Die Bewegung auf der Straße leben

1991-2021: επέτειος 30 ετών της SKODA AUTO στο Volkswagen Group

 

  Για τη SKODA AUTO, η 28η Μαρτίου 2021 σηματοδοτεί την 30ή επέτειο ενός
σημαντικού γεγονότος: αυτήν την ημέρα το 1991, υπεγράφη η σύμβαση προσχώρησης
της εταιρείας «SKODA, automobilová akciová společnost» στο Volkswagen
Gruppe. Από τότε, ο κατασκευαστής
αυτοκινήτων με έδρα τη Mladá Boleslav, 70 χιλιόμετρα από την Πράγα, έχει
εξελιχθεί από μία δημοφιλής μάρκα σε μία περιφερειακή αγορά σε ένα δυναμικά
αναπτυσσόμενο παγκόσμιο
Marke, mit
δραστηριότητα σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως. Η SKODA AUTO σήμερα
διαθέτει γκάμα δέκα μοντέλων σε πολλές εκδόσεις ενώ το 2020, για έβδομη συνεχή
χρονιά, έσπασε το φράγμα ετήσιας παραγωγής ενός εκατομμυρίου οχημάτων.
Παράλληλα, η εταιρεία αντιπροσωπεύει το 5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος
της Τσεχικής Δημοκρατίας και το 9% των εξαγωγών της χώρας. Την ίδια στιγμή, ο
ρόλος της μάρκας εντός του ομίλου έχει αναβαθμιστεί, με τη
SKODA να έχει αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο
für die
Gruppe unter
σημαντικές αγορές όπως η Ινδία, η Ρωσία και η Βόρεια Αφρική.



  Οι πρώτες επαφές μεταξύ της SKODA και
του VolkswagenGroupχρονολογούνται από τη δεκαετία του 1970. Αρχικά υπήρξε μία άτυπη συνεργασία
μεταξύ των δύο εταιρειών, που αφορούσε στην παραγωγή του SKODA FAVORIT, έναhatchbackμε κίνηση στους εμπρός
τροχούς που ηSKODAείχε
εξελίξει εσωτερικά, κάνοντας το μοντέλο μια αξιοσημείωτη εξαίρεση στο Ανατολικό
Μπλοκ. Μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος τον Νοέμβριο του 1989,
οι θετικές εντυπώσεις από τη συνεργασία στην παραγωγή του SKODA FAVORIT
οδήγησαν σε ευρείες συνομιλίες μεταξύ Wolfsburg και Mladá Boleslav και σύντομα οι
διαπραγματεύσεις έγιναν δυναμικές. Στόχος τηςSKODAήταν η συνεργασία με ένα μεγαλύτερο
στρατηγικό εταίρο, που θα οδηγούσε σε εξωστρέφεια και ανάπτυξη σε νέες αγορές,
μοναδική προοπτική για την επιβίωση της εταιρείας στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον.   


  Αρχικά, 24 εταιρείες θεωρήθηκαν πιθανοί
συνεργάτες, πριν από το καλοκαίρι του 1990 πραγματοποιήθηκαν συνομιλίες με
οκτώ, υπό την ηγεσία του τότε πρωθυπουργού Petr Pithart. Υπεβλήθησαν τέσσερις
προσφορές ενώ η τελική επιλογή έγινε ανάμεσα στη συμμαχία Renault/Volvo και το
Volkswagen Gruppe, με το τελευταίο να επικρατεί καθώς
έδωσε έμφαση στη μελλοντική εξέλιξη της SKODA AUTO. Στις 28 Μαρτίου 1991, ο Jan
Vrba, Υπουργός Βιομηχανίας της Τσεχικής Δημοκρατίας και ο Carl H. Hahn, ως
Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Volkswagen
Gruppe, υπέγραψαν συμφωνία για την ίδρυση
κοινής επιχείρησης παραγωγής οχημάτων SKODA. Το Volkswagen
Gruppe έλαβε το 31% των μετοχών της SKODA AUTO
καταβάλλοντας 620 εκατομμύρια μάρκα. Στη συνέχεια, αύξησε σταδιακά το μερίδιό
του έως το 100 % των μετοχών, στις 30 Μαΐου 2000. 



  Τα χρόνια που ακολούθησαν, η SKODA AUTO
αναπτύχθηκε δυναμικά. Από 17.000 εργαζόμενους το 1991, σήμερα η εταιρεία
απασχολεί 42.000 υπαλλήλους ενώ αρκετές εκατοντάδες δισεκατομμύρια κορώνες
Τσεχίας επενδύθηκαν σε έρευνα, ανάπτυξη και την επέκταση της παραγωγικής
ικανότητας της μάρκας. Η
SKODA
έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση, με δική της επαγγελματική σχολή για να
προετοιμάζει προσωπικό για σταδιοδρομία στην εταιρεία, ενώ ίδρυσε και το
«Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών SKODA AUTO».



  Το πρώτο μοντέλο που ανέπτυξε η SKODA
AUTO κάτω από την ομπρέλα του Volkswagen
Gruppe ήταν η
πρώτη γενιά της νέας OCTAVIA, που έκανε το ντεμπούτο της τον Σεπτέμβριο του
1996, για να γίνει τα επόμενα χρόνια το best-seller της μάρκας. Ακολούθησε η
SKODA FABIA, το φθινόπωρο του 1999, που σε λίγο καιρό θα υποδεχθεί την
ολοκαίνουργια τέταρτη γενιά της, το SUPERB το 2001, που πλέον κυκλοφορεί και ως
SUPERB iV με plug-in hybrid κινητήριο σύστημα. Τον Σεπτέμβριο του 2016, η SKODA
παρουσίασε το KODIAQ, σηματοδοτώντας την είσοδό της στα
SUV, mit dem KAROQ και KAMIQ να ακολουθούν ενώ σε λίγες
εβδομάδες λανσάρεται και στην Ελλάδα το ENYAQ iV, το πρώτο ηλεκτρικό
SUV der Marke.



  Με επενδύσεις περίπου 2,4 δισ. ευρώ
μέχρι το 2025, τα περισσότερα από αυτά σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, η
SKODA είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει όλες τις
προκλήσεις της νέας εποχής της αυτοκίνησης.