
Ο Antonio Filosa, νέος CEO της Stellantis, στέλνει σαφές μήνυμα στις Βρυξέλλες: οι κανονισμοί για την ηλεκτροκίνηση χρειάζονται άμεση και πιο ρεαλιστική αναθεώρηση, αλλιώς η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα χάσει έδαφος έναντι της Κίνας. Με έμφαση στο υψηλό ενεργειακό κόστος, την τεχνολογική ουδετερότητα και εφικτούς στόχους για Ι.Χ. και επαγγελματικά, ζητά πλαίσιο που θα κρατήσει ανταγωνιστικές την Ευρώπη και την Ιταλία.
Κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Cinque Minuti» του Μπρούνο Βέσπα, ο νέος CEO της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα, απηύθυνε άμεσο κάλεσμα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση: «Οι κανόνες για τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση πρέπει να αλλάξουν γρήγορα». Ο Ιταλός μάνατζερ τόνισε ότι οι κανονισμοί των Βρυξελλών, υπερβολικά αυστηροί και ελάχιστα πραγματιστικοί, αποδυναμώνουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθιστώντας την ευάλωτη στον αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό.
Οι δηλώσεις του CEO της Stellantis
«Το πρόβλημα δεν είναι τα κινεζικά αυτοκίνητα, αλλά οι μη ρεαλιστικοί ευρωπαϊκοί κανόνες», σημείωσε ο Φιλόσα, υπενθυμίζοντας ότι η Stellantis είναι έτοιμη να προσφέρει τεχνολογία, σχεδίαση και καινοτομία, αρκεί το ρυθμιστικό πλαίσιο να επιτρέπει στον κλάδο να παραμένει ανταγωνιστικός.
Σε εθνικό επίπεδο, ο Φιλόσα καθησύχασε για τον ρόλο της Ιταλίας: «Η χώρα μας παραμένει κεντρική στις στρατηγικές της Stellantis». Ως απτά παραδείγματα ανέφερε την εκκίνηση παραγωγής της νέας Jeep Compass στο Μέλφι και την άφιξη της υβριδικής FIAT 500 στο Μιραφιόρι, επιβεβαιώνοντας μια συγκεκριμένη δέσμευση. «Κάθε ιταλικό εργοστάσιο έχει σαφή παραγωγική αποστολή. Δεν θα υπάρξουν συρρικνώσεις», πρόσθεσε.
Ο Φιλόσα συνέκρινε ακόμη το ευρωπαϊκό μοντέλο με το αμερικανικό, υπογραμμίζοντας ότι στις ΗΠΑ οι κανόνες άλλαξαν με «πραγματισμό και ταχύτητα», επιστρέφοντας στους πολίτες την ελευθερία να επιλέγουν ποιο αυτοκίνητο θα αγοράσουν.
Ο CEO συμπύκνωσε σε τέσσερα σημεία τα αιτήματα της Stellantis προς την Ευρώπη: τεχνολογική ουδετερότητα, ανανέωση του κυκλοφορούντος στόλου, μέριμνα για τα μικρά αυτοκίνητα — πεδίο στο οποίο η Ιταλία διαπρέπει — και άμεση αναθεώρηση των στόχων στα επαγγελματικά οχήματα, οι οποίοι κρίνονται ανέφικτοι.
Τέλος, ο Αντόνιο Φιλόσα άγγιξε το κρίσιμο ζήτημα του ενεργειακού κόστους, επισημαίνοντας ότι «στην Ισπανία ένα μεγαβατώρα κοστίζει 70–80 ευρώ, ενώ στην Ιταλία φτάνει τα 182». Ένα χάσμα που βαραίνει την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας και για το οποίο ο όμιλος βρίσκεται σε διάλογο με την κυβέρνηση, αναζητώντας βιώσιμες λύσεις. Λόγια καθαρά από τον επικεφαλής της Stellantis, ο οποίος το επόμενο έτος θα ανακοινώσει το νέο βιομηχανικό πλάνο του ομίλου.






