Die Bewegung auf der Straße leben

Technologien in der 10. Generation der Civic Limousine

Ήρθε και στην Ελλάδα η δέκατη, πιο προηγμένη ever γενιά του sport sedan της Honda, του Civic. Με τιμές που ξεκινούν από τα 26.650 ευρώ (για την έκδοση  Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Comfort, ενώ διαθέσιμες είναι και οι 1.5 VTEC Turbo Elegance MT  με 28.070 και 1.5 VTEC Turbo Elegance CVT με 30.250 ευρώ), το τριών όγκων μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας είναι διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Honda της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., Επίσημου Εισαγωγέα-Διανομέα Honda Cars στην Ελλάδα. To μοντέλο καλύπτεται με 5 χρόνια δωρεάν service, 5 χρόνια εγγύηση, και 5 χρόνια οδική βοήθεια.

Η Honda περηφανεύεται πως το τετράθυρο compact sedan είναι το πιο προηγμένο σπορ sedan στην ιστορία του Civic και πως αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου για τη Honda στην κατηγορία C. Όχι τυχαία, καθώς το νέο Civic sedan είναι ανασχεδιασμένο εκ του μηδενός και «γεννημένο» από το μεγαλύτερο πρόγραμμα εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της εταιρείας. Η οδηγική εξέλιξη του νέου Civic έγινε στην Ευρώπη στην πίστα δοκιμών του Nürburgring Nordschleife και σε εκτενείς δοκιμές στο δρόμο σε Γερμανία και Ελλάδα. Ποια είναι λοιπόν τα χαρακτηριστικά του; Σήμερα, το TopSpeed.gr το «ακτινογραφεί» με τη βοήθεια της ίδιας της Honda.
           
        Der Entwurf

Ο Αρχιμηχανικός & Επικεφαλής του Project εξέλιξης του μοντέλου, Mitsuru Kariya, λέει ότι «η δημιουργία της δέκατης γενιάς Civic αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα προγράμματα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της Honda», εξηγώντας ότι για πολλούς Ευρωπαίους πελάτες το Civic είναι συνώνυμο με τη μάρκα Honda και στόχος για την ομάδα εξέλιξης ήταν μία δυναμική ανανέωση του μοντέλου, που το τοποθετεί σε μία δική του κατηγορία. «Πέρα από την πρωτοφανή εκμετάλλευση R&D πόρων, η διαδικασία εμπεριείχε και την εμπλοκή των δραστηριοτήτων πωλήσεων και παραγωγής σε όλο τον κόσμο, από τη Β. Αμερική και την Ιαπωνία, μέχρι την Ευρώπη, τη Ν. Αμερική και την Ασία. Το πιο σπορ Civic όλων των εποχών, έθεσε νέα πρότυπα στην compact κατηγορία σε επίπεδο δυναμικών επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου, ευρυχωρίας, ασφάλειας και ποιότητας εσωτερικού».

Η κατάκτηση όμως της ‘κορυφής’ της κατηγορίας – χωρίς επιπτώσεις στην τιμή πώλησης, στην κατανάλωση και την κατασκευή – απαιτούσε μία νέα προσέγγιση και νέες τεχνικές στην κατασκευή του αμαξώματος, την αεροδυναμική και το σχεδιασμό του πλαισίου. Η ομάδα εξέλιξης εστίασε τις προσπάθειές της στην υλοποίηση του βασικού σλόγκαν του project ‘otokomae’ που καθιστά σαφείς όλους τους στόχους της. Το Otokamae ενσαρκώνει μία αίσθηση φινέτσας και κομψότητας αλλά και εσωτερικής ομορφιάς.

Das Entwicklungsteam führte umfangreiche Tests unter realen Bedingungen durch, bei denen sogar europäische Luxusfahrzeuge bewertet wurden, um Ziele für den Fahrkomfort, die Straßenlage, die Richtungsstabilität, die NVH-Eigenschaften, die Qualität des Innenraums und den insgesamt zivilisierten Betrieb festzulegen.

Σχεδιαστικά λοιπόν, βασισμένο σε μία κληρονομιά 40 χρόνων, το αυτοκίνητο παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του πρώτου Civic “ενός αυτοκινήτου για όλους τους ανθρώπους και όλο τον κόσμο”. Είναι ένας συνδυασμός ιδιαίτερης σχεδίασης, σπορτίφ στυλ και ευέλικτης πρακτικότητας – με έμφαση σε μία απολαυστική δυναμική συμπεριφορά.

Το νέο Civic σχεδιάστηκε εξ αρχής για να πληροί τις απαιτήσεις μιας ευέλικτης και απολαυστικής δυναμικής συμπεριφοράς. Ένα ελαφρύ, εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνολογιών και τεχνικών κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους ενώ ένα προηγμένο, νέο σύστημα ανάρτησης συμβάλλει σε μία άριστη οδηγική εμπειρία.

Με δυναμικό νέο στήσιμο και προηγμένη αεροδυναμική, το νέο Civic sedan προάγει τη σχεδίαση στην επόμενη εποχή. Ένα αεροδυναμικό, σφηνοειδές αμάξωμα αποτυπώνει μία νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda που προσδίδει έναν ισχυρό και σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές πλαισιώνονται από το πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο στη μικρομεσαία κατηγορία, που περιλαμβάνει ποδιές πλήρους κάλυψης κάτω από το αμάξωμα.

