Unter έγκλημα δίχως τιμωρία ισοδυναμεί η πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα με την υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων. Γιατί, στη χώρα με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, το να πιέζεις τους πολίτες σου να έχουν όσο το δυνατό παλιότερο und kürzer αυτοκίνητο (άρα λιγότερο ασφαλές), δεν μπορεί να ερμηνευθεί αλλιώς, παρά μόνο ως προσπάθεια έκθεσης του πληθυσμού της χώρας σε κίνδυνο.
Λόγω της υπερφορολόγησης των ΙΧ, ο «στόλος» των οχημάτων στην Ελλάδα «γερνάει» ταχύτατα -άρα και οι αξίες μειώνονται δραματικά. Έτσι, μόλις το ένα στα 10 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι ηλικίας κάτω των πέντε ετών, ενώ τα 56 στα 100 είναι από 10 ετών και πάνω.
Το μνημόνιο επέδρασε αρνητικά ακόμη και στο… όριο ηλικίας των αυτοκινήτων όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων στην οποία προχώρησε η Ενωση Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα ηλικίας έως πέντε ετών αντιπροσωπεύουν μόλις και μετά βίας το 9% του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, ενώ στις αρχές του 2014, το μερίδιό τους ξεπερνούσε το 14%. Μην ψάχνεις να βρεις το warum: Από το 2010 και μετά ο ρυθμός αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων με καινούργια έπεσε κατακόρυφα.