Die Bewegung auf der Straße leben

Was ist der SSC Tuatara bei 533 km/h?

  Η SSC North America, είναι ένας μικρός κατασκευαστής αυτοκινήτων, με έδρα το Richland της Washington. Αρκετοί πετροκέφαλοι τη γνωρίζουν απο το Ultimate Aero, το πρώτο της hypercar, το οποίο διατηρούσε το τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής απο το 2007 έως το 2010. Απο το 2009 όμως, η SSC ξεκίνησε το project “Exceed”, με τον CEO & Lead Designer της SSC, Jerod Shelby, να δηλώνει : “Η ομάδα έπρεπε να ανακαλέσει όλα όσα καταφέραμε με το Ultimate Aero, για αυτό και για το Tuatara συνεργαστήκαμε με τους κορυφαίους των κορυφαίων, σε κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου. Έτσι, όχι μόνο επιτύχαμε τους αρχικούς μας στόχους, αλλά ξεπεράσαμε τον εαυτό μας”. Το Tuatara, είναι λοιπόν, το δημιούργημα της συνεργασίας της κορυφής των ανθρώπων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

  Το σώμα του αυτοκινήτου, καθώς και ο αεροδυναμικός του σχεδιασμός, σχεδιάστηκαν και εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τον αναγνωρισμένο σχεδιαστή, Jason Castriota. Έχοντας λάβει μέρος στο σχεδιασμό αρκετών μοντέλων των Ferrari και Maserati, ο Jason ήταν το ιδανικό άτομο το οποίο όχι μόνο θα δημιουργούσε ένα εντυπωσιακό και λειτουργικό design, αλλά και ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μείνει αγέραστο στο πέρασμα του χρόνου, πράγμα που δε μπορούμε να πούμε για το σχεδιασμό του Ultimate Aero. Ομοίως, η επιστήμη της αεροδυναμικής και της θερμοδυναμικής, δεν αρκούσε μόνο να ενσωματωθούν στο καλλίγραμμο σχεδιασμό του Tuatara, αλλά και να θέσουν νέα όρια, του τι είναι εφικτό ως προς το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης. “Το τελικό αποτέλεσμα του αεροδυναμικού πακέτου του Tuatara, το διαφοροποιεί απο κάθε άλλο ανταγωνιστή του. Όχι μόνο έχει συντελεστή Cd=0.279, αλλά διατηρεί την ίδια αεροδυναμική ισορροπία απο τα 100 μίλια/ώρα μέχρι και πολύ πάνω απο τα 300 μίλια/ώρα, δημιουργόντας ένα απόλυτα σταθερό αυτοκίνητο, που αποπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη στον οδηγό”, δηλώνει ο Castriota.

  Κάτω απο το carbon σώμα του Tuatara, υπάρχει ένα carbon monocoque, το οποίο διασφαλίζει τόσο την μέγιστη ασφάλεια, αλλά και τη καλύτερη δυνατή στρεπτική ακαμψία, δημιουργόντας την κατάλληλη βάση πάνω στην οποία είναι στημένο το hypercar της SSC. To monocoque, αγκαλιάζει πλήρως τον οδηγό και το συνοδηγό, δημιουργόντας τη βάση πάνω στην οποία είναι όλο το εσωτερικό, αλλά ενώνει και όλα τα υπόλοιπα υπο-τμήματα του αυτοκινήτου. Επειδή το carbon είναι ένα υλικό που αξίζει να φαίνεται, είτε φαίνεται λίγο είτε πολύ, οι σχειδαστές φρόντισαν να αποτελεί μέρος του διάκοσμου του εσωτερικού. Για πάνω απο έναν αιώνα, η πολιτεία της Washington αποτελεί το “σπίτι” πολλών εταιρειών που είναι leaders στο χώρο της αεροναυπηγικής. Η SSC, αξιοποίησε τη δυνατότητα να συνεργαστεί με εταιρείες που βρίσκονται στην ίδια πόλη με αυτή, προκειμένου να δημιουργήσει τόσο το πλαίσιο, όσο και το κυρίως σώμα του Tuatara με τα καλύτερα διαθέσιμα υλικά απο την αεροπλοϊα και τα αυστηρότερα standard αυτής. Ένας ακόμη πολύτιμος συνεργάτης σε αυτό το project, αποτέλεσε η Customs Factory απο τη Nevada, μαζί με την οποία η SSC δημιούργησε το σκελετό και το σώμα ενός αυτοκινήτου, που θέτει νέα standard στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και έχοντας ως βασικό ανταγωνιστή τη Koenigsegg (και τη Bugatti, έστω και σε μικρότερο βαθμό), αυτό δεν είναι και μικρό κατόρθωμα.

