4λιτρη, ατμοσφαιρική, χειροκίνητη. Η νέα 718 GTS.

Πριν απο μερικούς μήνες, η Porsche παρουσίασε τις 718 Spyder και 718 Cayman GT4, οι οποίες έγιναν ιδιαίτερα αρεστές στο κόσμο των πετροκέφαλων, καθώς συνδυάζουν στοιχεία που πλέον έχουν αρχίσει να εκλίπουν απο τα σπορ αυτοκίνητα. Εναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ένα πλαίσιο, ικανό να αναδείξει τις συνολικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Πριν μερικές μέρες, η Porsche μας παρουσίασε άλλα δύο μοντέλα, αυτή τη φορά στη γκάμα GTS, τις 718 Cayman GTS 4.0 και 718 Boxster GTS 4.0 . To 4.0 στην ονομασία του εκάστοτε μοντέλου, δεν είναι για απλά εμπορικούς λόγους, αλλά για να δείξει πως πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο της 718, στην έκδοση GTS, καθώς το προηγούμενο, φέρει τον ίδιο turbo κινητήρα με τις μικρότερες εκδόσεις, ο οποίος δεν έγινε ποτέ αρρεστός στο καταναλωτικό κοινό της εταιρείας.

Ωστόσο, η Porsche, όντας γνωστή για την τάση της να ακούει τα “θέλω” και τα σχόλια συνολικά, του καταναλωτικού της κοινού, υφιστάμενου και υποψήφιου, “διόρθωσε” την έκδοση GTS, τοποθετόντας το κινητήρα των 718 Spyder και 718 Cayman GT4, στην GTS. Εξού και το “4.0” στην ονομασία της ανανεωμένης έκδοσης. Ο συγκεκριμένος ατμοσφαιρικός boxer 6κύλινδρος κινητήρας, χωριτικότητας 4 λίτρων, αποδίδει στην 718 GTS 4.0, 400 ίππους. Το sprint 0-100 γίνεται σε 4.5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 293 χιλιόμετρα/ώρα.

Στο κομμάτι της αποδοτικότητας, ο νέος αυτός boxer, έχει τη δυνατοτήτα, σε χαμηλό φορτίο, να απενεργοποιεί τη μία σειρά κυλίνδρων, μειώνοντας τόσο τη κατανάλωση, όσο και τις εκπομπές ρύπων.

Εξωτερικά, η GTS φέρει πολλά μαύρα διακοσμητικά στοιχεία, χαρακτηριστικό κάθε μοντέλου της γκάμας της Porsche σε έκδοση GTS, με αυτά τα στοιχεία που κυριαρχούν, να είναι οι γρύλιες στο εμπρός μέρος, ο πίσω διαχύτης με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης σε μαύρο χρώμιο και τα πίσω φωτιστικά σώματα με μαύρο φόντο. Η 718 GTS είναι κατά 20mm χαμηλότερη, με τη δυνατότητα επιλογής να είναι μόνο 10mm χαμηλότερη, συνδυάζει ιδανικά το σπορ χαρακτήρα με τη καθημερινή πρακτικότητα.

Η 718 GTS, φέρει πολλές τεχνολογίες που τονίζουν τόσο τη δυναμική, όσο και τη “καθημερινή” πλευρά της. Στο δυναμικό κομμάτι, εφοδιάζεται με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, φέρει την ενεργή ανάρτηση Porsche Active Suspension Management, το πακέτο Sport Chrono ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όπως και η sport εξάτμιση, ενώ τα συστήματα Porsche Stability Management, Porsche Active Drivetrain Mounts και Porsche Torque Vectoring, φροντίζουν για τη καλύτερη δυνατή πρόσφυση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.

 Η 718 GTS, στο βασικό εξοπλισμό της, είναι εφοδιασμένο με συμβατικά φρένα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής κεραμικών.

Στο πρακτικό – “καθημερινό” κομμάτι του χαρακτήρα της, η 718 GTS είναι εφοδιασμένη με μία οθόνη αφής 7″, απο την οποία με το Porsche Communication Management, ο οδηγός χειρίζεται όλες τις λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας, αλλά και το χειρισμό της εφαρμογής Track Precision App, η οποία συλλέγει δεδομένα απο την οδήγηση σε πίστα, για μετέπειτα ανάλυση. Η GTS είναι εφοδιασμένη με ηχοσύστημα BOSE Surround Sound, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής του συστήματος High-End Surround Sound, της Burmester.

Το άνω μέρος του εσωτερικού είναι επενδυμένο σε δέρμα, ενώ το υπόλοιπο (στην Cayman και ο ουρανός) φέρουν επένδυση απο Alcantara, πάντα σε μαύρο (όντας η GTS), δημιουργόντας μία σπορ αλλά ταυτόχρονα κομψή αίσθηση στο εσωτερικό. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι όλος σε ανθρακόνημα, συμπληρώνοντας την σπορ ατμόσφαιρα που δημιουργεί το Alcantara.

All in all

Η GTS, έρχεται να προσφέρει μία οδηγική εμπειρία, λίγο πιο ήπια και “daily” απο αυτή των αντίστοιχων κορυφαίων εκδόσεων, Spyder και GT4. Είναι λίγο πιο πρακτικές και λίγο λιγότερο hardcore. Είναι μία ισορροπημένη ενδιάμεση λύση μεταξύ των 718 S και των κορυφαίων εκδόσεων τους.

Οι νέες 718 GTS, θα είναι διαθέσιμες, απο το Μάρτιο του 2020.