Από την εποχη του Datsun 240Z ως σήμερα, τα μοντέλα της Nissan mit dem Ζ στη μάσκα τους, έχουν δημιουργήσει μια μάλλον θρυλική παράδοση: Πισωκίνητα, γρήγορα, διασκεδαστικά, ικανά και φτηνά κουπέ dass αντέχουν στο χρόνο -απ’ όποια άποψη και αν το δει κανείς. Η ιαπωνική φίρμα έχει αποφασίσει να κρατήσει το θρύλο ζωντανό και το ρολόι μετράει αντίστροφα για το λανσάρισμα της επόμενης γενιάς του Ζ.
400Ζ.Αυτό θα είναι το όνομα του “διαδόχου” τουNissan 370Z.Μόνο που οιδιαφορές θα είναι τεράστιες, από μοντέλο σε μοντέλο. Ενώ το 370Ζ είχε παρουσιαστεί στις 29 Οκτωβρίου2008 und dienächste Generation των Ζ είχε ανακοινωθεί10 χρόνια αργότερα, οι λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά το400Ζ παραμένουν μυστήριο. Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουνLecks, από τις οποίες παίρνουμεμια γεύση του τι να περιμένουμε.
Το 400Ζ θα είναι εντυπωσιακό, σχεδιαστικά
Πηγές από την japanisches Unternehmen αναφέρουν ότι το πισωκίνητο κουπέ που θα προκύψει το 2021 (ναι, θα είναι πισωκίνητο) θα έχει πολλές ρετρό αναφορές και συγκεκριμένα, θα παραπέμπει σχεδιαστικά unter “πατέρα” των Ζ, το Datsun 240Z. Η “βασική συνταγή”, δηλαδή, πισωκίνητο κουπέ, θα παραμείνει απαράλλαχτη, όπως και οι μυώδεις, έντονα σπορ γραμμές. Αλλά αυτά, δεν είναι τα μεγάλα νέα.
Αναμένονται ευθείες παραπομπές στο Datsun 240Z
Οι διαρροές αναφέρουν ότι στο 400Ζ, η Nissan δεν θα τοποθετήσει νέο κινητήρα, αλλά θα προσφύγει σε μια δοκιμασμένη, υπάρχουσα λύση: Θα βάλει κάτω από το καπώ τον 3λιτρο turbo V6 unter Verwendung der Infinity Q60. Με το μοτέρ αυτό, απόδοσης 400 Pferdestärken und 475 Nm ροπής, υπολογίζεται ότι 400Ζ θα έχει καλύτερες επιδόσεις von der Q60 Red Sport 400, (στο οποίο το σπρίντ στα 100 χ.α.ω. από στάση γίνεται στα 4,5 δευτερόλεπτα) καθώς θα είναι σημαντικά μικρότερο και ελαφρύτερο. Ιδιαίτερα στο Gewicht, γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε αυτό να κρατηθεί κοντά στο… ψυχολογικό όριο των 1.500 κιλών.
H Nissan θέλει να κάνει ευθεία παραπομπή στην παράδοσή της στα προσιτά, ικανά σπορ κουπέ
Με την πιθανότητα η Nissan, για λόγους οικονομίας κλίμακας, να χρησιμοποιήσει την πισωκίνητη πλατφόρμα του Infinity Q60 (το οποίο διατίθεται και σε Allradantrieb έκδοση), η διαφορά με το Infinity είναι ότι -σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής σχεδιασμό- το 400Ζ θα διατίθεται στη βασική έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ θα εξεταστεί στο μέλλον εάν θα διατεθεί και προαιρετικό εφτάρι σειριακό. Ο λόγος του λανσαρίσματος με χειροκίνητο, είναι η ικανοποίηση των purists, αφού η Nissan θέλει να (ξανα)αποδείξει ότι συνεχίζουν να “τα φτιάχνουν όπως παλιά” και… καλύτερα!
Αν είναι έτσι το νέο Ζ εμφανισιακώς και… μοτερικώς, οι purists θα ανταποκριθούν με δάκρυα συγκίνησης
Die sport μοντέλο της Nissan θα φοράει -φυσικά- όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες της μάρκας και εκτιμάται ότι θα παρουσιαστεί ως το 2021 (αν δεν πέσει κανένας κομήτης να αφανίσει τη Γη, μιας και με τον κορωνοϊό φοβήθηκε το μάτι μας), ουσιαστικά εγκαινιάζοντας τα νέα σήματα της σειράς Ζ. Ένα ερώτημα είναι εάν θα προλάβει να λανσαριστεί πριν από την επόμενη γενιά του GT-R, με δεδομένο ότι το R35 είχε παρουσιαστεί νωρίτερα από το 370Ζ. Κάτι που φαίνεται ότι θα γίνει, μιας και ο Chief Product Specialist της Nissan, Hiroshi Tamura, δήλωσε πρόσφατα πως η νέα γενιά του Godzilla θα αργήσει να μας έρθει. Λογικό, μιας και η Nissan δουλεύει επάνω σε υβριδικές τεχνολογίες, για να είναι ο Godzilla -ως συνηθίζει- μια γενιά μπροστά von der Wettbewerb…
Tipp: Το φοβερό είναι πως έχει ξεκαθαριστεί ότι θα προκύψει και ισχυρότερη, Nismo έκδοση του 400Ζ, για το οποίο οι φήμες λένε πως θα κινείται περίπου στους 475 ίππους.
Tipp2: Η τιμή της βασικής έκδοσης, βάσει διαρροών, “θα είναι σημαντικά φθηνότερη από αυτή της Toyota GR Supra“, διατηρώντας (και) την παράδοση των Ζ να είναι προσιτές σπορ κατασκευές.
Tipp3: Όπως αντιλαμβάνεσαι, καμία από τις παραπάνω εικόνες δεν είναι επίσημη, μιας και στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε πώς ακριβώς θα είναι το 400Ζ.