Με 70 και πλέον χρόνια ιστορία, η Porsche έκανε ένα μεγάλο βήμα για την ίδια το 2019. Παρουσίασε, την Taycan, τη πρώτη αμοιγώς ηλεκτρική Porsche. Η Taycan συνδέει το παρελθόν και την ιστορία των 70 ετών της γερμανικής εταιρείας, με το μέλλον. Είναι ένα αυτοκίνητο, που βάζει τη Porsche στη νέα εποχή, αυτή της ηλεκτρικής αυτοκίνησης. Η Porsche, δήλωσε πως η Taycan έχει το ταλέντο να συνδυάσει τον ενθουσιασμό που προσφέρει η οδήγηση ενός sport αυτοκινήτου, με τη καθημερινή πρακτικότητα και χρηστικότητα. Το αποτέλεσμα ; Άκρως….Porsche.
Η Taycan βγήκε στην αγορά με τις εκδόσεις Turbo (83.7 kWh αξιοποιούμενης ενέργειας) και Turbo S (83.7 kWh αξιοποιούμενης ενέργειας), ενώ στη διάρκεια του ενός έτους που έχει παρέλθει, υπάρχουν πλέον και οι εκδόσεις 4S (71.0 kWh αξιοποιούμενης ενέργειας) και 4S Plus (83.7 kWh αξιοποιούμενης ενέργειας).
Οι επιδόσεις συναντούν την αποδοτικότητα
Η ναυαρχίδα Turbo S, μπορεί να αποδόσει μέχρι και 761 ίππους (560 kW), συνδυάζοντας τη λειτουργία Sport Plus με τη λειτουργία Lauch Control, ενώ η Turbo στο ίδιο setup, μπορεί να αποδόσει 680 ίππους (500 kW). Το sprint 0-100 στη Turbo S πραγματοποιείται σε 2.8 δευτερόλεπτα, ενώ στη Turbo πραγματοποιείται σε 3.2 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία τους είναι (με βάση το WLTP) 412 και 450 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. Και στις δύο εκδόσεις, η τελική τους ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 260 χιλιόμετρα / ώρα.
Η Taycan, αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής, με σύστημα 800 Volt, αντί του συνηθισμένου, 400 Volt. Αυτό, δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στους οδηγούς της Taycan στο δρόμο : σε μόλις λίγο παραπάνω απο 5 λεπτά, μπορεί να έχει ανακτήσει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας (WLTP), αν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε ένα ταχυφορτιστή με συνεχόμενο (DC) ρεύμα. Ο χρόνος φόρτισης απο το 5% στο 80% (SoC : State of Charge), είναι μόλις 22.5 λεπτά, υπο ιδανικές συνθήκες, με το peak power στη φόρτιση να είναι στα 270 kW. Σε εναλασόμενο ρεύμα (AC) στο σπίτι, οι κάτοχοι της Taycan μπορούν να τη φορτίσουν με ρυθμό 11 kW (απο 7.5 εως 9 ώρες, ανάλογα το μοντέλο, απο 0% σε 100%).
Καθαρό Porsche DNA στο εξωτερικό design της Taycan
Το μοντέρνο design της Taycan σηματοδοτεί τη νέα εποχή αυτοκινήτων της Porsche, χωρίς ωστόσο να λείπουν οι παραδοσιακές “πινελιές” design της Porsche. Το εμπρός μέρος της, είναι ιδιαίτερα flat, φαρδιά, χαμηλή, με τα hump των φτερών εμπνευσμένα απο την 911.
Η σιλουέτα της αποτελείται απο μία sport οροφή η οποία τελειώνει ομαλά προς το πίσω μέρος της, με τα πλαϊνά της στοιχεία να συμπληρώνουν την πλαϊνή της σχεδιαστική εικόνα.
Η sleek καμπίνα της, η drawn-in πίσω κολώνα της και οι ογκώδεις πίσω “ώμοι της, εντείνουν το φάρδος και το εντυπωσιακό design του πίσω μέρους της, κλασσικό χαρακτηριστικό σχεδιασμού των Porsche.
Άλλα χαρακτηριστικά της σχεδιαστικά στοιχεία, είναι η ενσωμάτωση του λογότυπου Porsche στο πίσω μέρος, ως κομμάτι του σχεδιασμού του πίσω light bar, που διατρέχει όλο το μήκος του πίσω μέρους.
Ο αεροδυναμικός συντελεστής της Taycan, είναι μόλις Cd = 0.22, αποτέλεσμα του αεροδυναμικά βελτιστοποιημένου σχεδιασμού της, το οποίο κατ’ επέκταση μειώνει τη κατανάλωση ενέργειας που απαιτείται για τη κίνηση της, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται και η αυτονομία της.
Μοναδικό design εσωτερικού, με το wide screen band
To cockpit της Taycan, σηματοδοτεί μία νέα σχεδιαστική εποχή για τα εσωτερικά των Porsche, με το wide screen cockpit σχεδιασμό του, ο οποίος στη περίπτωση της Taycan, αποτελείται απο 4 οθόνες.