Η ομάδα εξέλιξης του Civic επεδίωξε να δημιουργήσει το πιο αεροδυναμικό αμάξωμα στην compact κατηγορία, εξισορροπώντας τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση με την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Και το πέτυχε με προσεκτική διαχείριση της ροής του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα για να ελαχιστοποιήσει την άνωση.

Η αθλητική εμφάνιση ξεκινά με ένα χαμηλωμένο αμάξωμα μεγάλου πλάτους που δηλώνουν αυξημένο αποτύπωμα. Το νέο Civic sedan είναι 46 mm φαρδύτερο, 74 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι πλούσιες διαστάσεις προάγουν την ξεχωριστή σχεδίαση και το σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού

Η προηγμένη σχεδίαση των κολόνων Α και των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων ελαχιστοποιούν το στροβιλισμό του διερχόμενου αέρα, ενώ το σχήμα της εμπρός μάσκας βοηθά στη μείωση των απωλειών του αέρα ψύξης του κινητήρα. Ποδιές κάτω από τον κινητήρα και το πάτωμα του αυτοκινήτου δημιουργούν μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ενώ πτερύγια στους θόλους των τροχών απομακρύνουν τη ροή αέρα γύρω από τα ελαστικά. Τα μέτρα αυτά συμβάλλουν στην απόδοση της ροής αέρα και μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση ενώ οι μηχανικοί της Honda εξέλιξαν ένα σχέδιο ζάντας που πετυχαίνει περαιτέρω μείωση 4%.

Το παρμπρίζ και τα κρύσταλλα των πλαϊνών παραθύρων που τοποθετούνται ‘πρόσωπο’ με το αμάξωμα και τα ελαχιστοποιημένα κενά μεταξύ των πάνελ βελτιώνουν περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση.

Η νέα φαρδύτερη και μακρύτερη πλατφόρμα δημιουργεί ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία απλή δομή, χωρίς περιττά στοιχεία, νέες τεχνολογίες, εξαιρετική ποιότητα και υλικά υψηλών προδιαγραφών. Η χαμηλωμένη θέση των καθισμάτων αποτελεί μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ένατη γενιά του μοντέλου. Ο οδηγός έχει καλύτερη αίσθηση επαφής με το όχημα, που ενισχύεται  από τη βελτιωμένη ορατότητα στο εμπρός τμήμα του νέου Civic.

Το νέο Civic συνεχίζει τη φήμη του μοντέλου σαν ένα όχημα που συνδυάζει απαράμιλλους χώρους επιβατών και αποσκευών με ευέλικτη, πρακτική χρηστικότητα. Η δεύτερη γενιά του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας της Honda περιλαμβάνει ενσωμάτωση των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.

Το νέο Civic θα διατίθεται σε επτά εξωτερικές αποχρώσεις: Απλή Rally Red, μεταλλικές Lunar Silver, Polished Metal και Brilliant Blue, και ιριδίζουσες White Orchid, Crystal Black και Burgundy Black.

            Το πλαίσιο
Η σχεδίαση της νέας πλατφόρμας, η επιλογή υλικών, η διαδικασία σχεδιασμού/παραγωγής, και ο καινοτόμες τεχνικές κατασκευής ήταν καθοριστικοί παράγοντες στη δημιουργία μιας ελαφρύτερης και πολύ πιο άκαμπτης δομής. Είναι  κατά 16 kg ελαφρύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς Civic, με 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία.

Ανάμεσα στα σημαντικότερα σχεδιαστικά στοιχεία είναι εμπρός και πίσω ‘δακτύλιοι’ τροπέτου που περικλείουν το εσωτερικό της καμπίνας. Περαιτέρω ακαμψία προσφέρει η άκαμπτη δομή του πατώματος εμπρός, που περιλαμβάνει εγκάρσιες ενισχύσεις στο χώρο του κινητήρα και μεταξύ των βάσεων των κολόνων Α και Β.

Τα ελαφρά, υψηλής αντοχής υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη τη δομή είναι από τα πιο προηγμένα της βιομηχανίας. Η Honda συνεργάστηκε στενά με τη Gestamp, ένα Γερμανό προμηθευτή μιας νέας γενιάς ατσαλιών υπέρ υψηλής αντοχής διαμορφωμένων εν θερμώ. Αυτή η συνεργασία είχε σαν αποτέλεσμα το ποσοστό του υλικού στη νέα πλατφόρμα να φτάσει το 14% – από μόλις 1% στο προηγούμενο Civic. Η νέα τεχνική παραγωγής και με ένα μόνο πρεσάρισμα προσφέρει μεταβλητά πάχη υλικού άρα και αντοχή. Έτσι το ίδιο εξάρτημα έχει αλλού τμήματα υψηλής αντοχής και αλλού ζώνες παραμόρφωσης. Δε χρειάζεται πλέον να ενώνονται με βάσεις πρεσαριστά εξαρτήματα διαφορετικής αντοχής.

Η χρήση ατσαλιού εξαιρετικά υψηλής αντοχής αυξάνει την αντοχή και μειώνει το συνολικό βάρος ολόκληρου του πλαισίου του αμαξώματος. Για παράδειγμα, μία από τις σημαντικότερες περιοχές για τη συνολική αντοχή της πλατφόρμας είναι η κολόνα Β και το μαρσπιέ. Το εν θερμό διαμορφωμένο πρεσαριστό ατσάλι υπερυψηλής αντοχής στο τμήμα αυτό είναι κατηγορίας 1500 MPa. Ωστόσο, ένα άλλο τμήμα του είναι πιο μαλακό, στα 550-650 MPa.

