα μερικές μαλακές τσάντες ταξιδιού. Για GT έχει υπέραρκετό χώρο. Εξάλλου, ταξίδι πηγαίνει κανείς, δεν κάνει μετακόμιση, για να πάρει τα πάντα. Παν μέτρον άριστον.

Πιστή στο σκοπό της, ικανή για να κάνει τα πάντα

Σκοπός της McLaren ήταν να φτιάξει, με τη δική της φιλοσοφία, το απόλυτο GT. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει τα πάντα. Να είναι και άνετο και ευέλικτο. Και εκρηκτικά γρήγορο και απόλυτα ήρεμο και πολιτισμένο.

Όταν διανύεις μεγάλες αποστάσεις και κάνεις ταξίδια για αρκετές μέρες, πέρα απο το χώρο αποσκευών,προκειμένου να χωρέσει και το τελευταίο πιχλιμπίδι της γυναίκας, πρέπει πάνω απο όλα να υπάρχει ο σωστός χώρος για τους επιβάτες. Για αυτό και η καμπίνα της GT, φέρει πιο άνετα καθίσματα, ένα νέου σχεδιασμού infotainment σύστημα, το οποίο φέρνει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά απο αεροπορία (ακολουθώντας τις σχεδιαστικές επιρροές της Koenigsegg) και επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες, 3 ποτηροθήκες, ντουλαπάκι συνοδηγού, πράγματα που μέχρι τώρα οι McLaren δεν είχαν, όχι όλες τουλάχιστον.


Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η ποιότητα των υλικών. Τι αγγίζεις, τι βλέπεις, τι αισθάνεσαι όταν περνάς χρόνο ταξιδεύοντας σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Στη GT κυριαρχεί το δέρμα. Και όχι οποιοδήποτε δέρμα. Το καλύτερο softgrain βρετανικό δέρμα, όπως αυτό των Bentley και Rolls Royce, φτάνει να τοποθετείται στη GT. Και δεν είναι απλά τα καθίσματα που είναι επενδυμένα με δέρμα. Είναι το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, όλο το μέρος του πάνελ της πόρτας, ο ουρανός μέχρι και ο πίσω χώρος απο αποσκευών, στη καμπίνα των επιβατών. Γιατί εδώ, δεν έχει απαραίτητα θέση το Alcantara. Αυτή η McLaren, δεν εστιάζει απόλυτα στο “αγωνιστικό” συναίσθημα. Εστιάζει στην ηρεμία και την αίσθηση της χλιδής και της πολυτέλειας. Την κορυφαία άνεση, συμπληρώνουν τα νέα Comfort καθίμστα τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για τη GT, με βασικό στόχο την μέγιστη δυνατή άνεση, χωρίς να απουσιάζει βέβαια και η απαραίτητη πλευρική στήριξη.



Εξίσου σημαντικό είναι βέβαια, ένα Grand Tourer, να έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η McLaren τοποθετεί ειδικά ελαστικά, κατασκευής Pirelli, τα οποία μειώνουν το θόρυβο που έρχεται στη καμπίνα, απο τη κύληση τους, καθώς και έχουν και πιο μαλακά πλαϊνά τοιχώματα, προκειμένου να μην είναι και τόσο σκληρά. Επιπλέον η καμπίνα έχει επενδυθεί σε όλο το κομμάτι της, με ηχομονωτικά υλικά, προκειμένου να κρατάει εκτός κάθε ενοχλητικό ήχο. Στη GT, η McLaren τοποθετεί στα 3 πίσω παράθυρα (πάνω απο το χώρο αποσκευών), τη τεχνολογία “Sound & Solar Film” (SSF), η οποία είναι μία μεμβράνη που αποτελεί μέρος του γυαλιού που τοποθετείται στα παράθυρα αυτά (και στη προαιρετική μη-ηλεκτροχρωματική οροφή) και πέρα απο τη μείωση των ακτινών του ηλίου που εισέρχονται στη καμπίνα, έχει καταφέρει να απομονώσει και κάποιες συχνότητες απο το θόρυβο του δρόμου, κάνοντας ακόμη πιο αθόρυβη την νέα GT.

Μοντέρνα άνεση. Πηγαίνοντας το ραφινάρισμα, στην επόμενη γενιά του.

Το κλασσικό GT θυμίζει λίγο πολύ, κάτι απο Jaguar ή Bentley. Αριστοκρατικό, αλλά, ομολογουμένος, ξεπερασμένο και βαρετό, πλέον. Για αυτό και η McLaren, έμεινε πιστή στη φιλοσοφία της, του mind engineering, και δεν ακολούθησε τη “παράδοση” των υπολοίπων.