 


 

  Ο Jerod Shelby, ξεκίνησε την SSC North America, λόγω του πάθους του για επιδόσεις και ταχύτητα. Ως εκ’ τούτου, το Tuatara ενσαρκώνει πλήρως αυτή τη φιλοσοφία, μέσα απο τη προσπάθεια της ομάδας να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα θέσει νέα standard στη ταχύτητα, τις επιδόσεις και την οδηγική του συμπεριφορά. Για αυτό το μοναδικό τους δημιούργημα, οι άνθρωποι της SSC θέλησαν να δημιουργήσουν ένα μοναδικό κινητήρα, ο οποίος να αναδείκνυε όλα όσα ήθελαν. Έτσι, οι μηχανικοί της SSC, συνεργάστηκαν με τον Tom Nelson, ιδρυτή της Nelson Racing Engines, ξεκινώντας απο το μηδέν. Απο το καινοτόμο σύστημα εισαγωγής, στο μοναδικό σχεδιασμό του flat-plane crank V8, οι δύο εταιρείες δημιούργησαν έναν twin-turbo V8 κινητήρα, απόδοσης 1350 ίππων με 98ρα βενζίνα (η αντίστοιχη 91 των ΗΠΑ) και 1750 ίππων με τη χρήση Ε85. Ο κινητήρα είναι ενωμένος με ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο 7ρι κιβώτιο (ναι σαν το παλιό καλό single clutch, αλλά χωρίς όλα τα ενοχλητικά μειονεκτήματα του), το οποίο κατορθώνει να κάνει αλλαγές σε κάτω 100ms στο Track Mode.

  Μετά απο δύο δεκαετίες επίτευξης υψηλών επιδόσεων, παραμένει αξιοθαύμαστη η προσπάθεια που καταβάλει η SSC να αναμείξη τις εκρηκτικές επιδόσεις, με τη πρακτικότητα για τη καθημερινή χρήση. Το βασικό στοιχείο που αντικατοπτρίζει ο σχεδιασμός και οι επιδόσεις του Tuatara, είναι ο εκρηκτικός χαρακτήρας ενός hypercar, το οποίο όμως “ηρεμεί”, με το πάτημα ενός κουμπιού. Η βασική του ρύμιση είναι το Sports Mode, στο οποίο το κιβώτιο κάνει ήρεμες και ήπιες αλλαγές, ενώ το ύψος του αυτοκινήτου είναι 10.2cm μπροστά και 11.4cm πίσω. Στο Track Mode, η ανάρτηση κατεβαίνει στα 6.95cm μπροστά και 8.25cm πίσω, αλλάζοντας και τη γεωμετρία της ανάρτησης σε μία καθαρά track-focused χρήση. Επιπλέον, η πίσω αεροτομή, αλλάζει τη γωνία και το ύψος της ανάλογα τη ταχύτητα προκειμένου να δημιουργεί το μέγιστο δυνατό κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, χωρίς να δημιουργεί περίσσεια ολκού, ενώ λειτουργεί και ως air brake κατά την επιβράδυνση. Τέλος, το Front Lift Mode, ανασηκώνει κατά 4 επιπλέον εκατοστά το εμπρός μέρος, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο απο πάρκινγκ και άλλα σημεία με έντονη κλίση, ενισχύοντας το πρακτικό χαρακτήρα του Tuatara.