Μία ακόμα καινοτομία εφαρμόζεται στη διαδικασία της συναρμολόγησης του αμαξώματος, με πρωτοποριακή, άκρως αποδοτική τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.

Αυτές οι καινοτομίες σχεδιασμού, εξέλιξης και παραγωγής πέτυχαν μία αύξηση 19% στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic, και 23% αύξηση στη στρεπτική ακαμψία. Κατ’ επέκταση, αυτό επιτρέπει καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης για ανώτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς. Και τα συστατικά περαιτέρω βελτιστοποίησης της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος αναβαθμίζονται με ένα αυτοφερόμενο αμάξωμα που είναι 16% ελαφρύτερο.

            Και VTEC και Turbo

Το νέο Civic εισάγει στη sedan μορφή του το νέο βενζινοκινητήρα VTEC. «Από τα πρώτα στάδια, ορίσαμε σαν Νο1 στόχο γι’ αυτό το Civic τις ενθουσιώδεις επιδόσεις» λέει ο Mitsuru Kariya. «Οι στόχοι δυναμικών επιδόσεων τέθηκαν και επιτεύχθηκαν μέσα από ένα επίπονο, εξουθενωτικό πρόγραμμα δοκιμών και εξέλιξης. Το αποτέλεσμα είναι μία πλατφόρμα που προσφέρει ανώτερη οδηγική ευστάθεια και πολιτισμένη λειτουργία και μία χαμηλωμένη θέση οδήγησης που χαρίζει αυτοπεποίθηση».

Το νέο Civic είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διατίθεται με τον υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L της Honda. Η κληρονομιά της Honda περιλαμβάνει κάποιους από τους πιο διάσημους κινητήρες υψηλών επιδόσεων της βιομηχανίας, και ο νέος VTEC TURBO είναι σχεδιασμένος πρώτο και κύριο για να προσφέρει τις δυναμικές επιδόσεις που υποστηρίζουν τον ενθουσιώδη και σπορ χαρακτήρα του νέου Civic. Εν τούτοις, πετυχαίνει επίσης πολύ ανταγωνιστική οικονομία καυσίμου και απόδοση. Ο νέος κινητήρας θα συνδυάζεται είτε με ένα νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο CVT.

Το πρόγραμμα εξέλιξης για το νέο VTEC TURBO βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τον πρώτο VTEC TURBO της Honda – τη μονάδα  2.0 L 310 PS που έκανε παρουσιάστηκε στο 2015 Civic Type R. Ο νέος βενζινοκινητήρςς 1.5 L VTEC TURBO είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον δίλιτρο προπομπό του, καθώς μοιράζονται τεχνολογίες που αυξάνουν την ισχύ και την απόδοση, μερικές από τις οποίες έχουν τις ρίζες τους στα αγωνιστικά προγράμματα της Honda.

Με άμεσο ψεκασμό, συμπαγή υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες Ηλεκτρονικά ελεγχόμενου Μεταβλητού Χρονισμού & Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda, τα υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει την ισχύ και τη ροπή πολύ μεγαλύτερων κινητήρων. Κατά συνέπεια, ο νέος VTEC TURBO προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα και κορυφαίες επιδόσεις – με υψηλή μέγιστη ροπή και ισχύ – ενώ παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 και είναι από τους πλέον περιβαλλοντικά συμβατούς στην κατηγορία τους.

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5-L VTEC TURBO παράγει πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή έναντι του 1.8-L VTEC του προηγούμενου Civic. Η μέγιστη ροπή των 182 PS (134 kW) αποδίδεται στις 5.500 rpm (στις 6.000 rpm με CVT). Με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, η μέγιστη ροπή των 240 Nm παράγεται μεταξύ 1.900 rpm και 5.000 rpm. Με το CVT, η ροπή των 220 Nm αποδίδεται μεταξύ 1.700 rpm και 5.500 rpm.

Οι μηχανικοί της Honda αξιοποίησαν αρκετές προηγμένες τεχνολογίες σε κάθε μηχανικό σύνολο προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ισχύ και την απόδοση και να βελτιώσουν την απόκριση, βασισμένοι στη φιλοσοφία των μειωμένων εσωτερικών τριβών και της εξοικονόμησης βάρους.

Συγκριτικά με άλλους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού που κυκλοφορούν στην αγορά, ο υπερτροφοδότης του VTEC TURBO είναι πιο συμπαγής, με τουρμπίνα μικρής διαμέτρου. Αυτό είναι επιβεβλημένο για μέγιστη απόκριση. Η σχεδίαση του κελύφους μονής εισαγωγής βοηθά τον υπερτροφοδότη να παράγει πίεση υπερπλήρωσης ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Επιπλέον, η ηλεκτρική ενεργοποίηση της wastegate επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης.

Ένας μεγάλος εναλλάκτης αέρα (intercooler) είναι τοποθετημένος χαμηλά, μπροστά από το αυτοκίνητο από όπου μπορεί να διέρχεται ελεύθερα ο αέρας όταν το όχημα κινείται. Το intercooler μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα αυξάνοντας την πυκνότητά του για μεγαλύτερη απόδοση. Για μείωση βάρους, το σύστημα του υπερτροφοδότη χρησιμοποιεί άκαμπτους, ελαφρούς, συνθετικούς σωλήνες από ρητίνη για τη μεταφορά του αέρα εισαγωγής προς και από το intercooler.

