
Η Citroën ετοιμάζει μεγάλη «έκπληξη» τον Δεκέμβριο και οι υποθέσεις κάνουν λόγο για μια σύγχρονη, ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού 2CV. Ο CEO Xavier Chardon μιλά για επιστροφή στην προσιτή κινητικότητα το 2025–2026, με mini ηλεκτρικά εμπνευσμένα από τη φιλοσοφία των kei cars, αλλά με γαλλικό savoir-faire. Όχι, δεν πρόκειται για μία ακόμα νοσταλγία, αλλά για ένα «λαϊκό» EV που επαναφέρει στο επίκεντρο την απλότητα, την ελευθερία και την καινοτομία της Citroën.

Το Παρίσι σε τροχιά ανατροπής μέσα σε λίγους μήνες – όχι με οδοφράγματα και sans-culottes, αλλά με τιμόνια και μπαταρίες που μπορούν να ανάψουν τον ενθουσιασμό όσο λίγες καινοτομίες. Ο νέος CEO της Citroën, Xavier Chardon, επέλεξε να βγει μπροστά και, με μίγμα ειλικρίνειας και γαλλικού πραγματισμού, να εξηγήσει πώς σκοπεύει να βάλει τάξη στο σήμα του «double chevron».
Ο επικεφαλής παραδέχεται, χωρίς περιστροφές, ότι υπάρχει κάποια σύγχυση – και όποιος οδηγεί Citroën μάλλον καταλαβαίνει τι εννοεί. Διαβεβαιώνει όμως ότι ο οίκος της άνεσης και των πρωτοποριακών αναρτήσεων είναι έτοιμος να επιστρέψει στην καινοτομία, όπως τότε που το 2CV έφερνε την ελευθερία ακόμη και στα κρυμμένα χωριά της Προβηγκίας. Μήπως, λοιπόν, πλησιάζει η ώρα για μια ανακοίνωση γύρω από τη μυθική μικρή;

Επιστροφή στις ρίζες
Ο Παριζιάνος CEO θέλει να αναστήσει το δημοκρατικό πνεύμα του 2CV – εκείνου που στα ’50s έβαλε τον λαό στο αυτοκίνητο, κοστίζοντας… λιγότερο από ένα άλογο αλλά πηγαίνοντας πολύ πιο μακριά. «Είναι μέρος της κουλτούρας μας», δήλωσε, προσθέτοντας ότι στόχος του είναι να ξανακάνει τη μετακίνηση προσιτή το 2025–2026. Όχι ως άσκηση νοσταλγίας, αλλά επιστροφή στις ρίζες: απλότητα, ελευθερία και μια δόση ευφυούς τρέλας της μηχανολογίας.

Το νέο Citroën 2CV – τουλάχιστον πνευματικά – δεν θα είναι ρετρό αντίγραφο, αλλά σύγχρονη επανερμηνεία της ελευθερίας σε τέσσερις τροχούς, με ηλεκτρική και βιώσιμη προσέγγιση.

Ο CEO, προερχόμενος από τον Όμιλο Volkswagen, δεν κρύβεται πίσω από αριθμούς: η Ευρώπη έχασε δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα μετά την πανδημία, εκ των οποίων το ένα εκατομμύριο κάτω από τις 15.000 ευρώ, επηρεασμένα από αυστηρούς κανονισμούς και τιμές στα ύψη. Η ηλικία του στόλου δεν μειώνεται, οι εκπομπές δεν πέφτουν και ο κόσμος κρατά τα παλιά του αυτοκίνητα μέχρι να διαλυθεί.

Ο Chardon θέλει να αλλάξει αυτό το τοπίο και βλέπει μεγάλη προοπτική στα προσιτά μικρά ηλεκτρικά – μια ιδέα που πλέον ενθαρρύνεται έντονα (τώρα που τα περιθώρια στενεύουν) και από την Ευρωπαϊκή Ένωση -, κάτι σαν τα ιαπωνικά kei car, αλλά με γαλλικό στιλ και savoir-faire. «Η Citroën πρέπει να ξαναφτιάχνει αυτοκίνητα για όλους», καταλήγει.


