Κοιτώντας το εσωτερικό της GT, βλέπει κανείς μαύρο δέρμα, δέρμα σε αποχρώσεις γήινες, ευχάριστες και ξεκούραστες στο μάτι. Για την GT, η McLaren προσφέρει 3 specification-βάση (Standard, Pioneer & Luxe), τα οποία με τη σειρά τους έχουν 1 επιλογή εσωτερικού στο Standard (μαύρο δέρμα), 2 στο Pioneer (με μία “μίξη” Alcantara & δέρματος) και 6 στο Luxe (3 μονοχρωματικές επιλογές σε δέρμα και 3 “μίξεις” μεταξύ μαύρου και των άλλων τριών), όλα εστιασμένα ανάλογα στον κάτοχο.

Η αίσθηση που θέλει η McLaren να έχει ο κάτοχος κάθε GT, είναι ανοίγωντας τη πόρτα και παίρνωντας θέση στο cockpit, να είναι αδιάφορο αν θα κάνει 10, 100 ή 1000 χιλιόμετρα σήμερα. Ο σκοπός είναι να γίνουν με απόλυτη άνεση. Και διασκέδαση, αν συναντήσει κάποια ενδιαφέρουσα διαδρομή στη πορεία του ταξιδιού. Μη ξεχνάμε, η GT είναι μία άνετη McLaren, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ικανή οδηγικά.

Επιδόσεις και βάρος, σε απόλυτη ισορροπία

Το σύνηθες GT, έχει το κινητήρα στο εμπρός μέρος, είναι βαρύ και όχι απαραίτητα ότι καλύτερο οδηγικά. Αλλά, εδώ δεν μιλάμε για το σύνηθες GT, μιλάμε για τη McLaren GT. Δεν σπάει τους κανόνες, τους ξαναγράφει.

Όλη η άνεση και η πολυτέλεια της GT, ζυγίζει 1530 κιλά. Νούμερο φαινομενικά μικρό, αλλά για τη McLaren είναι στα όρια του ανεκτού. Ωστόσο, το βάρος, δεν είναι θέμα αριθμού, αλλά θέμα κατανομής και ζυγίσματος. Είναι θέμα το που βρίσκεται και πως, που καθορίζει τις πραγματικές ικανότητες, ή μη, και συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου.

Στη GT, το βάρος τείνει προς το κέντρο. Είναι χαμηλή, για να έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους. Τη κίνηση της αναλαμβάνει ο twin-turbo 4λιτρος V8 που γνωρίζουμε απο την 720S, με απόδοση στη συγκεκριμένη περίπτωση, 620 ίππους και 630Nm ροπή. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 326 χιλιόμετρα την ώρα. Το 0-100 πραγματοποιείται σε 3.2 δευτερόλεπτα, ενώ το 0-200 σε μόλις 9 δευτερόλεπτα.

Στο μέσο άνθρωπο, μοιάζει απίθανο το πως ένα αυτοκίνητο, με στόχο την άνεση και τη ποιότητα κύλισης, να μπορεί να παρέχει τέτοιο επίπεδο επιδόσεων. Και όμως, μπορεί. Με τα νέα Proactive αμορτισέρ, η GT εξομαλύνει κάθε ανωμαλία με το τρόπο καλύτερο απο κάθε άλλη McLaren έως σήμερα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει μέγιστη οδηγική ικανοποίηση, κάνοντας το αυτοκίνητο απίστευτα ικανό, στο να κινείται σε γρήγορους ρυθμούς σε ένα δρόμο με στροφές. Τουλάχιστον, αυτό υπόσχεται η McLaren.

“A Grand Tourer, shouldn’t feel like retirement”. Αυτή η φράση είναι ίσως αυτό που περιγράφει καλύτερα απο κάθε τι, την GT. Είναι πρακτικά δύο αυτοκίνητα σε ένα. Απο ένα άνετο, ταξιδιάρικο, ήρεμο διθέσιο GT, μέχρι ένα εκρηκτικό, όμως εξευγενισμένο, supercar. Όλα αυτά, ανάλογα τη θέση των δύο επιλογέων του Active Dynamics Panel. 

Και όμως, φαίνεται πως μπορεί κανείς να τα έχει όλα

Πριν μερικά χρόνια, στην πλατφόρμα Sports Series, η McLaren είχε παρουσιάσει κάτι που ο κόσμος δεν περίμενε. Την 570GT. Λίγη πιο “μαλακή” και πιο “αργή” σε όλα, απο την εκρηκτική 570S ή την “αθλητική”, ωστόσο πιο ήπια, 540C.

Ήταν πιο ήρεμη, πιο πολιτισμένη. Φαίνεται, πως ήταν μάλλον ένα “πείραμα” το οποίο έκαναν προκειμένου να βρούνε στη πορεία, τόσο οι ίδιοι όσο και απο τις γνώμες των κατόχων, όλες εκείνες τις μικρές λεπτομέριες που θα την έκαναν ακόμη καλύτερη.

Αυτές και βρήκαν, και κάπως έτσι, γεννήθηκε η GT. Η πιο πολύπλευρη McLaren που φτιάχτηκε ποτέ. Αν κάποιος είναι τυχερός και μπορεί να την αποκτήσει, μετά, μόνο μέλημα του είναι το ποιες διαδρομές θα ανακαλύψει και θα διασχίσει. Εμείς, θα το φανταστούμε…