Μπλοκ κυλίνδρου και στρόφαλος

Ένα ελαφρύ μπλοκ από χυτό αλουμίνιο με ξεχωριστά και ενισχυμένα κουζινέτα ελαχιστοποιεί το βάρος, ενώ χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο διασφαλίζουν την αντοχή. Κάθε κομβίο του ελαφρού στροφάλου από σφυρήλατο χάλυβα έχει περάσει από διαδικασία γυαλίσματος (μικροστίλβωση) για μείωση των εσωτερικών τριβών.

Kolben und Kugellager

Τα έμβολα του κινητήρα βοηθούν στη διατήρηση της σταθερής καύσης και συμβάλλουν στη βελτιωμένη απόδοση με τις κοιλότητες στις κορώνες τους. Τα ελαφρά έμβολα έχουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση ποδιάς για ελαχιστοποίηση του βάρους του εμβολοφόρου, που μειώνει τους κραδασμούς και αυξάνει τη λειτουργική απόδοση. Τα έμβολα είναι ελαιόψυκτα με ψεκασμό από διπλά μπεκ που εστιάζουν κάτω από τις ποδιές των εμβόλων, ενώ τα ελατήρια με ιοντική επίστρωση συμβάλλουν στη μείωση των τριβών για μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση. Ελαφριές, υψηλής αντοχής μπιέλες από χάλυβα σφυρηλατούνται ως ένα τμήμα και στη συνέχεια διαχωρίζονται για να δημιουργηθεί ένα ελαφρύ, ισχυρό και βέλτιστα τοποθετημένο κουζινέτο.

Κυλινδροκεφαλή και σύστημα βαλβίδων

Η ελαφρού βάρους κυλινδροκεφαλή DOHC κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου με χύτευση υπό πίεση. Με τους αυλούς εξαγωγής να ενσωματώνονται στην κυλινδροκεφαλή, καταργείται η ανάγκη για μία παραδοσιακή ανεξάρτητη πολλαπλή εξαγωγής.

Μία αθόρυβη καδένα χαμηλών τριβών κινεί τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής της τετραβάλβιδης κεφαλής. Ο μηχανισμός των εκκεντροφόρων δεν απαιτεί συντήρηση σε όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Για πρόσθετη μείωση βάρους, χρησιμοποιούνται νέοι κοίλοι εκκεντροφόροι με λεπτά τοιχώματα.

Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν πλήρωση νατρίου προς όφελος της απόδοσης, των μειωμένων ρύπων και της ισχύος. Ένας θάλαμος μέσα στη βαλβίδα περιέχει νάτριο που ψύχεται από τον αυλό ψύξης της ολόκληρης της βαλβίδας. Καθώς η βαλβίδα ψύχεται εσωτερικά, καταργείται η ανάγκη για εμπλουτισμό του μίγματος καυσίμου – κάτι συνηθισμένο για την ψύξη των βαλβίδων εξαγωγής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Το πιο φτωχό μείγμα μειώνει τους ρύπους, βελτιώνει την κατανάλωση και αυξάνει την ισχύ.
Η κυλινδροκεφαλή περιλαμβάνει μικρότερα μπουζί M12, αντίθετα με τα συνήθη M14, για εξοικονόμηση χώρου και βάρους.

Το σύστημα Dual-VTC μεταβάλλει το χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής ανεξάρτητα και συνεχώς για βελτιστοποιημένη καύση σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Υπό ελαφρά φορτία, η επικάλυψη των βαλβίδων μπορεί να αυξηθεί για μείωση των απωλειών της ροής και βελτίωση της απόδοσης καύσης. Όταν οι στροφές είναι χαμηλές και το φορτίο του κινητήρα υψηλό, όπως στην αρχική φάση της επιτάχυνσης, η επικάλυψη αυξάνεται για να ενταθεί το φαινόμενο της σάρωσης, κάτι που βελτιώνει τη ροπή και την απόκριση. Όταν οι στροφές αλλά και το φορτίο είναι υψηλά, όπως κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης με τέρμα γκάζι, η επικάλυψη των βαλβίδων μειώνεται για αύξηση της ισχύος με τη βελτίωση της  εισαγωγής και της σάρωσης.

Άμεσος Ψεκασμός

Ο άμεσος ψεκασμός επιτρέπει την αύξηση της ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατανάλωση. Το σύστημα περιέχει μία συμπαγή, υψηλής πίεσης αντλία άμεσου ψεκασμού που επιτρέπει υψηλή παροχή καυσίμου, ενώ ο μεταβλητός έλεγχος της πίεσης βελτιστοποιεί τη λειτουργία ψεκασμού. Ένα μπεκ πολλαπλών οπών διανέμει το καύσιμο απευθείας σε κάθε κύλινδρο αντί στον αυλό εισαγωγής, όπως συμβαίνει στα συμβατικά συστήματα ψεκασμού στον αυλό, με αποτέλεσμα πιο αποδοτική καύση.