  Μαζί με τα ασύγκριτα επίπεδα επιδόσεων, το Tuatara αποσκοπεί να προσφέρει, τόσο άνεση όσο και συνδεσιμότητα στον οδηγό και το συνοδηγό. Οι dihedral πόρτες του, αποσκοπούν όχι μόνο να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή εικόνα όταν ανοίγει η πόρτα, αλλά και ένα μεγάλο άνοιγμα σε χώρο, προκειμένου η είσοδος και η έξοδος απο τη καμπίνα τον επιβατών να είναι πιο εύκολη. Ο οδηγός, έχει μπροστά του ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό, το οποίο μπορεί να προβάλει κάθε λογής πληροφορία με κάποια displays του να είναι πλήρως προσαρμόσημα, ανάλογα το τι πληροφορίες επιθυμεί να προβάλει ο κάθε χρήστης. Στη κεντρική κονσόλα, υπάρχει μία οθόνη αφής, μέσα απο την οποία ελέγχονται όαλ τα επιμέρους συστήματα και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, όσο και το σύστημα ψυχαγωγίας το οποίο προσφέρει δορυφορική πλοήγηση και λειτουργίας σύνδεσης του κινητού με το αυτοκίνητο, όπως το Apple CarPlay και το Android Auto. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως τα “bubble” που δημιουργήθηκαν κατά το σχεδιασμό του εσωτερικού και του εξωτερικού δημιουργούν ένα χώρο ο οποίος φιλοξενεί με μεγάλη άνεση άτομα ύψους ακόμη και 2 μέτρων, πράγμα που ελάχιστα supercar και hypercar μπορούν να προσφέρουν.

  Το SSC Tuatra φέρει λοιπόν, μία δεκαετή προσπάθεια εκατοντάδων ανθρώπων, να δημιουργήσουν ένα υπεραυτοκίνητο το οποίο θα θέσει νέα όρια σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου. Ένα αυτοκίνητο 100% Made In USA, το οποίο αποτελεί ένα νέο ορόσημο για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Jerod Shelby, κατα τη παρουσίαση του Tuatara, δήλωσε : “Είμαι πολύ περήφανος για την ομάδα μου. Δημιουργήσαμε, το πλήρες πακέτο – εμφάνιση, επιδόσεις και τέχνη – όλα σε ένα αυτοκίνητο. Το τελευταία 10 χρόνια ήταν μία διαδρομή προς την υπεροχή, τα οποία κάνουν τη σημερινή μέρα (αναφερόμενος στην 7η Φεβρουαρίου, την ημέρα που έκανε το ντεμπούτο του το Tuatara) ακόμη πιο γλυκιά και σημαντική. Και αυτό, είναι μόνο η αρχή!”.

 Η SSC North America, θα παράγει 100, αριθμημένα, αντίτυπα του Tuatara, κατασκευασμένα όλα εξ’ ολοκλήρου στο χέρι, στην έδρα της εταιρείας στο Richland της Washington. Την εταιρεία στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ & Καναδά), εκπροσωπεί η Manhattan Motorcars, ένα απο τα πλέον εμβληματικά ονόματα στο χώρο των πολυτελών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Μία εκτενής λίστα εξτρά, επιτρέπει πλήρη εξατομίκευση του εκάστοτε Tuatara, με πακέτα για high speed oriented & track focused χρήση, να είναι διαθέσιμα.

  Ένα λιθαράκι, ή μάλλον καλύτερα κερασάκι, σε αυτό το κείμενο, θα ήθελα να είναι η προσωπική μου γνώμη για το ρεκόρ και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο, όσο είναι και άθλος, να καταφέρεις να κατασκευάσεις ένα αυτοκίνητο το οποίο πιάνει 533 χλμ/ώρα, ενώ έχει και άλλα να δώσει. Αλλά, όσο αξιόλογη και αν είναι η προσπάθεια, θα λείπει πάντα αυτό το κάτι. Δεν θα έχεις τη ποιότητα υλικών ή συναρμογής μίας Bugatti, όπως δεν θα έχεις και την υπερεξελιγμένη τεχνολογία της Koenigsegg. Συμβιβάζετε άραγε κανείς, να δώσει κοντά στα 3 εκατομμύρια δολάρια για κάτι το οποίο είναι ναι μεν, αλλά ; Θα τα δώσει κάποιος συλλέκτης. Ή YouTuber. Αλλά, αυτοί δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα petrolhead. Εγώ, θα τα “έτρωγα” σε ένα Jesko πάντως…