Η κυρτή οθόνη του πίνακα οργάνων, αποτελεί το ψηλότερο σημείο όλου του ταμπλό, γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει εύκολα όλο το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.
Η κεντρική οθόνη 10.9 ιντσών, μαζί και η προαιρετική οθόνη του συνοδηγού, είναι αρμονικά ενωμένες σε ένα συνεχόμενο σχεδιαστικό στοιχείο του ταμπλό, με γυάλινο κάλυμα και ένα black-panel look.
Το πλήθος των παραδοσιακών πλήκτρων και χειριστηρίων στο εσωτερικό της Taycan έχει μειωθεί σε μεγαλό βαθμό, με το μενού των οθονών να τα έχουν αντικαταστήσει, Αντ’ αυτού, ο χειρισμός των λειτουργιών γίνονται απο τα πλήκτρα, τα οποία έχουν και feedback με μία απαλή δόνηση, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειρισμού ενός μεγάλου πλήθους λειτουργιών με το σύστημα φωνητικού χειρισμού, λέγοντας τη φράση ” Hey Porsche” .
Με τη Taycan, η Porsche παρουσίασε για πρώτη φορά ενα πλήρως leather-free εσωτερικό, το οποίο αποτελείται απο πλήρως καινοτόμα ανακυκλωμένα υλικά. H Taycan εχει δύο χώρους αποσκευών, με αυτόν στο εμπρός μέρος να έχει χωρητικότητα 81 λίτρα, ενώ ο πίσω 366 λίτρα.
Καινοτόμοι κινητήρες και ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων
Η Taycan φέρει δύο ηλεκτρικινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στο πίσω άξονα. Οι κινητήρες της Taycan, εναλλάσουν το φορτίο της κίνησης μεταξύ τους, με τον πιο αποδοτικό ανά περίπτωση να αναλαμβάνει το ανάλογο ποσοστό της μετάδοσης κίνησης. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε, πως οι κινητήρες της Taycan, φέρουν τη μεγαλύτερη ισχύ σε kW / λίτρο αποθηκευτικού χώρου απο κάθε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι σήμερα στην αγορά.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό της Taycan είναι η “hairpin” πλέξη των πηνίων του στάτορα, γεγονός που της επιτρέπει να φέρει μεγαλύτερη ποσότητα χαλκού μέσα στο στάτορα, αυξάνοντας την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, αλλά και της ροπής αυτού, διατηρόντας τον ίδιο όγκο στα εξαρτήματα που τον απαρτήζουν.
Το κιβώτιο δύο ταχυτήτων του πίσω άξονα, είναι ένα καινοτόμος σχεδιασμός, πατενταρισμένος απο την Porsche. Η πρώτη ταχύτητα επιτρέπει τη Taycan να επιταχύνει ταχυτερα, ενώ η δεύτερη είναι μακρύτερη, βελτιώνοντας την ενεργειακή της αποδοτικότητα.
Κεντρικά δικτυομένο σύστημα διαχείρισης πλαισίου
Η Porsche χρησιμοποιεί ένα κεντρικά δικτυομένο σύστημα διαχείρησης πλαισίου. Το σύστημα Porsche 4D Chassis Control, αναλύει και συγχρονίζει διαρκώς όλα τα συστήματα διαχείρισης του πλαισίου, συνεχώς μεταξύ τους. Το σύστημα αυτό αποτελείται απο ένα καινοτόμο σύστημα ρυθμιζόμενης αερανάρτησης τριών θαλάμων, μαζί με το σύστημα PASM (Porsche Active Suspension Management) το οποίο διαχειρίζεται τη σκληρότητα των αμορτισέρ, το σύστημα PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) και το σύστημα PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus).
Άλλο ένα μοναδικό χαρακτηριστικό της Taycan, είναι το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας στους δύο κινητήρες της. Μέχρι και 265 kW, ανέρχεται η μέγιστη ισχύς ανάκτησης κινητικής ενέργειας. Σύμφωνα με τη Porsche, αυτό αρκεί για πε΄ριπου το 90% των αναγκών επιβράδυνσης σε καθημερινή οδήγηση, χωρίς τη χρήση των φρένων.
Τα προφίλ οδήγησης της Taycan, είναι παρόμοια με αυτά των συμβατικών μοντέλων της Porsche. Στη Taycan, υπάρχουν τα προγράμματα : Range, Normal, Sport, Sport Plus και Individual.
Alles in allem
Η Porsche μπορεί να μην ήταν απο τους πρώτους που μπήκαν στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά αυτό δε συνέβη τυχαία. Η έκταση της εξέλιξης και των δοκιμών αυτής, ήταν πρωτοφανής για τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, γεγονός που αποτυπώνεται απο την υπεροχή της Taycan σε κάθε τομέα, έναντι όλου του ανταγωνισμού της, γεγονός που τη κάνει σημείο αναφοράς για την ηλεκτροκίνηση. Όπως άλλωστε, περίμενε κανείς απο τη Porsche.