Τα μπεκ πολλαπλών οπών παράγουν το ιδανικό μίγμα καυσίμου / αέρα στους κυλίνδρους για βελτιωμένο έλεγχο καυσαερίων. Με βάση τις λειτουργικές συνθήκες, το σύστημα άμεσου ψεκασμού μεταβάλλει τη λειτουργία του ώστε να επιτυγχάνονται άριστες επιδόσεις. Σε κρύες εκκινήσεις, το καύσιμο ψεκάζεται στους κυλίνδρους κατά τη φάση της συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει μερικώς τη δημιουργία φαινομένου διαστρωματικής καύσης  που βελτιώνει την εκκίνηση του κινητήρα και μειώνει τις εκπομπές ρύπων πριν φτάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.

Μόλις ο κινητήρας φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ψεκάζεται καύσιμο κατά τη διάρκεια της εισαγωγής με αποτέλεσμα μέγιστη ισχύ και απόδοση καυσίμου. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός πιο ομοιογενούς μίγματος καυσίμου / αέρα μέσα στον κύλινδρο κάτι στο οποίο συμβάλλει και η σχεδίαση των αυλών εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού. Αυτό βελτιώνει την ογκομετρική απόδοση, ενώ η πρόσθετη ψύξη λόγω του εισερχόμενου καυσίμου αποτρέπει την κρουστική καύση.

Technologie zur Reibungsreduzierung

Ο βενζινοκινητήρας του νέου Civic χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες μείωσης τριβών, σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα. Οι εξωτερικές ποδιές των αλουμινένιων εμβόλων φέρουν επικάλυψη χαμηλής τριβής με χρήση ειδικής πατέντας. Σαν αποτέλεσμα, μειώνεται η συνολική τριβή καθώς τα έμβολα κινούνται μέσα στους κυλίνδρους.

Η μηχανουργική κατεργασία (plateau honing) μειώνει ακόμα περισσότερο τις τριβές ανάμεσα στα έμβολα και στους κυλίνδρους δημιουργώντας μία πολύ ομαλή επιφάνεια. Πρόκειται για μία διαδικασία δύο σταδίων που χρησιμοποιεί δύο διαδικασίες λείανσης αντί για τη μια συμβατική. Η διαδικασία αυτή βελτιώνει τη μακροπρόθεσμη αντοχή του κινητήρα απέναντι στη φθορά.

Λιπαντικό χαμηλού ιξώδους (0W-20), μία ειδική βαλβίδα εκτόνωσης αντλίας λαδιού δύο σταδίων, τσιμούχες λαδιού χαμηλών τριβών, ειδική σχεδίαση ελατηρίου λαδιού χαμηλής αντίστασης, ιμάντας χρονισμού χαμηλών τριβών και ένας στρόφαλος ελαφρού βάρους συμβάλλουν επίσης στην άριστη συνολική λειτουργική απόδοση.

Ηλεκτρονικό γκάζι

Ένα ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού (drive-by-wire throttle) αντικαθιστά το συμβατικό με ντίζα με ευφυή ηλεκτρονικά που συνδέουν το πεντάλ με την πεταλούδα γκαζιού. Αυτό μεταφράζεται σε μικρότερο βάρος εξαρτημάτων και ταχύτερη και πιο ακριβή ενεργοποίηση της πεταλούδας. Μία ειδικά προγραμματισμένη, μη γραμμική σχέση μεταξύ πεντάλ γκαζιού και κινητήρα βελτιώνει την οδηγησιμότητα και βελτιστοποιεί την απόκριση του κινητήρα για να εναρμονίζεται με ειδικές οδηγικές συνθήκες.
Το σύστημα γκαζιού της Honda αξιολογεί τις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες παρακολουθώντας τη θέση του πεντάλ, τη θέση της πεταλούδας, τις στροφές του κινητήρα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν την ευαισθησία ελέγχου του γκαζιού, πράγμα που δίνει στο πεντάλ γκαζιού του νέου Civic προβλέψιμη και άμεση απόκριση για μία πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο

Το αναβαθμισμένο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί την απόδοση της μετάδοσης ισχύος στους τροχούς από το νέο δυναμικό, σπορ βενζινοκινητήρα. Το κιβώτιο φέρει πιο ανθεκτικό κέλυφος για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη ιπποδύναμη του VTEC TURBO.
Μία αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή προέρχεται από τα αναβαθμισμένα συγχρονιζέ, ενώ η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και είναι τώρα από τα καλύτερα στην κατηγορία.
Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας ωφελεί περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

Η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου αυξάνει την περιβαλλοντική απόδοση στο ταξίδι χωρίς να επηρεάζεται η απόκριση κατά την επιτάχυνση και η εμπλοκή του οδηγού σε περιπτώσεις πιο ενθουσιώδους οδήγησης. Εσωτερικές δοκιμές της Honda δείχνουν ότι η επιτάχυνση – 0 – 100 km/h και 80 – 120 km/h – είναι ταχύτερη από των ανταγωνιστών στην ίδια κατηγορία κυβισμού.
Προηγμένο CVT ανασχεδιασμένο για χρήση σε VTEC TURBO

Το αυτόματο κιβώτιο CVT έχει ανασχεδιαστεί ειδικά για να ενσωματώνεται στους νέους κινητήρες VTEC TURBO. Είναι το αποτέλεσμα ενός διετούς προγράμματος εξέλιξης με έδρα στο R&D Κέντρο της Honda στη Φρανκφούρτη, το οποίο περιλάμβανε ένα μεγάλο αριθμό οδηγικών σεναρίων, όπως πυκνή κυκλοφορία στην πόλη, ανοιχτοί επαρχιακοί δρόμοι και Γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας.

