Live η Κίνηση στους δρόμους
filosa stellantis ΕΥΡΩΠΗ

Antonio Filosa (Stellantis): Η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035

Ο CEO της Stellantis προειδοποιεί ότι η γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να καταστρέψει τη βιομηχανία της Ευρώπης, αυξάνοντας τις τιμές και απειλώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας

filosa stellantis ΕΥΡΩΠΗ

Ο Antonio Filosa, νέος CEO της Stellantis, προειδοποιεί ότι η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. Με τις μπαταρίες να κοστίζουν έως και 10.000 ευρώ ανά όχημα και τις τοπικές αλυσίδες παραγωγής να μην είναι έτοιμες, η γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινδυνεύει να αυξήσει τις τιμές, να μειώσει τα οικονομικά μοντέλα και να απειλήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο. Ο Filosa ζητά επέκταση της προθεσμίας έως το 2045 για ασφαλή και προσιτή μετάβαση.

Ειδικότερα, ο Ιταλός CEO  κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: «Αν η Ευρώπη συνεχίσει σε αυτόν τον δρόμο, θα καταστρέψει τη δική της βιομηχανία». Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής της Stellantis, προσθέτοντας ότι η Γηραιά Ήπειρος δεν είναι ακόμα έτοιμη για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, όπως αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Συγκεκριμένα ο νέος CEO της Stellantis, Antonio Filosa, δεν κρύβεται πίσω από τα λόγια για να εξηγήσει τη δύσκολη κατάσταση του αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να κληθεί να αναθεωρήσει αυτόν τον κανονισμό

Ο Filosa μίλησε στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης κατά την επίσκεψή του στο εργοστάσιο του Ρεν, ένα από τα σύμβολα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Κάθε μέρα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής 400 αυτοκίνητα και εργάζονται εκεί 1.500 άνθρωποι.

«Είναι ένας από τους λίγους τομείς που ακόμα δημιουργούν πραγματική αξία στη Γαλλία, μαζί με την αεροναυπηγική. Όταν βλέπω την υπερηφάνεια των εργαζομένων και των παιδιών τους, ξέρω ότι κάνουμε κάτι σημαντικό», δηλώνει ο Ιταλός διευθυντής, ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία της Stellantis μόλις λίγους μήνες πριν, αντικαθιστώντας τον Carlos Tavares.

Σε μια συζήτηση με τους δημοσιογράφους Guillaume Bertrand, Sandra Doucet και Antoine Coquery, ο Antonio Filosa αντιμετωπίζει δημόσια για πρώτη φορά ένα βασικό ζήτημα που διχάζει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές: την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.

«Από τη δική μας οπτική – και αυτή η θέση μοιράζεται από την πλειοψηφία των εταιρειών – η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να κληθεί να αναθεωρήσει αυτόν τον κανονισμό. Αυτό είναι ανεφάρμοστο στις τρέχουσες συνθήκες. Η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη. Εμείς δεν είμαστε έτοιμοι», δηλώνει ο Filosa.

Όφελος για τους Κινέζους κατασκευαστές

Κατά τον CEO της Stellantis, οι κύριοι ωφελημένοι από την ευρωπαϊκή κούρσα προς την ηλεκτροκίνηση είναι οι Κινέζοι κατασκευαστές, που μπορούν να προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο φθηνά και να τα αναπτύξουν σε χρόνο-ρεκόρ.
«Αν η Ευρώπη επιμείνει σε αυτή την επιτάχυνση, κινδυνεύει να καταστρέψει τη δική της βιομηχανία, με σοβαρές συνέπειες για την αγορά, τους καταναλωτές και χιλιάδες θέσεις εργασίας», δηλώνει ο Filosa. Σήμερα, η πλειονότητα των εξαρτημάτων για τα ηλεκτρικά οχήματα – από τις μπαταρίες μέχρι την ηλεκτρονική – προέρχεται από χώρες εκτός Ευρώπης, κυρίως από την Κίνα. Η δημιουργία μιας τοπικής αλυσίδας παραγωγής θα απαιτήσει χρόνο και μεγάλες επενδύσεις.
«Ζητάμε μόνο τον ίδιο χρόνο που είχε η Κίνα για να προετοιμαστεί για τη μετάβαση. Χρειάζονται άλλα δέκα χρόνια: μέχρι το 2045 θα μπορούμε να προσφέρουμε πραγματικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Ο Antonio Filosa καταγγέλλει επίσης και το τέλος των οικονομικών αυτοκινήτων: «Πριν από έξι χρόνια υπήρχαν 47 μοντέλα κάτω από 15.000 ευρώ, σήμερα έχει μείνει μόνο ένα». Η αιτία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
«Αν πρέπει να τοποθετήσουμε μπαταρίες αξίας 10.000 ευρώ σε κάθε όχημα, πώς μπορούμε να κρατήσουμε τις τιμές προσιτές;». Σε κίνδυνο βρίσκονται εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και το ίδιο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.