Ο Mitsuru Kariya, εξηγεί: «Αντιμετωπίσαμε πολυάριθμες σημαντικές προκλήσεις στην αναθεώρηση του CVT για το νέο Civic, αλλά μεγαλύτερη προτεραιότητα δώσαμε στην οδηγησιμότητα. Για να διασφαλίσουμε ότι πετύχαμε το στόχο μας να χαρίσουμε στο Civic ‘ενθουσιώδεις επιδόσεις’, θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότι οι οδηγοί θα ένοιωθαν απόλυτη αυτοπεποίθηση για τις ικανότητες του CVT, και ήμασταν αποφασισμένοι να προσφέρουμε αυτή τη δυναμική, συναρπαστική αίσθηση.»

Για να πετύχουμε αυτήν την απολαυστική οδηγησιμότητα, το σημαντικότερο νέο σχεδιαστικό στοιχείο είναι ο μετατροπέας ροπής με δύο αποσβεστήρες στην εσωτερική φτερωτή, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε συνδυασμό με τον κινητήρα VTEC TURBO.

Συγκριτικά με τα παραδοσιακά συστήματα CVT που παρουσιάζουν μία ‘σπογγώδη’ αίσθηση σε απότομες επιταχύνσεις , η νέα μονάδα προσφέρει μία τελείως διαφορετική, πιο άμεση σύνδεση με τις στροφές του κινητήρα, που οδηγεί σε πιο γραμμική απόκριση. Τα χαρακτηριστικά του είναι παρόμοια με ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη τρέχουσας γενιάς.

Το CVT προσφέρει πιο φυσική οδηγησιμότητα χάρη στο μηχανισμό ελέγχου ‘πολλαπλών σχέσεων’ που είναι αποκλειστικός στην Ευρώπη. Αυτός προσομοιώνει επτά σχέσεις με βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών προσφέροντας στον οδηγό τη γνώριμη αίσθηση αλλαγών σχέσεων. Χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles) προσφέρουν στον οδηγό την ευκαιρία να αναλάβει τον έλεγχο τόσο στο αυτόματο όσο και το ‘μηχανικό’ πρόγραμμα του κιβωτίου μετακινώντα τον επιλογέα δεξιά από τη θέση D.
Εσωτερικά στοιχεία δοκιμών (όχι ακόμα τιμές έγκρισης τύπου) δείχνουν ότι η απόδοση του 1.5 VTEC TURBO με CVT υπερβαίνει τους κορυφαίους ανταγωνιστές με αυτόματα κιβώτια, διατηρώντας την απόδοση καυσίμου σε βέλτιστα επίπεδα της κατηγορίας.

            Το «στήσιμο»
Νέα ανάρτηση, ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος χαρίζουν στην νέα γενιά Civic άριστα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς. Η διεξοδική εξέλιξη σε συνδυασμό με τεχνικές και τεχνολογίες που αυξάνουν την ενδοτικότητα έχουν σαν αποτέλεσμα μία εξαιρετική οδηγική άνεση.

Το ρεζερβουάρ καυσίμου του Civic είναι τοποθετημένο σε νέα θέση, και το πάτωμα είναι χαμηλότερο συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου. Οι αλλαγές αυτές επιτρέπουν επίσης την τοποθέτηση της θέσης οδήγησης πιο κοντά στο δρόμο με hip point (σημείο ύψους γοφών) 20 mm χαμηλότερα, στοιχείο που δημιουργεί μία πιο σπορ αίσθηση

Μπροστά, η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης – Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ειδικά ρυθμισμένο για το τετράθυρο μοντέλο, κάτι που φαίνεται στην οδηγική συμπεριφορά του. Το σύστημα δύο πινιόν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο 2016 Civic Type R hatchback υψηλών επιδόσεων. Παρόμοιες τεχνολογίες κατά κανόνα χρησιμοποιούνται από κατασκευαστές μόνο  σε premium ή μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Η πληροφόρηση (feedback) από το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση  (EPS) είναι εξαιρετική χάρη στην προσπάθεια της ομάδας εξέλιξης να πετύχει άμεση απόκριση, ακριβή κατευθυντικότητα, ομαλή λειτουργία και μία αίσθηση ασφαλούς πρόβλεψης. Η κρεμαγιέρα δύο λόγων υποπολλαπλασιασμού προσφέρει σταθερή απόκριση γύρω από το κέντρο και πιο ομαλή απόκριση σε μεγαλύτερες γωνίες.

Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολώνας του τιμονιού και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ  υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολώνα του τιμονιού. Τόσο κρίσιμη ήταν η αίσθηση διεύθυνσης στους συνολικούς στόχους της πλατφόρμας, για δυναμικές επιδόσεις, ώστε η εξέλιξη του EPS ξεκίνησε από τα πρώτο στάδια του προγράμματος σχεδιασμού της πλατφόρμας πριν από επτά χρόνια.

Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ένα νέο άκαμπτο υποπλαίσιο προσφέρουν αυξημένη ευστάθεια για ανώτερη οδηγική άνεση και ασφαλή οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες καθώς και πιο γραμμική απόκριση.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις βάσεις της ανάρτησης προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ακαμψία και η αποτελεσματικότητα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda, υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ μπροστά και πίσω προφέρουν ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου. Επιπλέον, τα νέα υποπλαίσια μπροστά και πίσω έχουν ειδική διάταξη ώστε τα εγκάρσια φορτία να μεταφέρονται πιο άμεσα μέσω της ανάρτησης.

Agile Handling Assist (AHA)

Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας της Honda – Agile Handling Assist (AHA) είναι ειδικά ρυθμισμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά σε συνάρτηση με την κατάσταση των δρόμων και τα οδηγικά στυλ. Προσφέρει έξυπνη, διακριτική επέμβαση για μεγαλύτερη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης.

Κορυφαία αθόρυβη λειτουργία

Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας του νέου Civic και η εξωτερική σχεδίαση προσφέρουν ένα αθόρυβο, ποιοτικό περιβάλλον στο εσωτερικό, χάρη στη βέλτιστη διαχείριση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH). Η απουσία θορύβων είναι αποτέλεσμα της μείωσης της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και της μελετημένης χρήσης ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών.

Η ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων του κινητήρα στην πηγή τους απορρέει από την εφαρμογή ποικίλων στρατηγικών μέτρων. Για παράδειγμα, ‘νεύρα’ στο συνολικά πιο άκαμπτο μπλοκ κυλίνδρων του κινητήρα μειώνουν τη μετάδοση θορύβων και κραδασμών. Επίσης έχει βελτιστοποιηθεί τόσο η ακαμψία των βάσεων του κινητήρα, όσο και η έδρασή τους στο αμάξωμα.

Επιπλέον, οι βάσεις είναι από χυτό αλουμίνιο και όχι από συμβατικό ατσάλι, που αφενός εξοικονομεί βάρος, αφετέρου αυξάνει την ακαμψία. Η σκληρότητα και τα χαρακτηριστικά του ελαστομερούς έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί.

Η μεταφορά κραδασμών μέσω του πλαισίου έχει μειωθεί χάρη στην πιο άκαμπτη δομή του αμαξώματος, που είναι λιγότερο ευαίσθητη στους κραδασμούς, ενώ η αναγνώριση των ζωνών μεταφοράς θορύβων βοήθησε τους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τις δομές σε αυτές τις περιοχές για να ελαχιστοποιηθεί η μεταφορά και μετάδοση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

Για τη διαχείριση των εξωτερικών θορύβων, εφαρμόστηκαν ολοκληρωμένα μέτρα στεγανοποίησης και βελτίωσης της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου.

Μεγαλύτερα πάνελ αμαξώματος στο νέο Civic είναι διαμορφωμένα με τη βοήθεια σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAE) για μείωση του ‘βουητού’, ενώ ο συνδυασμός υλικών μεταξύ των κολώνων Α και Β και των μαρσπίε μειώνουν τους κραδασμούς στο ρελαντί.

Το παρμπρίζ χρησιμοποιεί εξωτερικό στρώμα κρυστάλλου ασφαλείας  2,1 mm, ένα μεσαίο στρώμα πολυβινυλοβουτανάλης (PVB) 0,7 mm για μείωση των θορύβων και ένα εσωτερικό στρώμα κρυστάλλου ασφαλείας 1,8 mm, δημιουργώντας ένα συνολικό πάχος 4,5 mm – ο συνδυασμός όλων προσφέρει κορυφαία αποτελέσματα στη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου. Και οι πόρτες του Civic διαθέτουν τσιμούχες τριών στρωμάτων που εμποδίζουν την είσοδο του αέρα και λοιπών εξωτερικών θορύβων

Για να εισέρχεται όσο το δυνατόν λιγότερος θόρυβος από το δρόμο, ο χώρος του κινητήρα του νέου Civic και τα υποδαπέδια καλύμματα περιέχουν ηχομονωτικά υλικά όπως και οι πίσω θόλοι τροχών. Το τροπέτο, το εσωτερικό και τα εξωτερικά πάνελ το ταμπλό και η μοκέτα της καμπίνας περιλαμβάνουν περαιτέρω ήχο-απορροφητικά συνθετικά υλικά.

Το υψηλό επίπεδο ποιότητας της καμπίνας σημαίνει ένα πιο αθόρυβο, πιο ξεκούραστο περιβάλλον με λιγότερους περισπασμούς για τον οδηγό, ώστε να μπορεί να απολαμβάνει την οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι.

                 Η ασφάλεια

Το νέο Civic έχει σχεδιαστεί για να πετυχαίνει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας. Το γεγονός ότι η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει κορυφαία ακαμψία και αντοχή αμαξώματος, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας προβλέπεται να βοηθήσει το νέο Civic να κερδίσει κορυφαία σκορ στις τελευταίες δοκιμές του Euro NCAP.

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Honda ‘Ασφάλεια για Όλους’, τα ίδια συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις του νέου Civic.
Η εξαιρετικά ισχυρή και άκαμπτη πλατφόρμα (βλέπε κεφάλαιο 2) αποτελεί τη βάση για κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της ασφάλειας, με μία φιλοσοφία ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφάλεια σε Συγκρούσεις Όλων των Κατευθύνσεων). Η σχεδίαση της πλατφόρμας βασίζεται στην αποκλειστική φιλοσοφία αμαξώματος επόμενης γενιάς ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας κρούσης. Αυτή η δομική σχεδίαση βοηθά στη μείωση των δυνάμεων που μεταφέρονται στον κλωβό των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, προσφέροντας υψηλή αντοχή σε εμπρόσθιες, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις.

Στο νέο μοντέλο, αυτή η δομή περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία ελεγχόμενης υποχώρησης σε περίπτωση σύγκρουσης (crash stroke technology), που χρησιμοποιεί μία σχεδίαση μεντεσέ στο εμπρός πλαίσιο για να σπρώξει τον κινητήρα προς τα κάτω και προς τα πίσω σε μία σύγκρουση Αυτό προσθέτει 80 mm  χώρου απορρόφησης φορτίων σύγκρουσης στο εμπρός τμήμα του οχήματος, και ελαχιστοποιεί τη διείσδυση της καμπίνας σε μία σύγκρουση.
Οι 6 αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης και περιλαμβάνουν τεχνολογίες i-SRS Airbag και i_Side Airbag τεχνολογίες.

Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Civic συμπληρώνονται από τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda SENSING, που – για πρώτη φορά σε Honda – προσφέρονται σε όλες τις εκδόσεις. Η σειρά τεχνολογιών ασφάλειας Honda SENSING είναι από τις πιο ολοκληρωμένες του είδους στην κατηγορία. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.

Οι τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING περιλαμβάνουν:
•    Collision Mitigation Braking System : βοηθά στην επιβράδυνση ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι η σύγκρουση με ένα προπορευόμενο όχημα είναι αναπόφευκτη. Προειδοποιητικό ηχητικό σήμα και, εάν χρειαστεί πίεση πέδησης εφαρμόζεται αυτόματα
•    Forward Collision Warning : ανιχνεύει το δρόμο εμπρός και προειδοποιεί τους οδηγούς για επικείμενη σύγκρουση. Με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις παροτρύνει τον οδηγό να κάνει διορθωτικές κινήσεις ώστε να αποφύγει μία σύγκρουση
•    Lane Departure Warning : ανιχνεύει κατά πόσον το αυτοκίνητο τείνει να βγει από τη λωρίδα που κινείται χωρίς να έχουν ενεργοποιηθεί τα φλας, και παροτρύνει τον οδηγό σε διορθωτική κίνηση
•    Road Departure Mitigation : χρησιμοποιεί δεδομένα από την κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ για να διαπιστώσει κατά πόσο το όχημα εκτρέπεται από το δρόμο. Χρησιμοποιεί το Electric Power Steering (EPS) για διακριτικές παρεμβάσεις, που θα κρατήσουν το όχημα στη λωρίδα του, και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα πέδησης. Το σύστημα απενεργοποιείται εάν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός έχει ανακτήσει τον έλεγχο
•    Lane Keeping Assist System : βοηθά να παραμείνει το όχημα στο κέντρο της τρέχουσας λωρίδας του, ανιχνεύοντας τις σημάνσεις του δρόμου και κάνοντας μικρές διορθώσεις διεύθυνσης για να κρατήσει το αυτοκίνητο εντός των λευκών γραμμών
•    Adaptive Cruise Control : επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μία επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, κάτι που επιτρέπει τη χρήση του cruise control σε συνθήκες με ελαφριά, μεταβλητή ροή κυκλοφορίας
•    Traffic Sign Recognition : ανιχνεύει και αναγνωρίζει αυτόματα τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και τις εμφανίζει στην οθόνη των οργάνων DII
•    Intelligent Speed Assistance : συνδυάζει το όριο ταχύτητας που έχει ορίσει ο οδηγός με το TSR για να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το τελευταίο όριο
•    Intelligent Adaptive Cruise Control : πρωτοποριακή τεχνολογία που πρωτοεμφανίστηκε στο 2015 Honda CR-V, το i-ACC προβλέπει και αντιδρά αυτόματα όταν κάποιο όχημα κάνει ‘σφήνα’ σε αυτοκινητόδρομους πολλών λωρίδων. Χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο και εφαρμόζει έναν αλγόριθμο – βασισμένο σε διεξοδική έρευνα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους – για να προβλέπει την πιθανότητα άλλων οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες να κάνουν ‘σφήνα’. Με αυτό τον τρόπο, το νέο Civic μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητά του αυτόματα πριν άλλα οχήματα κάνουν σφήνα, για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στο ταξίδι.

Άλλες τεχνολογίες ασφάλειας που προσφέρει το νέο Civic:
•    Blind Spot Information: χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την αυτόματη ανίχνευση και προειδοποίηση σχετικά με οχήματα που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του οδηγού
•    Cross Traffic Monitor: χρησιμοποιεί αισθητήρες στο πίσω πλαϊνό τμήμα του οχήματος για να προειδοποιήσει τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων όταν κινείται με όπισθεν
•    Πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών: προσφέρει στον οδηγό επιλογές για πλήρη ορατότητα και επομένως ξεγνοιασιά όταν κάνει όπισθεν. Μία κανονική ορατότητα 130 μοιρών, μία ευρυγώνια 180 μοιρών και μία πανοραμική απεικόνιση

Επίσης στάνταρ προσφέρεται στο Vehicle Stability Assist (VSA®) με έλεγχο πρόσφυσης που αυξάνει τις δυνατότητες ελέγχου κατά τη επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο, αλλά και το Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) – έμμεσο σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.